„Kas yra inovacija? Geresnis nei ankstesnis produktas, paslauga, procesas ar verslo modelis, atliepiantis naujausius vartotojų poreikius. Inovatorius pradeda verslą, kai pastebi pasikeitimus aplinkoje. Jeigu pastebėjote, kad atsirado nauji paauglių poreikiai kompiuteriniams žaidimams, jūs galite tapti šios nišos lyderiu ir monopolistu, pirmasis pasiūlęs naujausius reikalavimus atitinkantį kompiuterinį žaidimą“, – paaiškina profesorius.

Sporto inovacijos motyvuoja

Inovacijomis sporte besidominti ir aktyviai jas naudojanti sveikatingumo motyvatorė ir programėlės „#walk15“ kūrėja Vlada Musvydaitė teigia, kad naujausi produktai ne tik sportą ir jo rezultatų analizavimą paverčia patogesniu, bet ir motyvuoja žmones įsisavinti sveikesnį gyvenimo būdą.

„Programėlė skirta paskatinti žmones vietoj automobilio rinktis pasivaikščiojimą. Ėjimas skatinamas apdovanojant už žingsnius. Pavyzdžiui, vieną dieną mobiliosios programėlės „#walk15“ vartotojams buvo pranešta, kad už 10 tūkstančių žingsnių, jie nemokamai gaus salotų. Rezultatai rodo, kad tokios akcijos ypač paskatina žmones eiti“, – pastebi pašnekovė.

Vlada Musvydaitė

Ji teigia, kad šiandien visų inovacijų sklaidą efektyviausiai didina socialiniai tinklai. „Organizuodama sporto renginius, naudoju „Instagram“ tam, kad sužinočiau, kokius įspūdžius patyrė renginio dalyviai, kokios vyravo emocijos“, – kalba sveikatingumo motyvatorė.

Verslo bendradarbiavimas su mokslu

Prof. Arminas Ragauskas sako, kad verslas į mokslo institucijas kreipiasi, kai nori sukurti naujos kartos paslaugas ar produktus, arba juos patobulinti, kad jie išliktų konkurencingi. Pasak profesoriaus, į Lietuvos mokslininkus dažniau kreipiasi užsienio verslininkai nei vietiniai.

„Gyvename per mažoje šalyje, kad mokslo įstaigos išsilaikytų iš Lietuvos įmonių užsakymų taikomiesiems mokslo tyrimams, todėl daugiau dirbame su užsienio verslininkais. Fundamentiniams tyrimams, kai reikia ištirti dar niekieno netyrinėtą dalyką, reikiamas subsidijas ar grantus skiria turtingų valstybių mokslo finansavimo institucijos. Šiuo metu dalyvauju klinikiniame projekte, kurį finansuoja Europos Komisija. Projekto biudžetas yra 30 milijonų eurų. Primenu, kad žmogaus genomo projektas, pakeitęs supratimą apie daugybę dalykų žmogaus organizme, sukūręs milžinišką medicinos progresą, kainavo 18 mln. JAV dolerių. Mokslinis pažinimas yra labai brangus, todėl į tokius tyrimus verslas retai ryžtasi veltis. Verslui investicija į mokslo tyrimus sukelia papildomą riziką“, – paaiškina pašnekovas.

Startuolis turi integruoti mokslo žinias

Pašnekovas sako, kad bazinis patarimas visiems startuoliams – pirmiausia išstudijuoti galimas žinias apie produktą, paslaugą ar procesą, kurį planuojama kurti.

„Norint išvengti startuolių rizikos, svarbu, kad jo idėja būtų gimusi ne po bemiegės nakties prieš konkursą gauti finansavimą, o, kad tai būtų adaptacinis veiksmas įvykus pokyčiams aplinkoje. Visgi praktika rodo, kad dažniausiai jaunuoliai, sukūrę nesusijusią su verslo galimybėmis idėją, bando ją realizuoti, nors dar nežino, pavyks ar ne“, – pastebi mokslininkas.

Reikia kalbėtis su tūkstančiais žmonių – būsimais pirkėjais ir vartotojais, kaip jie reaguotų į atsiradusį naują produktą. Jeigu atsakymai nevisiškai atitinka verslo idėją–hipotezę, tada ją reikėtų tobulinti tol, kol taps patraukli. Tai mokslinis metodas – tyrinėti, kol pavyks užtikrinti, jog išvengsite nesėkmės.

„Jeigu kruopščiai išstudijavote idėjos poreikį ir pastebėjote, kad dėl kažko esate neįsitikinę ir patvirtinimo gauti negalite – verslo vadovėlių pasaulyje mokoma atsitraukti, nes rizika tampa per didelė. Turite būti tikri, kad iš pinigus deginančio startuolio vystymo stadijos greitai tapsite pelningu, o jeigu nesate tuo tikri – sužlugsite.

A. Ragauskas daugiau apie mokslo ir verslo partnerystę papasakos „Inovacijų savaitėje 2018“, rugsėjo 27 d., 17:00 val. Europos aikštėje esančioje inovacijų palapinėje. Jo pranešimo tema – „Mokslo ir verslo partnerystė šiandien. Inovacijų svarba“.

V. Musvydaitė plačiau apie inovacijų ir sporto sąveiką papasakos „Inovacijų savaitėje 2018“, rugsėjo 25 d., 17:30 val. V. Kudirkos a. esančioje inovacijų palapinėje. Jos pranešimo tema – „Ar tikrai buvai sporto klube, jei neparodei Instagrame?“. Diskusiją moderuos komunikacijos specialistė Dovilė Filmanavičiūtė.

Daugiau informacijos apie renginius: www.inovacijusavaite.lt ir Facebook „Inovacijų savaitė“.

„Inovacijų savaitės 2018“ renginius organizuoja Ūkio ministerija kartu su Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Visi renginiai bus nemokami.

Užsakymo nr.: PT_79148327