Internetinės prekybos šuolis

„Statista“ atliktas pasaulinių e. prekybos tendencijų tyrimas atskleidžia stulbinančius internetinės prekybos pardavimų skaičius ir prognozuoja dar didesnį šuolį per artimiausius trejus metus. Kaip rodo duomenys, bendra e. prekybos pardavimų suma 2017 metais siekė 2304 milijardus JAV dolerių, o 2021 metais, tikimasi, šie skaičiai išaugs daugiau nei du kartus – iki 4878 milijardų JAV dolerių. Teigiama, kad tokį augimą skatina vis patogesnis apsipirkimas mobiliaisiais įrenginiais.

Asociatyvi nuotr.

Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų direktoriaus Norberto Žiobos teigimu, pasaulinės tendencijos neaplenkia ir Lietuvos: „25–34 metų amžiaus jauni žmonės jau tikriausiai nebeįsivaizduoja savo gyvenimo be apsipirkimo internetu. Elektroninėje erdvėje apsiperka net 70 proc. šios amžiaus grupės jaunuolių ir jų dalis nuolat auga. Tarp interneto vartotojų apsipirkimas elektroninėje erdvėje dar didesnis – maždaug pusė jų internetu apsiperka bent kartą per metus.“

Lietuvos pašto atliktas tyrimas parodė, kad tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse dažniausiai internetu yra perkami drabužiai, avalynė, sporto prekės, kosmetika, namų apyvokos daiktai ir knygos, tačiau, pasak N. Žiobos, per pastaruosius metus išryškėjo ir naujas klientų polinkis. „Tai apgyvendinimo paslaugų, turistinių kelionių, o taip pat ir maisto bei kasdienio naudojimo prekių užsisakymas į namus“, – teigia LP atstovas.

Norbertas Žioba

Žvalgosi ir į užsienį

Sprendžiant iš siuntų ir pašto operacijų skaičiaus, Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, dominuoja tendencija, kad didžioji dalis internetu perka iš vietinių pardavėjų, t. y. lietuviškų internetinių parduotuvių.

„Kone absoliuti dauguma (92 proc.) perkančiųjų internetu apsiperka Lietuvos internetinėse parduotuvėse, tuo metu užsienio elektroninėse parduotuvėse apsiperka 64 proc. e. pirkėjų“, – statistiką patei-kia N. Žioba.

Tačiau pasitikėjimas užsienio elektroninėmis parduotuvėmis auga pakankamai sparčiai. Tai liudija tiek tyrimai (lyginant 2017 ir 2016 metus apsiperkančių užsienio elektroninėse parduotuvėse gyventojų skaičius išaugo nuo 20 proc. iki 28 proc.), tiek vis didėjantys tarptautinių siuntų kiekiai.

„Siuntas lietuviai gauna iš daugelio šalių, tačiau, jeigu kalbame apie pagrindines ir didžiausius si-untinių srautus užtikrinančias valstybes, šios būtų trys – Kinija, JK, JAV“, – sako Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų direktorius.

Perkant internetu svarbu paslaugos greitis

Lietuvos pašto paslaugomis besinaudojančios e. parduotuvės „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys teigia, kad dabar pirkti internetu tapo daug paprasčiau nei įprastoje parduotuvėje.

Dainius Liulys

„Elektroninė prekyba vartotojus vilioja patogumu, greičiu ir asortimento gausa. Apsižvalgykite aplink – praktiškai visus daiktus, kuriuos matote, šiandien galima įsigyti internetu. Apsipirkimo neriboja dar-bo valandos, galima lengvai palyginti prekių kainas, funkcijas, susipažinti su kitų pirkėjų patirtimi, užsisakyti prekę keliais mygtuko paspaudimais ir net gauti užsakytą produktą tą pačią dieną“, – pasakoja e. parduotuvės vadovas.

Pasak D. Liulio, šiuolaikiniam klientui, kuris taupo savo laiką bei pinigus ir renkasi apsipirkti internete, labai svarbus yra prekės pristatymo terminas.

„Kasmetinės mūsų vartotojų apklausos rodo, kad pirkimas internetu yra vertinamas, nes taupo žmonių laiką ir yra patogus būdas rinktis bei pirkti prekes, kurias galima patogiai gauti tiek į namus, tiek į biurą. Tai, kad galime pasiūlyti užsakytą prekę gauti dar tą pačią dieną, yra mūsų pranašumas. Aštuoni iš dešimties užsakymų yra paruošiami dar tą pačią dieną ir siunčiami pirkėjui“, – sako „Pigu.lt“ atstovas.

Internetu pirkti ir prekiauti skatina patogumas

Kaip pastebi Lietuvos pašto atstovas N. Žioba, sparčiai populiarėjančios e. parduotuvės paskatino ir smulkiuosius verslininkus bei privačius asmenis prekiauti internete. Jiems, pavyzdžiui, pardavinėjantiems rankų darbo gaminius, tai tapo patogiu ir greitu pardavimų kanalu. Vis tik smulkieji preky-bininkai privalo atliepti šių dienų pirkėjų norą greitai ir patogiai gauti prekes, todėl yra priversti ieškoti būdų, kurie užtikrintų patogų klientų apsipirkimą e. parduotuvėje, užsakymą ir greitą gaminių prista-tymą.

Kaip vieną pavyzdžių, palengvinančių smulkių verslininkų ar prekybininkų kasdienybę, N. Žioba pateikia savitarnos sistemą, kuri jiems leidžia greitai ir patogiai suruošti ir išsiųsti savo prekes pirkėjams. Iki šiol šia e. paslauga aktyviai naudojosi tik verslo atstovai, tačiau pastebėjus individualių asmenų ir smulkių prekybininkų poreikį greitai ir patogiai tvarkyti bei išsiųsti siuntas, Lietuvos paštas nusprendė įdiegti naujovę – savitarnos sistemą „Mano siuntos“, skirtą privatiems klientams. „Technologijos ge-rokai pakoregavo visų mūsų lūkesčius – tapome nekantrūs, visko norime greitai, todėl paslaugų teikėjai privalo pasiūlyti alternatyvų. Ši naujovė smulkiems verslininkams gerokai sutaupo laiko, nes nebereikia su siuntinių dėžėmis stovėti eilėse, o tai reiškia – ir klientai užsakytas prekes gauna greičiau. „Mano siuntos” sistema veikia paprastai – savitarnos naudotojai bet kuriuo jiems patogiu metu gali paruošti savo siuntą ir iš karto ją apmokėti. Tuomet siuntą belieka tik išsiųsti pasirinktoje vietoje – paštuose, LP EXPRESS terminaluose ar įteikti kurjeriui – ir jos gavėjas nauju pirkiniu džiaugsis itin greitai. Juk tokia ir yra elektroninės prekybos paskirtis?“, – šypsosi N. Žioba.

Užsakymo nr.: PT_79377881