Rašytojas, žurnalistas ir etiketo specialistas Giedrius Drukteinis, dažnai rašantis straipsnius apie įvairių prekės ženklų istorijas, sako, kad prekės ženklas pagal klasikinį apibrėžimą yra „pavadinimas su pridėtine verte“, o „Amazon“ įkūrėjas Jeffas Bezosas yra sakęs, kad tavo prekės ženklas yra tai, apie ką žmonės kalba, kai išeini iš kambario“.

Visi turime pavadinimą

„Visos inovacijos pasaulyje turėjo savo konkrečius pavadinimus. Netgi pati didžiausia inovacija šiame pasaulyje – žmogus – taip pat turi savo vardą ir pavardę, nusakantį jo vertę ir reikšmę. Bet kuri atsirandanti inovacija taip pat yra kaip ir kiekvienas gimstantis žmogus – privalantis turėti savo vardą“, – paaiškina pašnekovas.

Jis pabrėžia, kad būtent inovacijų kūrėjams svarbu iš anksto pagalvoti apie prekės ženklą. „Prekės ženklas – tai vienas unikalusis žodis, nusakantis produkto ar paslaugos vertę, kokybę ir viską, kas apibūdinama nuvalkiotu žodžiu „vertybės“. Pavyzdžiui, „mersas“ mums reiškia „brangus, prestižinis ir patikimas“, „Lenkija“ – pigesnis pienas ir tualetinis popierius nei Lietuvoje, „anglija“ – juodadarbių Meka. Kiekvienas startuolis turėtų siekti tapti tokiu bendriniu žodžiu“, – asociacijoms dalijasi pašnekovas.

Ženklas – sutrumpintas pasakojimas

Paklaustas, ar įmanoma informuoti visuomenę apie sukurtą inovaciją, neturint prekės ženklo, pašnekovas sako, kad teoriškai taip, bet praktiškai niekam neužteks kantrybės klausytis ilgų prezentacijų, dažniausiai suprantamų tik pačiam jų autoriui. Prekės ženklas yra tas „sutrumpintas pristatymas“. Pagalvokite patys, kas skamba aiškiau, paprasčiau ir įtaigiau – pasakymas „turiu naują 7 klasės BMW“ ar pusvalandį trunkantis tos pačios BMW techninių charakteristikų vardinimas?“

Žurnalistas Giedrius Drukteinis

Gali padėti pritraukti investicijas

Startuolių rinkodara ir prekės ženklas yra galimybė save išskirti ir netgi sukurti pranašumą konkurencinėje rinkoje.

G. Drukteinis, priduria, kad pradedančiam verslui pritraukti investicijas efektyviausiai gali padėti autoritetingos rekomendacijos, t.y., papildomas prekės ženklas, kuruojantis pirminį, naują prekės ženklą. Tokia inovacija domėjosi netgi „Philips“ ir Jeffas Bezosas.

G. Drukteinis apie prekės ženklus plačiau papasakos „Inovacijų savaitėje 2018“, rugsėjo 25 d., 17 val. Lukiškių aikštėje esančioje inovacijų palapinėje. Jo pranešimo tema – „Ėjimas prieš srovę. Prekės ženklų istorijos“.

Daugiau informacijos apie renginius: www.inovacijusavaite.lt ir Facebook „Inovacijų savaitė“.

Užsakymo nr.: PT_79101359