Turistams pritraukti verslininkai pasiryžta investuoti į naujus prabangius viešbučius, ekstravagantiškus restoranus ir įdomius barus. Tačiau, patirčių ekonomikai vis stipriau veikiant šiuolaikinio turizmo tendencijas, viešbučių tinklo „Amberton Hotel Group“ vadovai pasuko kitu keliu – įsigijo oro balioną ir pakėlė į dangų skraidantį restoraną.

Nuotraukos iš „Hot Air Lines“ archyvo

Jei anksčiau turistai daugiau dėmesio skirdavo apgyvendinimo įstaigos ar restorano pasirinkimui, dabar patogumą dažniau keičia unikalūs potyriai. Vienos didžiausių Lietuvoje viešbučių grupės „Amberton“ vadovai nusprendė šalies gyventojams ir svečiams ne tik siūlyti aukščiausios kokybės viešbučių paslaugas, bet ir prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos poreikių. Prieš porą metų sukūrus naują prekės ženklą „Amberton Air“, Vilniaus bei Lietuvos padangėse pasirodė svečiams skraidinti skirtas sraigtasparnis, o šių metų pavasarį – raudono vyno spalvos „Amberton“ logotipu papuoštas didžiausias Europoje 24 vietų karšto oro balionas, kuriame taip pat veikia vienintelis Baltijos šalyse skraidantis restoranas.

Nuotraukos iš „Hot Air Lines“ archyvo

„Šiais laikais viešbučio komandai svarbu patenkinti net įmantriausius klientų norus: pradedant prabangiais restoranais, įmantriomis terasomis, kuriose vyksta koncertai ir iš kurių atsiveria tokie vaizdai kaip Vilniaus arkikatedra ar Baltijos jūra, profesionaliais sporto klubais ir baigiant svečiams suteikta galimybe atvykti į viešbutį sraigtasparniu ar juo paskraidyti virš miesto. Skraidančio restorano įkūrimas mums ne tik padėjo išsiskirti reklama, atkreipti verslo klientų dėmesį, bet ir leido pasiūlyti svečiams autentišką ir išskirtinę paslaugą,“ – apie viešbučio prioritetus pasakoja „Amberton“ viešbučių grupės generalinis direktorius Tadas Matjošaitis.

Be konkurencijos moderniausiame ir naujausiame regione karšto oro balione veikiančiame restorane siekiama į neišdildomą patirtį sujungti dvi populiariausias pramogas Lietuvoje: oro balionus ir gastronomiją. Virš Vilniaus senamiesčio skraidantys oro balionai jau senokai tapo sostinės vizitine kortele. Ši pramoga džiugina vietinius ir nepaprastai traukia turistus, nes tai – ypatingas išgyvenimas, kurio negali pasiūlyti jokia kita Europos sostinė. Tuo tarpu analogų beveik neturintis kulinarinės kelionės danguje projektas, patikėtas skrydžių oro balionais įmonės „Hot Air Lines“ direktoriui Vytautui Samarinui ir restoranų „Monai“ ir „Momo Grill“ savininkui bei virtuvės šefui Vytautui Samavičiui, tapo nelengvu profesionalumo išbandymu.

Ilgametę darbo patirtį turinčiam V. Samavičiui restorano oro balione idėja virto asmeniniu iššūkiu: „Pirmiausia, ši mintis mane sužavėjo savo sudėtingumu: kiekvienas mano kaip šefo žingsnis turėjo būti apgalvotas iki menkiausių smulkmenų. Pamiršus druską ar pipirus, niekas nenuleis oro baliono, kad nueičiau jos nusipirkti. Tačiau bet kokias dvejones dėl projekto įgyvendinimo išsklaidė žmonių emocijos ir reakcijos pirmojo skrydžio metu. Skraidantis restoranas dovanoja su niekuo nesulyginamą potyrį, susidedantį iš tikrų emocijų, šviežio ir gero maisto, išlaikyto vyno, malonių pokalbių bei netradicinės aplinkos. Aš ir pats, ruošdamas maistą, kaskart pakėlęs galvą, nustebdavau, pamatęs tą, 360 laipsnių kampu atsiveriančią, panoramą.“

Nuotraukos iš „Hot Air Lines“ archyvo

Anaiptol nei atrodo, skraidančio restorano kelionė prasideda dar stabiliai stovint ant žemės. Kol oro balionas pildomas dujomis, svečiams patiekiama dalis maisto bei gėrimų. Sužadinus skonio receptorius ir komandai paruošus restoraną skrydžiui, pakilę į orą keleiviai grožisi vaizdais bei ragauja aukščiausios kokybės vyną ir gastronomijos delikatesus atsistoję prie specialiai restoranui suprojektuotų prie oro baliono kraštų pritvirtintų permatomo stiklo staliukų.

Nors skrydžio oro balionu pramoga yra sezoniška ir absoliučiai priklausoma nuo oro sąlygų, kulinarines keliones ore galima organizuoti beveik ištisus metus. Pirmąjį restorano gyvavimo sezoną įdomių pojūčių gerbėjai mėgavosi valgiais, gėrimais ir desertais iš specialaus V. Samavičiaus sudaryto valgiaraščio.

„Dirbdamas prie restorano valgiaraščio šiam sezonui, atsižvelgiau į sudėtingumą patiekalą paruošti ore bei siekiau užtikrinti skonių įvairovę ir galimybę keisti ingredientus pagal sezoniškumą. Pirmasis restorano skrydis įvyko žiemą, todėl patiekalams ir desertui naudoti produktai skyrėsi nuo naudotų vasaros metu, kai net galva sukasi nuo daržovių ir uogų pasirinkimo,“ – apie restorano virtuvės ypatumus pasakojo V. Samavičius.

Nuotraukos iš „Hot Air Lines“ archyvo

Anot V. Samavičiaus, stipriausia kulinarinių kelionių ore pusė yra ne tiek pati proga tapti išskirtinės pramogos dalimi, bet galimybė skristi restoranu visais keturiais metų laikais ir matyti besikeičiantį šalies kraštovaizdį bei ragauti sezoną atitinkančius profesionaliosios virtuvės valgius. Tokios įvairiapusiškos patirties kol kas vietiniams ir svečiams iš užsienio negali pasiūlyti jokia kita Europos valstybė.

„Daugiausiai dėmesio pirmojo sezono metu skyrėme verslo klientams: stengėmės didinti paslaugos žinomumą ir paskatinti klientus verslo partnerius bei įmonių darbuotojus apdovanoti ne daiktais, o patirtimi. Reikia laiko, kad tokios specifinės pramogos pasiektų savo auditoriją. Galima sukurti brangiausią reklamos kampaniją, bet apie tokias paslaugas žmonės turi kalbėti iš lūpų į lūpas ir dalintis įspūdžiais bei nuotraukomis iš skrydžio. Manau, kad šiemet būtent tai mums ir pavyko padaryti,“ – besibaigiantį pirmąjį intensyvų „Amberton“ oro baliono ir restorano sezoną įvertino T. Matjošaitis.

Restorano sumanytojai ir įkūrėjai siekia išskirti Lietuvos vardą Europos žemėlapyje ir įtvirtinti naujas su Vilniumi siejamas asociacijas. Kol britų žiniasklaida Lietuvos sostinę reklamuoja kaip vieną pigiausių linksmybių vietų žemyne, viešbučių grupės „Amberton“, restorano „Monai“ ir oro balionų įmonės „Hot Air Lines“ vadovai Vilnių regi ir pristato pasauliui kaip originalių patirčių miestą.

Užsakymo nr.: PT_79023509