Nuo ekskursijų pradžios prieš mėnesį „DADU“ fabrike apsilankė 265 ekskursantai, darbuotojai ekskursijoms skyrė 16 valandų, jauniausi apsilankę ekskursantai – antrokai, o vyriausi – devintokai. Šiuo metu registracijos vykdomos rugpjūčio pradžiai, na o rugsėjį, prasidėjus naujiems mokslo metams, laisvų vietų į ekskursijas taip pat nebėra.

Vartotojas aktyviai dalyvauja kurdamas produktą

Jau kone penkioliktus metus „DADU“ ledus kurianti UAB „Vikeda“ vyriausioji technologė Sandra Kalvaitienė pasakoja, kad pirkėjai jų ledus vertina už kokybę, tad žmogaus, kuriančio ledus, įdirbis yra daug didesnis ir svaresnis nei kompanijose, kurių produktai populiarūs dėl reklamos, o ne dėl produkto kokybės ir skonio. „Vartotojai visada yra įtraukiami į kūrimo procesą. Facebook paskyroje žmonės išsako savo nuomonę ir pageidavimus. Tenai, nieko nevaržomi, žeria ir kritiką, ir komplimentus, į kuriuos mes reaguojame, darome išvadas, priimame sprendimus. Būna vykdomas balsavimas tarp kelių skonių, stebime, kuris skonis laimės. Taip pat SENSOBUS degustacijų laboratorijoje gauname daug naudingos informacijos iš atsitiktinių praeivių. Kokios sudėties ledus labiau vertina, kokio riebumo, kokio skonio, formos, dydžio, spalvos ir t. t. Tik geriausiai įvertinti yra įtraukiami į galutinį produktą ir išleidžiami į rinką pirkėjams vertinti“ – tvirtina S. Kalvaitienė. O dabar prie ledų kūrimo aktyviai prisideda ir mažieji smaližiai – apsilankę fabrike ir pamatę visą gamybos procesą, jie noriai siūlo savo mintis bei dėsto pageidavimus.

Tiekėjai lūkesčius pateisina

Tuo tarpu įmonės „Vikeda“ komercijos direktorius Algirdas Augustinas sako, jog labai svarbu dėmesį skirti ir vartotojams, ir žaliavų tiekėjams. Nuo žaliavų natūralumo, šviežumo ir kokybės priklauso ir jau pagamintų ledų skonis, tad reikalavimai partneriams – aukšti. „Partnerystė su tiekėjais įmonei yra labai svarbi. Su ilgamečiais įmonės partneriais susiformavę glaudūs santykiai leidžia vienas kitu pasitikėti, greitai ir opertyviai suprasti mūsų, kaip kliento, poreikį bei norus, o tai skatina lanksčiau dirbti. Galime pasidžiaugti, kad didelė dauguma įmonės tiekėjų yra išlikusi nuo įmonės veiklos pradžios, todėl per gana nemažą įdirbį tiek viena, tiek kita pusės yra viena kitą patikrinusios ir išbandžiusios, žino mūsų specifiką, gali pasiūlyti be papildomų prašymų tinkamų produktų gamybai, naujienoms. Jei dirbame su tiekėju daugiau nei 20 metų, akivaizdu, kad tiekiamų žaliavų kokybė, sąlygos bei kainos mus tenkina. Juolab, kad tiekėjai yra atrenkami atsakingai – dirbame tik su sertifikuotais ir audituotais tiekėjais – t. y. pirmas atrankos kriterijus. Antra – skelbiamas tender‘is kainai ir kiekiui. Atrinkti potencialūs tiekėjai dar kartą yra patikrinami, paprašoma žaliavos/-ų pavyzdžių, specifikacijų, sertifikatų ir pan. Tuomet technologai atlieka bandymus su žaliavomis ir atsirenka tinkamiausią. Tokiu principu ir atsirenkam tiekėją. Žinoma, visada teikiame pirmumą natūralias žaliavas tiekiantiems. Kuriant naujus produktus ieškant tiekėjų aktyviai dalyvauja technologė, nes tik ji geriausiai išmano, kokios žaliavos jai reikia norint gauti galutinį rezultatą“ – apie darbo ypatumus pasakoja A. Augustinas.

