„Palaikyti reikiamą skysčių kiekį svarbu visada, tačiau šiltuoju metų sezonu natūraliau daugiau judame, prakaituojame, todėl itin svarbu nepamiršti vartoti daug skysčių, jų trūkumas gali sukelti organizmo dehidrataciją. Ypač svarbu į tai atkreipti dėmesį žmonėms, kurie sportuoja ar užsiima kita aktyvia laisvalaikio veikla – visada su savimi turėkite vandens“, – pabrėžia gydomosios mitybos specialistė Deimantė Rapalytė.

Jokie gėrimai neatstos vandens su natūraliais elektrolitais

Limonadas, koncentruotos vaisių sultys, šaltosios arbatos ar kiti gaivieji gėrimai nėra tinkamas būdas, siekiant palaikyti skysčių pusiausvyrą ar numalšinti troškulį. Daugumoje šių gėrimų daug cukraus, o nesaikingas jo vartojimas kenkia sveikatai. Juk nevalgote cukraus šaukšteliais?

„Vaisių sultys ar limonadas yra ne pats geriausias pasirinkimas, nes šiuose gėrimuose yra daug cukraus ar pridėtinių saldiklių, kurie, vartojami dideliais kiekiais, kenkia mūsų sveikatai, o ir atsigaivinti nepadeda. Nereikėtų tikėti ir gaiviųjų gėrimų be cukraus nauda, nes juose yra nenatūralių saldiklių, kurie taip pat sukelia troškulį ir nėra naudingi mūsų sveikatai. Jeigu sulčių norisi, rekomenduočiau gerti daržovių, ne vaisių sultis – tai puikus produktas, tačiau jas reikėtų vartoti kaip maistą, o ne vietoje vandens. Apskritai bet kuriuo metų laiku geriausia rinktis nesaldintą vandenį, turintį mineralinių medžiagų“, – sako specialistė.

Sultys

Karščių metu nerekomenduojama gerti ir gėrimų, kuriuose yra daug kofeino: energetinių gėrimų, stiprios arbatos, kavos. Šie gėrimai ne tik nepadės atsigaivinti, bet ir nesuteiks būtiniausių mineralinių medžiagų, kurių trūkumas kyla kartu su termometro stulpeliu. Apskritai tinkamiausias vanduo vasarą – natūralus mineralinis vanduo, kuriame gausu elektrolitų, pavyzdžiui, „Birutė“, kurios sudėtyje yra magnio, kalcio ir kalio. Elektrolitai padeda reguliuoti raumenų ir nervų funkcijas, atkuria skysčių kiekį bei palaiko šarmų ir rūgščių pusiausvyrą. Kokį vandenį rinktis – gazuotą ar negazuotą, – kiekvieno asmeninis sprendimas.

Kiek vandens gerti ir kokį maistą rinktis?

Kiek reikia išgerti vandens? 1,5–2 litrus, 6–8 stiklines? D. Rapalytės teigimu, nėra vienos taisyklės: „Sveikam žmogui rekomenduoju vadovautis paprasta formule: savo svorį padauginti iš 0,033. Tad jeigu moteris sveria 60 kg, per parą jai reikėtų išgerti 1,98 l vandens.“

Be tinkamo kiekio vandens, karštuoju metų laiku svarbu tinkamai pasirūpinti ir savo mityba. Pasak gydomosios mitybos specialistės, maisto racione turėtų dominuoti švieži vaisiai, daržovės ir uogos, kuriuose daug vitaminų, mineralų, antioksidantų ir kitų organizmui reikalingų medžiagų.

„Suprantama, kad visi skuba ir ne visada spėja kokybiškai pavalgyti ar išgerti pakankamą kiekį skysčių. Tačiau žmonės, kurie rūpinasi savo sveikata, mityba ir gyvensena, rečiau serga, laikosi dietų ar kenčia nuo depresijos. Subalansuota mityba yra labai svarbi ne tik kūnui, bet ir mūsų savijautai – maistas daro labai didelę įtaką ir mūsų nuotaikai, energijai“, – teigia specialistė.