Parodose – susitikimai su esamais ir būsimais partneriais

Specializuotos maisto produktų parodos labai patogios ne tik dalyviams, bet ir jų lankytojams. Vienoje vietoje ir vienu laiku klientai gali susipažinti su dideliu skaičiumi vietos ir užsienio gamintojų, palyginti siūlomas prekes, tuo tarpu gamintojai įvertinti savo produktų krepšelį, susipažinti su konkurentų pažanga, tirti ir analizuoti rinką, tad tokių parodų nauda tiek pardavėjams tiek pirkėjams yra neabejotina. Vien šiais metais keturiose didelėse tarptautinėse maisto parodose apsilankiusio „Kėdainių konservų fabriko“ eksporto projektų vadovė Vilija Bartkuvienė yra įsitikinusi, jog vien pastaroji viešnagė į parodą „PLMA 2018“, vykusią Amsterdame, buvo labai naudinga – „pristatytas jaunatviškas, šiuolaikinius „trend’us“ atitinkantis prekės ženklas Kitchen heroes, kuris skirtas pirmiausiai eksporto rinkoms. Parodoje pristatyti Kitchen heroes prekės ženklu pažymėti majonezai, kečupai, specializuoti padažai.

Renginio akimirka

Amsterdame lankytojai itin aktyviai domėjosi padažais, ypač barbekiu bei įvariais majonezais. Man smagu, jog „Kitchen Heroes“ sukurtas išskirtinis įvaizdis vertinamas labai gerai, pirkėjai mato bendradarbiavimo galimybes ir turi noro dirbti su šiuo prekės ženklu ir savo rinkose. Pačioje parodoje stengėmės išnaudoti visas galimybes būti pastebėtiems – tad sudalyvavome „New Product Expo“ naujų produktų ekspozicijoje, kur buvo eksponuojamas ir mūsų gaminys – „American“ majonezas su paprika ir agurkėliais“ – iš karto po parodos pasakojo „Kėdainių konservų fabriko“ eksporto projektų vadovė Vilija Bartkuvienė.

Japonija – kontrastų ir tradicijų šalis

Japonijoje - didžiulė kokybiško maisto paklausa, tad dalyvavimas parodoje „FOODEX JAPAN - 2018“, vykusioje Tokijuje, buvo vienas iš „Kėdainių konservų fabriko“ prioritetų, juolab kad įmonė čia jau turi partnerių, o Kėdainiuose gaminamus produktus japonai vertina ir mėgsta, tad gaminius jau galima rasti ir parduotuvių lentynose. Vis dėl to, tai tik pirmieji žingsiai naujoje rinkoje, kurioje matomos didelės perspektyvos augti. „Vis tik labiausiai įspūdį, žinoma, paliko jų kultūra, negali atsistebėti – vizitinę kortelę jie paduoda savaip: suima dviem pirštais už vieno kampelio ir dviem - už kito, o tada pasilenkę paduoda. Na, o mes lygiai taip pat dviem pirštais imame už kampų ir taip pat pasilenkę tą kortelę pasiimame. Beje, jei Lietuvoje įprasta labai greitai ir paprastai vizitinėmis kortelėmis apsikeisti, tai Japonijoje užtrukdavome. Kol pagal visas jų tradicijas pasiimdavau kortelę, o tada lygiai taip pat, kaip gavau, taip ir jam atidaviau savąją – dviem pirštais suėmęs už vieno kampo, kitais dviem - už kito ir nusilenkęs. Leisiu sau pajuokauti - nedalinau vizitinių į kairę ir dešinę – būtų užėmę be galo daug laiko. Jie yra labai disciplinuoti, mandagūs ir, žinoma, daug lankstosi. Rankų duoti nemėgta, atsisveikindami lenkiasi, bet taip žemai, kad net atrodo kaktomis susidauš – be galo įdomu buvo stebėti, nors, žinoma, prieš kelionę šios šalies kultūra teko tikrai nemažai domėtis – tai darbo dalis“ - apie kone mandagiausius pasaulio žmones pasakoja „Kėdainių konservų fabriko“ komercijos direktorius Šarūnas Baikštys.

