Šie biuro programų ir debesijos sprendimų komplektai buvo kuriami kaip skirtingi produktai. „Google“ produktai ir įrankiai sukurti orientuojantis į namų vartotojus. „Microsoft“ su „Office 365“ pirmiausia orientavosi į verslo klientus, nes kaip pagrindą naudojo dešimtmečius versle pasiteisinusius „Exchange“, „Sharepoint“, „Office“ ir kitus sprendimus, tad jos produktai išsiskiria funkcijų ir galimybių gausa, plačiu suderinamumu, integracija“, – komentuoja Milda Klimašauskaitė, „Microsoft“ debesijos sprendimų produktų vadovė kompanijoje „Telia“.

Iš esmės, abu sprendimai įmonėms suteikia įrankius kurti įvairaus pobūdžio dokumentus ir projektus, dirbti su jais „debesyje“ bei bendrauti su kolegomis. Kiek ir kokių galimybių darbuotojai turės, lemia pasirinkti planai.

Baziniams įmonių poreikiams skirti pigiausi mokėjimo planai – „G Suite Basic“ (4 eurai per mėnesį už vieną vartotoją) ir „Office 365 Business Essentials“ (3,99 Eur per mėnesį už vartotoją, užsisakant per „Telia“).

„Gmail“

„G Suite Basic“ suteikia tekstų, skaičiuoklių ir prezentacijų rengimo programų internetines versijas, verslui skirtą el. pašto įrankį, balso ir vaizdo skambučius per „Hangouts“, vieningą komandos kalendorių.

„Office 365 Business Essentials“ leidžia naudotis internetinėmis „Word“, „Excel“, „PowerPoint“ ir „OneNote“ versijomis, interaktyviam komandos darbui skirtu įrankiu „Teams“, leidžia susikurti įmonės socialinį tinklą „Yammer“ platformoje, taip pat prideda komandos užduočių valdymo įrankį „Planner“ ir bendriems komandų dokumentams skirtą saugyklą „Sharepoint“.

Taigi vien įrankių ir galimybių gausa „Office 365“ yra pranašesnis už konkurentą. Galutinį tašką padeda suteikiama debesijos talpykla: „G Suite Basic“ vartotojai visiems savo dokumentams, įskaitant el. paštą, gauna 30 GB vietos, tuo metu „Office 365 Business Essentials“ vienam vartotojui suteikia net 1 TB failų saugyklą „OneDrive“ ir papildomus 50 GB el. paštui.

Brangesniuose planuose konkurencija įtemptesnė, o ir tiesmukai lyginti juos sudėtinga. Pavyzdžiui, žmonėms, kuriems reikia „Office“ biuro programų kompiuterinių versijų, „Microsoft“ yra sukūrusi „Office 365 Business“ planą (nuo 8,5 Eur per mėnesį už vartotoją), į kurį įeina visas biuro programų paketas – „Word“, „Excel“, „PowerPoint“, „Outlook“, „OneNote“, „Access“, „Publisher“. Šias programas vienas žmogus gali įdiegti penkiuose savo įrenginiuose. Taip pat klientams suteikiamos „Word“, „Excel“, „PowerPoint“ ir „OneNote“ internetinės versijos bei 1 TB vietos failų saugykloje „OneDrive“. Jokio panašaus pasiūlymo „G Suite“ nėra, kadangi „Google“ tiesiog nesiūlo savo biuro programų įdiegiamų versijų.

Didesnius poreikius turinčioms įmonėms siūlomas „Office 365 Business Premium“ planas (nuo 9,99 Eur per mėnesį už vartotoją), kuris turi viską, ką ir abu anksčiau minėti „Office 365“ planai, plius santykių su klientais valdymo programėlė „Outlook Customer Manager“ ir laiko rezervavimo įrankis „Bookings“.

Artimiausias konkurentės planas – „G Suite Business“, kainuojantis 8 eurus per mėnesį už vartotoją, kuris be „Basic“ plano galimybių suteikia papildomas el. pašto ir debesijos valdymo, paieškos bei duomenų archyvavimo galimybes. Be to, talpykla debesijoje išauga iki 1 TB vienam vartotojui, o jei įmonė užsako daugiau nei penkias prenumeratas, suteikiama neribota talpyklos vieta. Tai gali būti aktualu tiems, kas dirba su itin didelės apimties failais, pavyzdžiui, vaizdo ar garso įrašais. Daugeliui kitų verslų jaudintis dėl 1 TB vienam vartotojui skirtos talpyklos perpildymo neverta, be to, saugyklos talpą visuomet galima išplėsti.

„Microsoft Office“

„Vėlgi, reikia atkreipti dėmesį, kad įdiegiamų programų versijų „G Suite Business“ naudotojai negauna, o tai yra vienas didžiausių „Office 365 Business Premium“ privalumų. Kompiuterinės „Office“ biuro programų versijos turi gerokai daugiau funkcijų ir galimybių už internetinius analogus. Taip pat kompiuterinės programų versijos labai svarbios nuotoliniu būdu dirbantiems žmonėms, kuriems reikalinga galimybė dirbti su dokumentais bet kada ir bet kur, net neturint interneto ryšio – „Office 365“ visa tai suteikia vienoje vietoje“, – pastebi M. Klimašauskaitė.

Ji priduria, kad „Office 365“ siūlomi komandinio darbo įrankiai, tokie kaip „Yammer“ ir „Teams“, neturi analogų „G Suite“ pakete. Taip pat, „Office 365“ „Business“ lygio planai suteikia daugybę įmonėms aktualių duomenų valdymo ir saugumo parinkčių, kurias „G Suite“ klientai gauna tik su „Enterprise“ planu už 23 eurus per mėnesį.

Pažangesni, „Enterprise“ lygio „Office 365“ planai, kurie „Telia“ kainuoja nuo 19,4 euro per mėnesį, suteikia dar platesnes debesijoje laikomų duomenų valdymo galimybes ir didesnį saugumą, pavyzdžiui, siunčiamų laiškų šifravimas, įmonės dokumentams taikomų taisyklių nustatymai, neribota saugykla dokumentams ir kt.

Svarbus niuansas lietuviams – „Google“ pagalbą ir konsultacijas teikia tik anglų kalba, o šias paslaugas teikiančios Lietuvos bendrovės taiko papildomus mokesčius. Tuo metu užsisakant „Office 365“ paketus per „Telia“, pagalba ir konsultacijos tiek žodžiu, tiek raštu vyksta lietuviškai.

„Tik patys verslininkai gali nuspręsti, kas geriausiai patenkins jų poreikius: vieni tik dėl įdiegiamų programų rinksis „Office 365“, kitiems labiau patinka „Google“ produktai. Visgi savo klientams visada pabrėžiame, kad pirmiausia reikėtų galvoti apie tai, kaip padidinti įmonės produktyvumą, kaip atlikti darbus efektyviau ir kokie sprendimai gali padėti įmonei augti. Ir neapsiriboti tik tuo, ko jums reikia šiandien. Šiuo atžvilgiu laimėtojas akivaizdus – „Microsoft“ turi daugybę produktų, kurie gali praversti keičiantis įmonės poreikiams: mobiliųjų įrenginių valdymo sprendimai, „Windows 10“ nuoma, analitikos įrankiai, „Visio“, „Project“ ir kiti specializuoti įrankiai“, – vardija M. Klimašauskaitė.

Turite klausimų apie „Office 365“? Kreipkitės į savo „Telia“ vadybininką arba susisiekite telefonu 1816.

Užsakymo nr.: PT_79422733