Svarbu išsiaiškinti, ar namo administratorius turi pakankamai kvalifikuotų darbuotojų, techninę įrangą, visą parą veikiančią nuosavą avarinę tarnybą, skambučių centrą ir asmeninius vadybininkus. Reikėtų pasidomėti ir tuo, ar bendrovė gali pasiūlyti inovatyvias paslaugas, atliktiems darbams suteikia garantijas ir sudaro išsimokėjimo dalimis galimybę.

Visa tai ne tik leis užtikrinti nuolatinę namo priežiūrą, bet ir lengviau priimti sprendimus dėl didesnių remonto darbų.

Turi užtikrinti 24/7 priežiūrą

Patikimas ir patyręs administratorius ne tik gali, bet ir privalo užtikrinti, kad būsto priežiūra būtų vykdoma visą parą – be švenčių ir poilsio dienų. „Įsivaizduokite, jei naktį trūko vamzdis ir vanduo ėmė sunktis į butus. Jei administratorius neturi visą parą dirbančio personalo, gyventojai bus priversti laukti ryto, o šventinę dieną – darbo dienos pradžios. Sutikite – niekas nenori ilgai laukti, ypač, kai vanduo semia butą ir gadiną jame esantį turtą“, – teigia „Mano būsto“ Eksploatacijos departamento direktorius Dalius Šimaitis ir priduria, kad, deja, šiandien rinkoje yra bendrovių, kurios negali užtikrinti būsto priežiūros 24/7.

Tačiau tai galioja ne visoms bendrovėms. Pavyzdžiui, visos „Mano Būsto“ grupės įmonės dirba pagal Pastatų priežiūros standartą, kuris užtikrina visapusę pastato priežiūrą: nepriekaištingą inžinerinės įrangos funkcionavimą, efektyvų energetinių resursų naudojimą, operatyvų reagavimą į skubius pranešimus 24 val. per parą ir mažesnes būsto priežiūros sąnaudas.

„Teikiame visas būsto priežiūros paslaugas – nuo spynos pakeitimo iki pastato renovacijos. Be to, esame vieninteliai iš administratorių, kurie siūlo inovatyvias skaitmenines paslaugas, kurios ženkliai palengvina klientams tvarkyti kasdienius su būsto priežiūra susijusius klausimus“, – pasakoja D. Šimaitis.

Senesniems namams reikia daugiau priežiūros

„Mano būsto“ Daugiabučių namų administravimo departamento direktoriaus pavaduotoja Aistė Cikanaitė-Jankauskė pastebi, kad didžioji dauguma Lietuvoje esančių daugiabučių namų yra senesni nei 30 metų, nemažos dalies namų konstrukcijos bei inžinerinės sistemos jau yra natūraliai nusidėvėjusios, moraliai pasenusios, pasiekusios arba net peržengusios maksimalias rekomenduojamas ekonomiško naudojimo normas, todėl yra neišvengiamos situacijos, kai būtina nedelsiant čia ir dabar reaguoti į vienos ar kitos inžinerinės sistemos išryškėjusius defektus bei avarijas.

„Dėl šių priežasčių yra labai svarbu, kad namu bei jame esančiu turtu, o tuo pačiu ir namo gyventojų gerove būtų rūpinamasi bet kuriuo paros metu 24 val. per parą, taip pat ir poilsio bei švenčių dienomis“, – tvirtina Aistė Cikanaitė-Jankauskė.

Pavyzdžiui, įmonių grupė „Mano Būstas” darbo dienomis klientų poreikiais rūpinasi Klientų asmeniniai vadybininkai, kurie yra gerai susipažinę su daugiabučiu namu ir jo ypatumais, todėl gali pasiūlyti tinkamus sprendimus kiekvienai, net ir individualiai, situacijai bei efektyviai ir operatyviai išspręsti kilusias problemas.

Be to, visiems įmonėms atliekamiems darbams suteikiama garantija ir taip užtikrinamas problemų sprendimo tęstinumas. Visiems klientams suteikiama galimybė už atliktus darbus atsiskaityti išsimokėtinai. Taip sudaromos sąlygos daugiabučio gyventojams nuspręsti, kuriuos darbus būtina atlikti jau dabar, tačiau neapsikraunant iš karto per dideliais finansiniais įsipareigojimais.

Neturi nei patirties, nei tinkamos kvalifikacijos

„Mano būsto“ Daugiabučių namų administravimo departamento direktoriaus pavaduotoja, turinti 14 metų darbo patirtį šioje srityje, pastebi naują tendenciją rinkoje – vis daugiau asmenų pretenduoja tapti daugiabučių namų administratoriais, tačiau neretai jie neturi nei patirties, nei tinkamos kvalifikacijos šių paslaugų teikimui.

„Paskutiniu metu pasiūlymus dėl administravimo paslaugų daugiabučių savininkams teikia net „vienadienės” kompanijos, kurių tikslas yra tiesiog rinkti mokesčius iš namo bendraturčių nieko nedarant. Tačiau tokios kompanijos paslaugų teikimui neturi pakankamų nei finansinių, nei žmogiškųjų resursų, jau nekalbant apie jų galimybę tinkamai sureaguoti į avariją ar kitą skubią situaciją bet kuriuo paros metu, todėl jos yra nepajėgios tinkamai rūpintis daugiabučiais namais bei jų gyventojų interesais“, – įsitikinusi A. Cikanaitė-Jankauskė.

Šiuo metu Lietuvoje yra tik keletas įmonių, užtikrinančių visą parą klientų užklausas priimančio klientų aptarnavimo centro ar visą parą dirbančios avarinės tarnybos darbą. Tokią vyraujančią tendenciją sąlygoja tai, jog norint užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą visą parą 7 dienas per savaitę, į tinkamą pasiruošimą bei vykdymą yra būtina investuoti nemažai savų lėšų. Ir tik dalis namų administratorių yra pasiruošę investuoti į gyventojų saugumo jausmą.

Užsakymo nr.: PT_79534745