Brandi įmonė suvokia jaunimo svarbą

Maistas – viena iš žmogaus gyvenimo salygų, pamatinė vertybė, malonumas ir džiaugsmas, nuostaba bei nuotykis. Ne veltui tiek daug dėmesio mitybai skiriama jau daugelį amžių. Nenuilstamai ieškoma naujų potyrių, derinami nesuderinami skoniai, tradicijos ir naujovės, kuriama globali pasaulinė virtuvė ir nagrinėjami molekuliniai junginiai. Tai kaip dainos kūrimas – natos tik aštuonios, o variacijų jomis - begalė. Ir vis dar kažkas lieka neatrasta. „Kiekviena įmonė, kaip ir žmogus ar visuomenė, dažniausiai renkasi savo individualų kelią ir išgyvena įvairius vystymosi etapus. Pradžios vystymosi periodas - veržlus, optimistiškas, dinamiškas ir baigiasi sėkme ar pralaimėjimu. Sulaukusi brandos - įmonė dirba stabiliai, kryptingai, analizuodama veiksmų rezultatus, numatydama naujus projektus ar išvengdama pavojingų srovių.

Skirmantas Nevidomskis

Tokios veiklos, kaip „Technorama“, kai dalyvaujama jaunatviška energija kunkuliuojančioje veikloje, yra vienareikšmiškas įmonės brandos požymis. Ir būtent tai ne stagnacinis etapas, kai užmiegama ant laurų, nepriimamos įvairios nuomonės, o atvirkščiai – vystymosi kryptis, kai įvertinama jauno žmogaus nuomonė, idėja, nesurambėjęs matymas bei mąstymas. Tai tikrai nėra vienos krypties nauda, sakyčiau, tai abipusiškai naudingas procesas. Įmonė išgirsta jaunų žmonių nuomones, mintis, sulaukia pasiūlymų dėl asortimento plėtros, gaminamų produktų, o studentai gauna pirminės realios patirties, gali išbandyti gautas teorines žinias, jas pritaikydami praktikoje, bei išlaisvinti savo kūrybiškumą“ – įspūdžiais po susitikimų su studentais dalijosi „Kėdainių konservų fabriko“ generalinis direktorius Skirmantas Nevidomskis.

Fabrikas jau ne pirmus metus bendradarbiauja su Kauno technologijos universitetu, kitomis mokslo organizacijomis, įgyvendina įvairius bendrus projektus. Tai suteikia galimybę darbuotojams, o ypač technologams bendrauti su studentais, mokyti juos ir patiems įgyti naujų patirčių, atnaujinti žinias, pasitempti. Tai puiki galimybė perduoti žinias, patirtį jaunam žmogui, kuris jas sugeria lyg kempinė ir bando kurti, tiesiogiai gilinasi į naujų gaminių kūrimo procesą, klysta, stengiasi, laimi. Pirmosios sėkmės ir nesėkmės realioje profesinėje veikloje drauge su brandžiu, pasiruošusiu padėti partneriu. Auginti jaunimą, remti jo kūrybiškumą, gausinti žinias - tai vienas iš brandžios ir socialiai atsakingos įmonės savybių.

Renginio akimirka

Ilgametė įmonės ir universiteto draugystė

„Jaunųjų mokslininkų paroda konkursas „Technorama“ – renginys, tradiciškai į vieną vietą sukviečiantis kuriančius studentus ir inovacijoms neabejingus verslo atstovus. Čia studentai gali pristatyti savo inovatyvias idėjas ir produktus, praplėsti akiratį, gauti pasiūlymų tolimesniems tyrimams. Tai puiki platforma studentams ugdyti ir stiprinti gebėjimus efektyviai dirbti komandoje, pristatyti savo darbo rezultatus, priimti inovatyvius technologinius ir inžinerinius sprendimus, įvertinant jų poveikį visuomenei ir aplinkai. Todėl džiaugiamės, kad šiemet su gausiu būriu KTU magistrantūros studijų programų „Maisto mokslas ir sauga“ bei „Maisto produktų technologijos“ studentais, paskatinti vieno iš renginio rėmėjų – „Kėdainių konservų fabriko“, įsitraukėme į „Technorama 2018“. Džiugu, kad verslo ir mokslo bendradarbiavimas stiprėja. Štai jau nebe pirmi metai tęsiasi gražus bendradarbiavimas tarp Kauno technologijos universiteto ir „Kėdainių konservų fabriko“, prisidedantis prie įmonės inovacijų plėtros ir motyvuojantis studentus toliau tobulėti.