Šarūnas Baikštys

Jis pasakoja apie išskirtinę vakarienę su partneriais, kuriems fabrikas tiekia produkciją, taip pat - ir vis labiau pasaulį užkariaujančius virtus vakuumuotus burokėlius. „Mūsų partneriai ne tik turi 800 parduotuvių tinklą, bet ir yra vieni didžiausių vištienos augintojų Japonijoje, tad ir vakarienės metu mums buvo pasiūlyta... žalios vištienos. Žinoma, kokybės kontrolė itin griežta, tad, pasitikėdamas partneriais, kartu su jais draugiškai gardinau vištienos šlaunelę sojos padažu ir valgiau kaip kokį sušį“ – prisiminimais iš Tokijo dalijasi Š. Baikštys ir priduria, kad nors tokios vaišės ir buvo neįprastos, tačiau jis į Lietuvą grįžo puikiai nusiteikęs bei užmezgęs dar kelis naudingus ryšius.

Karštakraujai ispanai valgo aštriai

Dar viena paroda, kurioje šiais metais sudalyvavo „Kėdainių konservų fabriko“ atstovai, vyko Barselonoje – „Alimentaria 2018“. Čia dalyvavę fabriko atstovai sako labai įtemptai dirbę – visą dieną pačioje parodoje atsakinėjo į nesibaigiančius klausimus bei organizavo degustacijas, na, o vakare traukdavo ne kraštovaizdžiu pasigrožėti, o į parduotuves – pasižiūrėti, kaip viskas išdėliota, kokių produktų daugiausia, kokios jų kainos, etiketės, pakuotės. „Visa tai padeda geriau pažinti rinką, į kurią sieki įsilieti“ – sako Vilija Bartkuvienė – „pati esu dalyvavusi daugelyje Europos parodų. „Alimentaria“ galiu apibūdinti labiau kaip Viduržemio jūros regioninę parodą. Tai didžiausia šio regiono maisto paroda, dalyvių skaičius siekia 4 tūkstančius, čia atvyksta dalyvių iš daugiau kaip 60 pasaulio valstybių.

Renginio akimirka

Nors oficialiai deklaruojama, kad į parodą atvyksta lankytojai iš daugiau nei 150 šalių, o būtent mūsų stendą, be ispanų, dar aplankė prancūzai, italai, brazilai, japonai, baltarusiai, vis tik pagrindiniai lankytojai yra ispanai. Svarbu paminėti ir tai, kad dauguma ispanų visiškai nekalba angliškai, todėl dirbant su šia rinka praverčia vietine kalba kalbantis partneris. Taip pat kalbant apie ispanų tradicijas vartojant mūsų kategorijos gaminius, mus nustebino, jog Ispanijoje - šviežių daržovių, ypač pomidorų – šalyje itin populiarūs ir padažai plastikinėje bei stiklinėje taroje: česnakiniai, barbekiu, čili, Salsa – pastebėjimais dalijasi „Kėdainių konservų fabriko“ eksporto projektų vadovė Vilija Bartkuvienė.

Renginio akimirka

Taip pat visame pasaulyje vis labiau tampa aiški viena kryptis - patys vartotojai neturi laiko, ieško specializuotų sprendimų, kurie leistų lengvai, greitai pavalgyti. Kartu, žinoma, svarbi ir sveikata, todėl populiarėja ekologiški produktai. Maisto pramonė visą laiką keičiasi pagal vartotojo poreikius, naujas technologijas, na, o „Kėdainių konservų fabriko“ darbuotojai aktyviai visame procese dalyvauja, kuria naujus inovatyvius gaminius, kurie yra vertinami tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje.

Užsakymo nr.: PT_78309999