„Skirtingo dydžio, skirtinga veikla užsiimančios įmonės turi kitokius poreikius, nepaisant to, debesų kompiuterijos paslaugos visais atvejais turi privalumų ir gali suteikti konkurencinį pranašumą. Visą parą, iš bet kur pasiekiami dokumentai atveria nuotolinio darbo galimybes, o patogi integracija su darbe naudojamomis programomis ir bendradarbiavimo galimybės suteikia papildomą patogumą ir greitį, kuris toks svarbus šiuolaikiniame verslo pasaulyje“, – sako Milda Klimašauskaitė, „Microsoft“ debesijos sprendimų produktų vadovė kompanijoje „Telia“.

Pirmasis dalykas, į kurį kreipiamas dėmesys renkantis debesijos paslaugas, yra jų suteikiama vieta failų saugojimui. „Dropbox“ pigiausias planas verslui kainuoja 10 eurų per mėnesį už vartotoją ir suteikia 3 terabaitus (TB) vietos debesijoje. Pasirinkus brangesnį, 15 Eur/mėn. kainuojantį planą suteikiama neribota vieta failų laikymui.

Šiuo atžvilgiu „OneDrive“ yra gerokai lankstesnis. Jau 4 Eur/mėn. kainuojantis „Office 365 Business Essentials“ planas ne tik suteikia 1 TB debesijos talpyklą vienam vartotojui, bet ir turi papildomų privalumų. Jį pasirinkę verslai gali naudotis internetinėmis „Office“ programų versijomis ir peržiūrėti ar redaguoti debesijoje laikomus failus įvairiais įrenginiais, o taip pat gauna verslo klasės el. pašto paslaugą „Exchange“ su 50 GB vietos kiekvienam vartotojui. Komandiniam darbui, darbuotojų bendravimui, užduočių planavimui ir kitiems įmonės poreikiams suteikiami tokie įrankiai, kaip „Teams“, „Yammer“, „Planner“ ir „Sharepoint“.

Pažangesnis „Office 365 Business Premium“ planas (10 Eur/mėn.) be viso to leidžia naudotis ir kompiuteryje įdiegtomis „Office“ programomis.

Įmonėms, kurioms papildomos galimybės neaktualios, siūlomas 8,4 Eur/mėn. kainuojantis „OneDrive“ planas, suteikiantis neribotą vietą debesijoje. Tuo metu verslai, kuriems reikia ir „Office“ programų, ir komandinio darbo įrankių, ir neribotos talpyklos, gali rinktis „Enterprise“ lygio planus, kainuojančius nuo 19,7 Eur/mėn. Į juos įeina ir išplėstiniai duomenų apsaugos ir valdymo įrankiai.

„Verslams, ypač smulkiems ir vidutiniams, dažnai sunku įvertinti, kiek būtent talpos jiems gali reikėti. Visų pirma, atkreipiu dėmesį, kad su „Office 365“ planais 1 TB vietos suteikiama vienam vartotojui – tai reiškia, kad kiek darbuotojų prijungiama prie debesijos paslaugos, tiek terabaitų įmonė ir turi. Be to, į 1 TB telpa šimtai tūkstančių prezentacijų ir milijonai tekstinių dokumentų bei lentelių, taigi reikės ne vienerių metų, kad visa tai užpildytumėte. Atlaisvinti vietą debesijoje galima senus, nenaudojamus failus archyvuojant“, – atkreipia dėmesį M. Klimašauskaitė.

Pagal kitus parametrus „OneDrive“ ir „Dropbox“ paslaugos yra panašios: abiem atvejais debesijoje laikomi dokumentai yra užšifruoti, jiems galima taikyti taisykles, kas dokumentus gali peržiūrėti, redaguoti ar atsisiųsti, taip pat leidžiama peržiūrėti redagavimo istoriją ar atstatyti netyčia ištrintus failus.

Paskyrų saugumą užtikrina dviejų žingsnių prisijungimo patvirtinimai, o aukštesnio lygio planai suteikia įrankius IT administratoriams valdyti darbuotojų paskyras: matyti, kiek ir kokių įrenginių jie naudoja, gauti prisijungimų išrašus bei, esant poreikiui, imtis ribojimų. Taip pat tiek viena, tiek kita kompanija teikia pagalbą internetu ir telefonu.

„Debesijos paslaugas išskirtinėmis daro tai, kokias papildomas galimybes jos siūlo, kokią vertę įmonei jos gali sukurti. Šiuo atžvilgiu „Microsoft“ yra aiški lyderė, kadangi ji siūlo ne pliką debesiją, o visus darbui reikalingus įrankius ir priemones vienoje vietoje. Taip pat jos ilgametė patirtis, sukauptos kompetencijos ir visą pasaulį aprėpiantis specialistų tinklas verslininkams leidžia būti tikriems, kad jie gauna aukščiausio lygio paslaugas“, – komentuoja M. Klimašauskaitė.

Turite klausimų apie debesiją, „Office 365“ ar kitas verslui skirtas IT paslaugas? Kreipkitės į savo „Telia“ vadybininką arba susisiekite telefonu 1816.

Užsakymo nr.: PT_79710159