Susidomėjimas sveiku maistu auga

Vieni iš koncerno „Vikonda“ tikslų – per ateinančius kelerius metus tapti dar aktyvesniais Afrikos, Artimųjų Rytų ir Vidurio Europos šalių rinkos dalyviais, bei gaminti sveikatai palankesnius, inovatyvius produktus. „Svarbu ir tai, jog šiandieninis žmogus vis aktyviau domisi tuo, ką valgo, kur ir kaip augintos žaliavos, iš kurių pagamintas konkretus gaminys. Mes vertiname žmogaus sveikatą, skatiname gyventi aktyviai, atidžiai rinktis maisto produktus. Tad „Paris SIAL“ parodoje pristatyti ekologiški DADU beržų sulos ledai su juodaisiais serbentais ar mėtomis tapo tikru atradimu gurmanams.

Mindaugas Snarskis
Foto: Organizatorių nuotr.

O „Kėdainių konservų fabrikas“, pristatęs naują majonezų ir padažų produktų liniją „Horeca professional“, skirtą viešbučių, restoranų ir kavinių sektoriui, sulaukė itin daug dėmesio būtent iš profesionalių maisto gamintojų. Šiandien, kai pasaulyje vis daugiau žmonių serga lėtinėmis ligomis, rekomenduojama mitybą gerinti mažinant druskos, sočiųjų riebalų kiekį, taip pat apriboti šių medžiagų kiekį rinkai tiekiamuose maisto produktuose. Koncerno įmonės tą padarė vienos pirmųjų Lietuvoje, pasirašiusios bendradarbiavimo susitarimą su Sveikatos apsaugos ministerija, kuriuo įsipareigojo gerinti maisto produktų sudėtį – mažinti cukraus, druskos ir riebalų kiekį juose, siekiant užtikrinti geresnę ir sveikesnę jų sudėtį“ - grįžęs iš „Paris SIAL 2018“ parodos pasakojo koncerno „Vikonda“ generalinis direktorius Mindaugas Snarskis.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

Tarptautinės parodos – įmonės veiklos įvertinimas

Į tarptautines parodas specialistai vyksta atrasti naujų rinkų, eksporto šalių ir, žinoma, išžvalgyti pasaulinių tendencijų – kas šiuo metu pasaulyje „ant bangos“. O tai, ką sužino, geriausieji operatyviai pritaiko savo kasdieniame darbe. Vien šiais metais „Kėdainių konservų fabrikas“ dalyvavo penkiose tarptautinėse parodose: Gulfood 2018, Dubajuje; Alimentaria 2018, Barselonoje; Foodex Japan 2018, Tokijuje; PLMA 2018, Amsterdame; Sial Paris 2018, Paryžiuje. „Visas gautas žinias pritaikome „Kėdainių konservų fabrike“, ir tai viena iš svarbiausių priežasčių, kodėl nuolat atsinaujiname, galime pasiūlyti įdomių ir įvairių skonių derinių bei neįprasčiausių produktų. Specializuotos parodos labai patogios ne tik dalyviams, bet ir parodų lankytojams. Vienoje vietoje ir vienu metu klientai gali susipažinti su įmonių pasiūlymais, palyginti prekes, o įmonės – įvertinti savo padėtį rinkoje, susipažinti su konkurentų pažanga, rinką tirti ir analizuoti,“ – sako „Kėdainių konservų fabriko“ generalinis direktorius Skirmantas Nevidomskis.

Skirmantas Nevidomskis
Foto: Organizatorių nuotr.

Pasiruošimas trunka mėnesius

Kaip ir kiekvienai parodai, šiai „Kėdainių konservų fabriko“ komanda pradėjo rengtis kone prieš metus. Kas vyks, kokius stendus ir kaip nugabenti, kaip viską sudėlioti ir pristatyti? „Ilgi pasitarimai ir pasirengimas vardan kelių valandų šlovės,“ – taip juokauja specialistai. „Paris SIAL“ – viena didžiausių maisto produktų parodų Europoje. Joje savo naujienas pristato ne tik žinomos, gilias gamybos ar prekybos tradicijas puoselėjančios Europos kompanijos, bet ir viso pasaulio maisto gamintojai. Šiose parodose lankausi nuolat, todėl galiu pasakyti, kad pastaroji pasižymėjo itin didele dalyvių gausa iš pasaulio regionų, kurie anksčiau taip ryškiai nebuvo matomi.