Loreta Bašinskienė

KTU magistrantai, būsimi maisto technologai, pagal įmonės pateiktas užduotis ieško naujų verslui pritaikomų sprendimų ir siūlo juos įmonei. Pernai KTU studentų komanda kartu su Kėdainių konservų fabriku sukūrė įvairių uogų džemą, kurį jau galima rasti rinkoje, šiemet fabrikas kaip geriausią inovatyvų sprendimą atsirinko kukurūzų užtepėlės su pievagrybiais prototipą, kurį tikimės taip pat po kiek laiko išvysti rinkoje. Toks bendradarbiavimas turi neabejotiną naudą mūsų studentams. Tai galimybė įsitraukti į realių problemų sprendimą, ieškant inovacijų ir jas testuojant, derinant gaminių kūrimo procesą su įmonės gamybos ir komercijos padaliniais, tuo pačiu stiprinami gebėjimai spręsti naujų maisto produktų kūrimo, tyrimo ir kontrolės uždavinius, remiantis naujausiais maisto technologijos ir inžinerijos sprendimais. Tokie gebėjimai yra būtini šiuolaikiniams maisto technologui. Tikimės, kad šis produktyvus bendradarbiavimas ruošiant maisto technologus tęsis ir ateityje“ – renginyje kalbėjo Kauno technologijos universiteto docentė Loreta Bašinskienė.

Investicija į studentą – investicija į ateitį

Inovacija - būtinas žmonijos variklis, vystymosi ir tobulėjimo sąlyga. Naujovės, pokyčiai verčia suktis civilizacijos ratą. Maistas – ne išimtis. Prieš kelis šimtmečius maisto gaminimo technologijos dažniausiai rėmėsi terminiu apdorojimu: krosnis, ugnis, virimas bei natūralus rauginimas/džiovinimas/sūdymas – tai buvo vyraujantys paruošimo procesai. Vėliau, atsiradus galimybei šaldyti, atsirado visiškai naujų, dar nematytų, produktų (pvz. ledai). Moksliškai patvirtinus pasterizacijos režimus, išsivystė konservavimo pramonė.

Rasa Koržovienė

„Besikeičiančiame, tobulėjančiame pasaulyje sudaroma puiki galimybė pasireikšti ir jaunam talentui“ – įsitikinusi „Kėdainių konservų fabriko“ gamybos direktorė Rasa Koržovienė – „jauno, studijuojančio žmogaus sukurtas gaminys yra kūrybinio etapo rezultatas. Tai idėja, mintis, svajonė. Tačiau tai tikrai dar ne pramoninei gamybai paruoštas produktas. Mūsų įmonė „Technoramos“ renginio metu apdovanoja didele dalimi idėją ir tinkamai paruoštą bei išbaigtą projektinį darbą. O po to seka „Kėdainių konservų fabriko“ specialistų darbas, įvedant prototipą į realią gamybą. Reikia įvertinti technologines bei technines galimybes pagaminti produktą, gauti žaliavas, jų unikalumą, tiekimo sąlygas, savikainą. Būtina peržiūrėti ir pritaikyti prie linijos etapų, įrangos, nustatyti kokybines savybes, galiojimo periodą, pakuotę. Įvertinti visas susijusias maisto saugos ir verslo rizikas, rinkodaros veiksmus ir pardavimų kaštus. Tai yra, atlikti daugelį darbų, kurie yra būtini norint įmonėje sukurti naują gaminį. Ir tik jei gaminys atitinka įmonės asortimento formavimo strategiją, pelningumo kriterijus, skonio ir kokybės reikalavimus, jis bus pristatytas realiam klientui ir pateiktas į rinką.

Įvairių uogų multi uogienė

Pernai metais tai buvo Multi uogienė - unikalaus ir turtingo skonio įvairių uogų gaminys; šiemet – kukurūzų užtepėlė su pievagrybiais. Manau, kad šis gaminys yra perspektyvus, nes grybai - itin mėgiami mūsų lietuviškoje virtuvėje, taip pat jie puikiai dera prie kukurūzų ir pikantiško prieskonių derinio, kurį pasiūlė studentės. Šiuo metu mūsų technologai vertina šį gaminį ir labai tikiuosi, kad netrukus jį pamatysime parduotuvių lentynose“ – technologines paslaptis atskleidžia R. Koržovienė.

Kukurūzų užtepėlė

Užsakymo nr.: PT_78132435