Kiekvienam gaminiui – išskirtinis dėmesys

Jam antrina puikiai apie kokybę, vartotojų poreikius bei tiekiamų medžiagų svarbą išmananti vyriausioji įmonės technologė: - „Pirmiausiai bendraujame su tais tiekėjais, kurie turi aukščiausią kokybės įvertinimą, t. y. turi sertifikatus BRC, IFS, ISO, Kosher, Halal ir kt. Taip pat yra svarbios sudėtinės dalys, vengiame papildomų alergenų, neturi būti konservantų ar kitų žmogaus sveikatai nepalankių ingredientų. Atsižvelgiame į pristatymo terminus, supakavimą, laikymo sąlygas, galiojimo terminus. Gauname įvairiausių žaliavų pavyzdžių, kuriuos bandomės, stebime procesą, vertiname tiek konsistenciją, tiek juslines savybes. Idealu, kai galime nuvykti ir įvertinti gamintoją patys, pvz. belgišką šokoladą pasirinkome tik po kelionės į Belgiją - sumanę pagaminti itin išskirtinius ledus, aplietus būtent ypatinguoju tikru belgišku šokoladu. Žinių semtis su kolegomis nuvykome į Briuselį, Erembodegem mieste esantį šokolado fabriką, atlikome eksperimentus - šokoladas buvo šildomas, šaldomas, maišomas... Stebėjome visą procesą, dalyvavome jame patys ir negalėjome atsistebėti Belgijos šokolado gamintojų meistriškumu. Žiūrėjome ir mokėmes, nes kad ir kiek atlikdavome bandymų Lietuvoje, mums niekaip nepavykdavo - šokoladas nutrupėdavo, ledus padengdavo netolygiai arba nukrisdavo visai. Nutarėme, kad be specialistų pagalbos neapsieisime, nes mums - vis tik svarbiausia kokybė“ – šypsosi moteris, nes šiandien ledai su belgišku šokoladu lietuvių itin mėgstami ir vertinami.

Pirkėjai vertina natūralumą ir kokybę

Pastaruoju metu atlikti tyrimai rodo, jog vis daugiau žmonių skaito sudėtį, vertina poveikį sveikatai, renkasi natūralumą, pirkėjai analizuoja ingredientus, stengiasi maitintis sveikiau. Ištirta, kad vien Lietuvoje apie 30 procentų žmonių netoleruoja pieno cukraus – laktozės, o taip pat yra daug žmonių, sergančių diabetu. „Reaguodami į bendrą situaciją, sukūrėme ledus be laktozės ir cukraus“ – pasakoja S. Kalvaitienė. UAB „Vikeda“ gaminamuose valgomuosiuose leduose „DADU“ naudojama ypač daug nenugriebto baltymingo ir riebaus pieno, kuris perkamas iš Lietuvos ūkininkų, o laktozės netoleruojantiems žmonėms įmonės specialistai sukūrė ledus, kuriuose jos visai nėra. Maisto technologė atskleidžia, kad UAB „Vikeda“ ledų be laktozės gamybos metu naudoja nenugriebtą pieną taip pat, kaip ir gaminant įprastą plombyrą. Ledų be laktozės gamybos metu pieno cukrus suskyla į du produktus, kurie nekenkia laktozės netoleruojantiems žmonėms. Kiti gaminami naudojant įprastus produktus, o laktozė išimama jau vėliau, pavyzdžiui, kai gaminant ledus sumaišoma jų masė. Tuomet pieno cukrus suskyla į du produktus, kurie neveikia laktozės netoleruojančių žmonių. Tad ledais mėgautis gali dar daugiau žmonių, o būtent tai ir yra jau ilgus metus ir ne vieną apdovanojimą pelniusios įmonės siekis bei prioritetas.