„Visame prekybos įmonės traukinyje, mes, dirbantieji su nekilnojamuoju turtu, esame vieni lėčiausių. Turime projektus, kurie trunka bent 2–5 metus. Čia, kaip sako bėgikai, reikia turėti „ilgą kvėpavimą“, kad sulauktum norimo rezultato. Tos meškerės, kurios yra užmestos prieš daug metų, tik dabar leidžia išsitraukti žuvį. Bet kiekvieną dieną, laukiant to laimikio, yra be galo įdomu, nes vyksta daug naujų dalykų“, – teigė M. Kybartas.

Plėtros planai tik Lietuva neapsiriboja

Ruošdamiesi didžiajam „Lidl“ atidarymui Lietuvoje, mobilizavotės 2016-ųjų birželio 2 dienai. Viskas buvo labai aišku: siekiate sėkmingo atidarymo, nėra jokio antro šanso, todėl tam atidavėte visas savo jėgas. Kokie dabar jūsų įmonės tikslai?

Po atidarymo išties buvo atsiradęs vakuumas. Kas toliau? O kas dabar?

Išsikėlėme sau tikslą tapti TOP darbdaviu tarp Lietuvos darbdavių. Jau praėjusiais metais sugebėjome būti pirmi tarp mažmenininkų ir antri Lietuvoje. Dar daugiau – ką tik tapome antru mėgstamiausiu prekės ženklu Lietuvoje. Vos per dvejus veiklos šalyje metus tai tikrai yra neįtikėtinas rezultatas.

Siekiame tapti prekybininku visoms pirkėjų grupėms, būti pirmojo pasirinkimo parduotuve kuo didesniam pirkėjų skaičiui. Norime, kad visi, atėję pas mus, rastų, ko ieško. Be to, siekiame būti inovatyvi įmonė ir siūlyti pažangius sprendimus, būti socialiai atsakingi.

Vadovaujate „Lidl Lietuva“ centrinei tarnybai. Už ką ji yra atsakinga, kokia yra jūsų kasdienė veikla?

Centrinė tarnyba susideda iš keturių kolonų. Pirmoji ir labiausiai matoma yra plėtros kolona, kuruojanti žemės sklypų pirkimą, vystymą, naujų parduotuvių statybą ir jų priežiūrą. Esame atsakingi už tinklo plėtrą likusiose dviejose Baltijos šalyse. Siekiame lygiai tokio pat sėkmingo atidarymo Latvijoje ir Estijoje.

Antroji kolona yra techninio aprūpinimo departamentas, atsakingas už viską, ką mes patys naudojame, o ne parduodame galutiniam klientui, t. y. baldai, šaldytuvai, automobiliai, įvairios paslaugos.

Trečioji yra transporto logistikos departamentas, kuris organizuoja prekių pristatymą iš sandėlio į parduotuves.

Ketvirtoji kolona yra darbų sauga. Mes jai teikiame ypatingą svarbą.

Mūsų tarnyba – vidinė struktūra, neteikianti jokios paslaugos išoriniam klientui, kuris perka duoną ar pieną mūsų parduotuvėje. Aptarnaujame vidinius klientus: pardavimų tarnybą, logistikos centrą, esantį Kaune, administravimo tarnybą ir pan.

Užaugo ambicinga karta

Jūsų komandoje dirba daugiau kaip 40 žmonių. Dauguma – jūsų atrinkti žmonės. Kas jums, kaip vadovui, svarbiausia formuojant savo komandą?

Mes vis dažniau įmonės viduje kalbame apie tam tikrą „Lidl“ DNR. Tai sunkiai apibūdinama, bet trumpai būtų galima įvardyti šitaip: tu turi norėti ir galėti dirbti šioje bendrovėje. Ir noras yra pirmojoje vietoje. Noras gali pasitarnauti nugalint sunkumus. Būtent tai mes tikrindavome darbo pokalbių metu. Jeigu žmogus išties nori prisidėti prie mūsų bendrovės sėkmės, ir tas tikslas, su kuriuo mes atėjome į rinką, jį užveda, motyvuoja, vadinasi, net ir esant sunkiai situacijai, jis bus kartu ir irkluos tą valtį drauge.

Mes kasdien visi kartu augame, duodame vienas kitam iššūkius ir kartu juos sprendžiame. Kuo stipresni, ambicingesni žmonės dirba su manimi, kuo sparčiau einantys į priekį, tuo daugiau kur tobulėti turiu ir aš – neatsilikti, būti kartu. Ne žiūrėti iš šono, kas vyksta, o eiti greta su jais.

