2017 metais iškovota pirmoji vieta dyzelinių automobilių klasėje komandai nedavė jokių kitų minčių, kaip tik šiemet apginti šį titulą. Lenktynėse prie automobilio vairo sėdo komandos senbuviai Lukas Laukaitis, Darius Ardavičius bei prie jų prisijungęs Kristijonas Pelanis.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

Didelė konkurencija

Dar gerokai prieš prasidedant lenktynėms buvo galima sakyti, kad jos bus itin įdomios ir net gi sunkiai nuspėjamos. Net septyni TCR serijos automobiliai įnešė šviežumo į visą 37 automobilių rikiuotę ir nusitaikė į vietas pirmajame dešimtuke ar net trejetuke. Tuo tarpu net keturis itin patikimus „Porsche“ automobilius ir kitus GT klasės monstrus vairavusios komandos stojo į startą su mintimi finišuoti pirmajame trejetuke arba visomis jėgomis kovoti tik dėl pergalės tiek absoliučioje įskaitoje, tiek savo klasėje.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

Kvalifikacija

„PGM Technika Racing“ komandos treniruočių metu sureguliuotas automobilis, leido pilnai pasiruošus stoti prie kvalifikacinių varžybų starto, kur buvo užimta 26-a vieta absoliučioje įskaitoje arba antroji pozicija tarp dyzeliu varomų automobilių, kurių lenktynių starte buvo net aštuoni.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

„Kvalifikacijoje važiavome koviniu režimu, tačiau turėdami dar šiek tiek rezervo. Nesinorėjo per daug rizikuoti, nes prieš akis laukė ilga lenktynių distancija, kur kvalifikacijos rezultatas nėra esminis dalykas. Dar treniruočių metu puikiai sustyguotas automobilis leido tikėti, kad varžybų metu galėsime palaikyti gerą bei stabilų tempą. Stabilumas yra bene svarbiausias faktorius, kuomet sėdi prie lenktynių automobilio vairo ilgų distancijų lenktynėse“, - sakė Lukas Laukaitis.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

13

Nuo varžybų starto prabėgus vienai valandai, komanda tebebuvo klasifikuojama toje pačioje pozicijoje (26-oje), tačiau pasiekus lenktynių pusiaukelę, po keturių valandų kovos, „PGM Technika Racing“ pakilo iki 14-os pozicijos absoliučioje įskaitoje bei pirmavo dyzelinių automobilių klasėje. Tiesa, „Redus LT“ komanda su „VW Golf“ lipo jiems ant kulnų ir šioje lenktynių stadijoje buvo atsilikusi vos 2 sek. Trečioje pozicijoje laikėsi „Flash Racing Team“ su „BMW 330d E46“, atsilikusi 3 ratais.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

Dar po valandos situacija šiek tiek pasikeitė - 13-a pozicija bendroje įskaitoje ir solidi penkių ratų persvara prieš artimiausius varžovus dyzelinių automobilių klasėje.

Patikimai visą lenktynių distanciją dirbęs automobilis ir stabilus lenktynininkų tempas leido įgytą pranašumą išlaikyti iki pat lenktynių pabaigos ir jį dar šiek tiek padidinti.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

Neplanuotai į serviso zoną teko užsukti vos vieną kartą, kuomet nuo lenktynių starto prabėgus 7 valandoms ėmė silpniau veikti vairo stiprintuvas. Tačiau užteko tik papildyti skysčio atsargas ir vairo stiprintuvo siurblys vėl tinkamai dirbo savo darbą. Komanda dar turėjo ir ryšio problemų tarp komandos vadovo ir lenktynininkų, tačiau dėl šios priežasties papildomam remontui nestojo, o pasikalbėjimui naudojo telefoną.

Per 8 val. 43 min. „PGM Technika Racing“ komanda įveikė 331 ratą, finišo liniją kirto 13-oje absoliučios įskaitos vietoje ir triumfavo dyzelinių automobilių klasėje, pranokusi „Redus LT“ ekipą šešiais ratais. Dar vienu ratu atsiliko „Diesel Animals – Vilkas racing“ komanda su dyzeliniu „BMW 123d“.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

„Varžybos klostėsi gerai. Visi komandos lenktynininkai demonstravo puikų ir stabilų tempą, o automobilis neturėjo jokių rimtų techninių problemų. Nors viskas klostėsi bene idealiai, tačiau atrodo, kad pernai titulą buvo iškovoti daug lengviau, nei šiemet jį apginti“, - po lenktynių kalbėjo Lukas Laukaitis.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

Puikus pasiekimas

„Nors į dešimtuką ir „neįšokome“, tačiau 13-oji pozicija visiškai neverčia nusiminti, žinant prie starto linijos stojusių automobilių sąrašą. Išsamiai išanalizavus visą lenktynių eigą, atrasime vietų, kuriose galėjome dar labiau pasistengti ar sutaupyti vieną-kitą brangią minutę, kuri leistų su trenksmu pasibelsti į pirmojo dešimtuko duris. Tačiau užimta pozicija yra puikus pasiekimas, atperkantis ilgas valandas, praleistas tobulinant automobilį ir besiruošiant 1006 km lenktynėms. Mūsų komandos bendras darbas nenuėjo veltui, o prie galutinio rezultato prisidėjo tiek visi komandos nariai, tiek artimųjų, draugų bei rėmėjų palaikymas“, - sakė Darius Ardavičius.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

„PGM Technika Racing“ džiaugiasi, kad šiose lenktynėse prie jų prisijungęs jaunas lenktynininkas Kristijonas Pelanis sugebėjo susitvarkyti su emocijomis, jam iškeltomis užduotimis bei išlaikė gerą tempą.

Taip pat itin džiugino ir puikiai lenktynes atlaikęs automobilis, kuris po prieš sezoną atliktų modifikacijų buvo šiek tiek greitesnis, varžybų metu dėl atnaujintos aušinimo sistemos nekaito variklis, o nauja „Samsonas Motorsport“ greičių dėžė dirbo puikiai. „Turbūt visi norėtų taip gerai pravažiuoti varžybas, serviso zonoje stojant tik dėl vairuotojų pasikeitimo“, - džiaugėsi Darius Ardavičius.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

Kitas startas

Kitas „PGM Technika Racing“ startas bus rugpjūčio 17-18 dienomis vyksiančiame „Riga Summer Race“ festivalyje, Rygoje, kur komanda startuos trečiajame Baltijos šalių ilgų distancijų lenktynių „BEC4H“ čempionato etape bei kovos ir dėl pirmą kartą istorijoje vyksiančių Šiaurės Europos zonos 6 valandų (NEZ6H) ištvermės lenktynių taurės.