Rasa Koržovienė
Foto: Organizatorių nuotr.

Tai Azijos šalys, Artimieji Rytai, Pietų Amerika, Afrika. Apžiūrint stendus į akis krenta persipynęs margumynas skirtingų virtuvių, spalvų, tradicijų, pakuočių. Manau, kad „SIAL“ tapo atspindys visame pasaulyje vykstančių procesų – tautų maišymosi, virtuvių asimiliacijos, kai jungiami, rodos, nesuderinami skoniai, atrandami nauji skonio atspalviai. Maišosi netgi produktų kategorijos, gėrimai tampa maistu, padažai užkandžiais ir pan. Bet kuriam maisto gamintojui ar toje srityje dirbančiai įmonei įdomu pasižvalgyti – čia galima apčiuopti naujas tendencijas, pajausti maisto madų kryptis ar tiesiog paragauti naujų egzotiškų produktų. Vienareikšmiškai lyderiauja funkcinis ir tausojantis požiūris į maisto gaminius, grįžtama prie natūralumo, ekologijos, populiarūs gaminiai su įvairia pridėtine verte, pavyzdžiui, skaidulomis ar vitaminais, be glitimo ar laktozės, nors tuo pat metu labai didelė kryptis yra žemo kaloringumo produktų (kur maistinės žaliavos pakeičiamos saldikliais, tirštikliais, aromatinėmis medžiagomis). Be abejo, mūsų komanda parsivežė idėjų, kurias aptarsime ir vėliau spręsime dėl įdiegimo, tačiau jau aišku, kad maistas, jo pakuotė ir vartojimo būdai keičiasi,“ – iš karto po kelionės į Paryžių pasakojo „Kėdainių konservų fabriko“ gamybos direktorė Rasa Koržovienė. Ji, beje, paneigė mitą, kad Paryžius – romantikos ir stebuklų kupinas miestas. Pasak R. Koržovienės, tai labai netvarkingas ir neorganizuotas miestas, nors skanaus maisto jame apstu.

Rasa Koržovienė ir Šarūnas Baikštys
Foto: Organizatorių nuotr.

Inovacijos – mūsų ateitis

Pasaulyje jau senokai pripažįstama, jog inovacijos, dėl kurių žmonės gyvens patogiau, sveikiau ir kokybiškiau – mūsų ateitis. Daugėja įmonių, kurios gamyboje pradeda naudoti naujausias technologijas, investuoja į startuolių siūlymus. „Inovatyvios pakuotės leidžia produktus gana ilgai išlaikyti šviežius, atsiranda etikečių, kurios keičia spalvą, jei gaminys ima gesti. Jei norite įvertinti inovacijų poveikį maistui, pasivaikščiokite po parduotuvę ir pamėginkite prisiminti, kaip maistas buvo ruošiamas ir pakuojamas prieš maždaug 30-50 metų. Esu tikra – rasite be galo daug inovacijų. Be to, labai aiški kryptis yra ekologija, tausojanti gamyba, vengiant papildomų nevertingų išlaidų ar pasirinkimų, švaistančių išteklius ar sekinančių gamtą. Taip pat svarbus funkcionalumas – maistas, turintis papildomų savybių, kurios gali teigiamai veikti organizmą, ar praturtintas tam tikromis medžiagomis. Maisto pramonė keičiasi pagal vartotojo poreikius bei naujas technologijas, ir artimiausiu metu mes pamatysime tikrai nemažai naujų krypčių,“ – prognozuoja R. Koržovienė.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

Dalyvavimas parodose sudaro didelę reklamos kaštų dalį, tačiau tai atsiperka – čia potencialių klientų skaičius yra koncentruotas vienoje vietoje, o tai puikus būdas formuoti įmonės įvaizdį, esamiems klientams priminti apie save.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.