Kaip tikras lyderis, auginate kitus lyderius.

Augimas labai svarbus. Mes susiduriame su karta, kuri labai ambicingai žiūri į savo karjerą ir tobulėjimą. Ir mes turime patenkinti jų lūkesčius. Plėtra į Latviją ir Estiją mums yra kaip pagalba iš salės. Mes turime labai daug žmonių, kurie nori daryti karjerą, tam organizacijoje visuomet buvo labai geros galimybės. Kai pradėsime veiklą kaimyninėse šalyse, tų galimybių dar padaugės, nes galėsime perduoti savo patirtį Latvijos ir Estijos komandai.

Svarbu, kad aš pats, kaip lyderis, rodyčiau komandai pavyzdį, laikyčiausi tam tikrų etikos ir korektiško elgesio standartų. Rinkoje dažnai susiduriame su situacijomis, kai galima pasielgti vienaip arba kitaip: padaryti pigiau, kažko nepasakyti, neatskleisti. Tačiau mes čia esame ilgam – visi smulkūs nuolaidžiavimai gali turėti skaudžių pasekmių. Mano misija – siekti, kad išlaikytume aukštą etikos standartą. Esant sudėtingai situacijai, turiu būti pirmas, kuris bus šalia ir padės.

Mūsų tarnyba yra tvirta, mes turime itin mažą žmonių kaitą. Žmonės dirba kartu, nes vertina gerą atmosferą, noriai eina į darbą. Noriu pasakyti ačiū visai savo komandai už viską, ką mes šiandien turime. Tai nėra užprogramuota ir nebūtinai taip turėjo viskas atsitikti – tai yra visos komandos nuopelnas. Ir aš esu jai už tai labai dėkingas.

Nežinojo, kas bus darbdavys

„Lidl“ dirbate nuo pat 2002-ųjų – esate vienas pirmųjų šios įmonės žmonių. Pasidalinkite istorija, kaip pradėjote čia dirbti ir kaip sekėsi kilti karjeros laiptais?

2002 metais buvau ką tik grįžęs iš studijų Vokietijoje. Tuo metu įmonė išplatino darbo skelbimus be savo logotipo – kad ieško žmonių. Buvo nurodyta, kad tai prekybos sektorius, bet nieko daugiau. Pasidarė įdomu, o tuo pačiu buvo ir keista – prieš eidamas į pokalbį negalėjau nieko sužinoti apie pačią įmonę.

Tik ten kandidatuodamas išsiaiškinau, kad tai yra „Lidl“. Skridau į kelis darbo pokalbius ir man pasisekė – tapau vienu iš kelių žmonių, kuriuos priėmė. Buvome įdarbinti Vokietijoje, tuo metu dar net nebuvo lietuviškos įmonės.

Karjeros kelias prasidėjo nuo kasdienio darbo parduotuvėje. Vėliau išaugau iki parduotuvės pavaduotojo pareigų, pavaduodavau vadovą tuomet, kai šis išeidavo atostogų. Galiausiai užaugau iki regiono vadovo pozicijos ir buvau atsakingas už 4–6 parduotuves, žmonių įdarbinimą ir visų kylančių problemų sprendimą. Po 8 mėnesių gavau pasiūlymą pereiti į nekilnojamojo turto skyrių. Po 2 mėnesių mokymų, kaip veikia nekilnojamojo turto skyrius įmonėje „Lidl“, ir iš viso 11 mėnesių, praleistų Vokietijoje, grįžau į Lietuvą ir ėmiausi steigti plėtros biurą Vilniuje.

2006 metais, kai plėtros planai buvo pristabdyti, apsisprendžiau kurti savo verslą, tačiau 2010 metais akcininkai iš Vokietijos vėl išreiškė susidomėjimą šia rinka ir pakvietė mane prisijungti – mielai sutikau. Teko burti naują komandą . 2011 metais buvome du žmonės – dabar išaugome į kolektyvą, kurį sudaro daugiau kaip 200 žmonių, dirbančių biure Vilniuje, ir dar 1500 kolegų parduotuvėse visoje Lietuvoje bei logistikos centre Kauno rajone.

„Dirbdami „Lidl“, esame pačiame geriausiame universitete – ne tik gauname atlygį už savo darbą, bet ir didiname savo, kaip specialistų, vertę“, – įsitikinęs Marius Kybartas. „Lidl Lietuva“ nuotr.

Neskaičiuojant 3 metų pertraukos, „Lidl“ esate jau 13 metų. Kodėl vis dar verta dirbti „Lidl“ po šitiek metų?

