Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas sako, kad keičiantis žmonių pirkimo įpročiams verslas negali atsilikti ir inovacinius sprendimus priima kasdien. Tai ypač pastebima didmiesčiuose. „Didžiuosiuose miestuose, kur gyvenimo tempas vis greitėja, siekiama greitai bei patogiai gauti paslaugas ir įsigyti prekes. Skubantiems žmonėms siūlomos alternatyvos, pavyzdžiui, supakuoti ir paruošti maisto produktai, kurių nereikia paruošti, taip pat šviežias maistas“, – sako prekybininkų atstovas.

Verslas turėtų teikti pirmenybę patogiam ir greitam atsiskaitymui už paslaugas. „Prekybininkams visada yra svarbu ir aktualu, kad žmonės galėtų atsiskaityti visais rinkoje esančiais mokėjimo būdais. Tai ir kredito, ir bekontaktės kortelės, o dabar artėjame link to, kad galėsime atsiskaityti ir telefonu. Operatoriai pradeda siūlyti tokią paslaugą, todėl tai tik laiko klausimas, kada ji išplis“, – teigia L. Vilimas.

Sprendimas prekybininkams – automatizuotas apsipirkimas

„Norfos“ įmonių grupės savininkas Dainius Dundulis, kalbėdamas apie ateitį, įvardija konceptą, kuris apsipirkimą turėtų supaprastinti ir pagreitinti. „Tai parduotuvė, kurioje pirkėjas, jau paėmęs prekę ir įsidėjęs į krepšelį, už ją sumoka. Šis veikimo principas paprastas – sistema nuskaito kortelę, su kuria pirkėjas pasiima pirkinių krepšelį ar vežimėlį. Filmavimo kameros, kurios atskiria produktus, identifikuoja prekes, kurias renkasi pirkėjas. Žmogui priėjus prie atsiskaitymo punkto, automatiškai nuo kortelės nuskaičiuojama suma už pirkinius. Kol kas tokia inovacija tik bandymų stadijoje, tačiau ateityje tai turėtų tapti kasdienybe“, – sako „Norfos“ savininkas.

Dar viena naujovė, kuri, anot D. Dundulio, atlieptų pirkėjų poreikius, – navigacinė sistema parduotuvėje. „Savo išmaniuoju telefonu pirkėjas prisijungia prie prekių sistemos, kuri jam bevaikštant parduotuvėje siūlo produktus, atitinkančius pirkėjo poreikius. Pavyzdžiui, esate aliejaus skyriuje, tad jums sistema siūlo išbandyti naujai atsiradusį aliejų. Taip pat tokia naujovė gali paspartinti žmonių apsipirkimą – pavyzdžiui, jums greitai reikia nusipirkti pieno, tačiau nežinote, kur yra pieno produktų skyrius. Tokia navigacijos sistema jus greitai nuves ten, kur yra reikiamas produktas“, – pasakoja verslininkas.

Lietuvos paštas

Paslaugų sektoriaus uždavinys – trumpesnės eilės

Skubančių žmonių kartos įpročiai ypač atsispindi paslaugų sektoriuje, todėl naujovių čia privalu ieškoti nuolat.

„Gyvename laikais, kai skuba tapo kasdienybe, todėl tikimės, kad visos paslaugos bus suteiktos ne tik kokybiškai, bet ir negaišins mūsų brangaus laiko. Lietuvos pašto klientai – ne išimtis, todėl vienas didžiausių mūsų iššūkių yra spartus ir kokybiškas aptarnavimas pašto skyriuose, kur dažnai dėl korespondencijos ir siuntinių gausos nusidriekia ilgos eilės. Pardavėjai juokauja, kad norint nuvilti klientą ir juo atsikratyti reikia priversti jį stovėti eilėje, todėl jos eliminavimas – svarbiausias paslaugų verslo uždavinys ir galvos skausmas. Psichologas David'as Maister'is net atliko tyrimą ir parašė straipsnį apie eilių psichologiją. Šio straipsnio pagrindinė mintis – eilė yra labiausiai žmones erzinantis reiškinys, nes laukimas išprovokuoja susierzinimą, pyktį, konfliktą, atvirą agresiją ir, žinoma, paslaugos atsisakymą. Natūralu, kad nuolat ieškome sprendimų, kaip to išvengti“, – sako Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų direktorius Norbertas Žioba.

Anot jo, vienas paskutinių Lietuvos pašto vartotojų potyrių gerinimo sprendimų – siuntų savitarnos sistema „MANO siuntos“. Ši siuntų savitarnos platforma skirta privatiems klientams, nes jie dažniausiai gaišta laiką eilėje pašto skyriuje norėdami išsiųsti siuntinį. Jeigu priešais stovintis siunčia jų ne vieną, varginantis laukimas dar pailgėja. „MANO siuntos“ veikimas paprastas: klientas sau patogiu metu supakuoja siuntinį, susikuria savo profilį „MANO siuntos“ sistemoje, joje užregistruoja siuntą, už ją sumoka internetu, atsispausdina specialią siuntos žymą su visa būtina informacija ir ją užklijuoja ant siunčiamo daikto.

Išsiųsti taip paruoštą siuntinį galima trimis būdais: LP EXPRESS terminaluose, įteikti atvykusiam kurjeriui arba be eilės palikti pašto skyriuose specialiai savitarnos siuntoms skirtose vietose. Lietuvos pašto specialistų patirtis rodo, kad tokią paslaugą itin pamėgo smulkieji verslininkai ir rankdarbius kuriančios moterys, o kalėdiniu laikotarpiu galimybė išvengti eilių prie pašto langelio džiugins turbūt kas antrą Lietuvos gyventoją.

„Kita geroji praktika perimta iš finansų sektoriaus: technologijos, pasiteisinusios valdant eiles bankuose, buvo pritaikytos ir pašto skyriuose – taip atsirado eilių valdymo sistema, kai specialiuose terminaluose atspausdinamas eilės numeris. Be to, skaitmenizavome ir dokumentų pasirašymo procesą: daugumoje pašto skyrių veikia parašo planšetės, pagreitinančios korespondencijos atsiėmimą ir saugančios asmens duomenis, o Vilniuje bei 12 Lietuvos regionų korespondenciją į namus pristato ir įmokas surenka laiškininkai su planšetėmis. Modernizuojant Lietuvos pašto veiklą neliko pamiršti ir sutarties su Lietuvos paštu nesudarę klientai – modifikavus dokumentų valdymo sistemą sąskaitas faktūras dabar jie gali bet kuriuo metu nemokamai išsirašyti internetu.

Pasaulis nestovi vietoje, tad bet kuris verslas turi reaguoti į besikeičiančias technologijas ir ieškoti sprendimų, kad vartotojai neliktų nusivylę. Lietuvos paštas modernėja, tad ateityje pokyčių bus ir daugiau“, – sako Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų direktorius N. Žioba.

Užsakymo nr.: PT_79223175