Gyventojų prioritetai – įtraukiamos papildomos priemonės

Šio namo renovacijos iniciatorius buvo ne patys gyventojai, o Alytaus savivaldybė – būtent ji davė pradinį impulsą renovacijai. Viskas prasidėjo nuo to, jog Alytaus savivaldybė, savo iniciatyva, atrinko 60 namų, pasižyminčių ypač aukštu šilumos suvartojimu, tai yra – tuos, kurie sunaudoja daugiausiai šilumos ir brangiausiai moka už šildymą, ir savo iniciatyva užsakė šiems namams investicinius planus. Daugiabutis adresu Ligoninės 6 buvo vienas iš tų, kurie ryžosi renovacijai.

Ligoninės g. 6, Alytus

Renovacijos procesą administravo Alytaus savivaldybės įkurta įmonė. Dalė Raguckienė, kuri dirbo šioje įmonėje ir administravo Ligoninės g. 6 esančio daugiabučio renovaciją, pasakoja, kad dauguma namų, pasiryžusių renovacijai, rinkosi būtent valstybės remiamas priemones. Tokį sprendimą buvo priėmę ir Ligoninės g. 6 namo gyventojai – pirminiame investicijų plane variante, kurį paruošė savivaldybė, valstybės nekompensuojamos priemonės nebuvo numatytos, bet vėliau, prasidėjus renovacijai, buvo tikrinami vamzdžiai, o nustačius, kad vamzdynas yra prastos būklės, gyventojai pritarė pasiūlymams tvarkyti vamzdyną.

Daug klausimų ir gyventojams, ir projektuotojams kėlė ir šio daugiabučio balkonai – nedideli ir atviro tipo – juos apšiltinus, namas nebeatrodytų gražiai, o kadangi balkonas šiltinamas ir iš vidaus, po apšiltinimo nedidelėje balkono erdvėje liktų dar mažiau vietos. Gyventojai išsiaiškino, kad net ir nešiltinant balkonų, tačiau kokybiškai atlikus modernizaciją ir įgyvendinus kitas energiją taupančias priemones, galima sumažinti šildymo sąnaudas mažiausiai 40 proc. Todėl galiausiai priimtas sprendimas balkonus palikti atvirus. Modernizuojant namą statybininkai balkonus tiesiog sutvirtino ir padarė gražią atitvarą.

Ligoninės g. 6, Alytus

Sėkmės garantas – bendradarbiavimas su gyventojais

Dalės Raguckienės pasakoja, kad viena esminių jos, kaip renovacijos administratorės, užduočių buvo darbas su gyventojais – nuolatinis bendravimas, problemų sprendimas, techninių aspektų išaiškinimas: „Gyventojų buvo ir nelabai patenkintų. Įtarta, kad ten kažkas tai ne taip gal daroma, bet paprastai, kai gyventojas kreipiasi, kad jam kažkas tai netinka, nepatinka, tada, eini, aiškini, rodai techninį projektą, investicijų planą.“

Pagrindinis argumentas diskusijoje su gyventojais dėl rangos darbų kokybės ir eiliškumo, Dalės Raguckienės teigimu, buvo paprastas – būtinybė laikytis techninio projekto: „Kai žinai, kad negali būti kitaip, nes tokiu atveju valstybė paramos neteiks, tą gyventojams paaiškini, ir jie tą supranta. Visi pastatyti prieš tą tvarką, kokia ji yra, ir tos tvarkos negali pakeisti. Tiesiog reikia viską labai aiškinti.“

Ligoninės g. 6, Alytus

Pašnekovė pabrėžia ir tai, kad tam, jog gyventojai nesijaustų apleisti ir apgaudinėjami, viso renovacijos proceso metu vyko nuolatinė komunikacija su visais renovacijos dalyviais ir ypatingai techninės priežiūros specialistais, kontroliuojančiais daugiabutyje vykstančius darbus: „Jeigu kažkoks klausimas kyla gyventojui, kuris man neaiškus ir kurio aš nesuprantu, tai visą laiką skambini techninei priežiūrai, klausi, konsultuojiesi, kartais su techninę priežiūrą vykdančiais darbuotojais eini pas gyventojus. Bet niekada nepaliekam, kad, ai, yra kaip yra. Taip nebūna.“

Namo išskirtinumas – ir komercinės patalpos

Daugiabutis išsiskiria ir tuo, jog pirmame aukšte yra įrengtos komercinės patalpos, kurias savininkai nuomoja įvairios įmonėms. Komercinių patalpų savininkai namo renovacijai pritarė.

Ligoninės g. 6, Alytus

Namo renovacija truko nuo 2015 m. birželio mėn. – 2016 m. liepos mėn. Po renovacijos, gyventojai džiaugiasi sumažėjusiomis šildymo sąnaudomis, o pats namas iš nejaukaus, niūraus seno mūrinio pastato tapo akį traukiančiu moderniu, šviesiu ir šiltu daugiabučiu.

Užsakymo nr.: PT_78144359