„Lidl“ yra nepaprastai dinamiška įmonė. Viskas keičiasi labai gretai ir tas nuolatinis pokytis man yra labai patrauklus. Intensyvumą ir gebėjimą prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos irgi laikyčiau sudedamąja įmonės DNR dalimi.

Mažmeninė rinka yra labai konkurencinga. Visame prekybos įmonės traukinyje, mes, dirbantieji su nekilnojamuoju turtu, esame vieni lėčiausių. Turime projektus, kurie trunka nuo 2 iki 5 metų. Čia turime išmokti, kaip teisingai paskirstyti energiją, kaip sako bėgikai, turėti „ilgą kvėpavimą“. Jeigu tu sieki tik greito rezultato ir nesulaukęs jo nuleidi rankas, greičiausiai neatbėgsi į finišą, tai yra, parduotuvė liks nepastatyta. Nekilnojamame turte mes esame priversti mąstyti maratono terminais ir matyti save ilgo nuotolio bėgikais.

Šiandien mes turime labai gerą ir vertingą nekilnojamojo turto portfelį. Labai juo didžiuojuosi. Mūsų parduotuvės yra vienos moderniausių visoje organizacijoje, tiek jos, tiek logistikos centras turi BREEAM ir EDGE efektyvaus energijos panaudojimo sertifikatus, yra suprojektuotos ir pastatytos laikantis tvarios statybos principų. Kai kurios parduotuvės įrengtos su saulės baterijomis ant stogų ir elektromobilių įkrovos stotelėmis. Diegiame tikrai daug naujovių ir siekiame aukščiausių kokybės standartų, o tai irgi suteikia papildomos motyvacijos.

Kas jus įkvepia kasdien?

Pirmiausia tai galimybė žaisti aukščiausioje lygoje. „Schwarz“ įmonių grupė, kuriai priklauso „Lidl“, yra ketvirtas didžiausias prekybos tinklas planetoje. Know-how, kurį turi įmonė, yra labai unikalus. Dėl lyderystės, dydžio, tarptautiškumo ir žmonių, sukūrusių bei plėtojančių „Lidl“, šis know-how yra tema, patraukianti dėmesį ir sukelianti karštas diskusijas. Man išties įdomu prisidėti prie šios sėkmės istorijos kūrimo.

Bendrovėje „Lidl“ mes siekiame vieno visiškai paprasto tikslo: jog klientas būtų patenkintas. Didžiuojuosi galėdamas kartu kurti strategiją, kaip tai pasiekti, ir įgyvendindamas ją su tokiais darbščiais kolegomis.

Mane taip pat įkvepia galimybė perduoti patirtį. Kalbuosi su ką tik prie komandos prisijungusiais darbuotojais, galiu jiems patarti, užduoti svarbius klausimus, kurie aktualūs jų darbe, apie kuriuos tądien niekas nepagalvojo. Matau tų žmonių dėkingumą, grįžtamąjį ryšį, kai žmogus sako, kad viskas yra puiku, man tai padėjo, mane tai pakreipė teisinga linkme. Aš turiu patirties, ja dalinuosi ir gaunu pasitenkinimo jausmą – mano darbe tai yra valiuta, kuri yra labai vertinga.

Be to, labai svarbu darbuotojams suteikti naują perspektyvą, kad į problemas ir iššūkius sugebėtume pasižiūrėti kitu kampu, įvertinti jo reikšmę ilguoju laikotarpiu ar tarptautiniu mastu. Tas didelio paveikslo matymas ir darbuotojų skatinimas daryti tą patį taip pat yra svarbus kiekvieno vadovo iššūkis.

Šitaip įgyjate darbuotojų, kuris kasdien tobulėja.

Duoti ir priimti sprendimus – ne tik grupelės vadovų atsakomybė. Siekiame, kad kiekvienas žmogus ateitų su sprendimu. Darbe yra ne tik tai, ką tu patyrei – čia suplaukia visų žmonių patirtys, kuriomis mes keičiamės, dalinamės ir tobulėjame.

Ta atkarpa, kurią prabėgai šiandien, rytoj kartosis. Ir tempas nebus mažesnis. Visi mes esame pačiame geriausiame universitete – ne tik gauname atlygį už savo darbą, bet ir didiname savo, kaip specialistų, vertę. Ir tas suvokimas darbuotojams labai padeda sunkiu momentu. Kiekvienas suprantame, kad stengiamės ne dėl to, kad kažkas kitas būtų patenkintas, bet dėl to, kad augtume kartu su įmone.

Užsakymo nr.: PT_78240357