Pėsčiųjų žygiai yra viena iš sportinio turizmo šakų, kurių tikslas – pernelyg neapkraunant organizmo ne tik atsikratyti papildomų kilogramų, bet ir sutvirtinti kūną, ugdyti ištvermę. Žygių entuziastė Agnė Sipavičiūtė sako, kad ši veikla turi ir daugiau privalumų – vaikščiodama pėsčiomis mergina susipažįsta su unikalia Lietuvos gamta ir turiningai praleidžia laiką su draugais.

Sėdimas darbas paskatino pokyčiams

„Sportu pradėjau domėtis dar vaikystėje, esu išbandžiusi ne vieną aktyvią veiklą – krepšinį, tinklinį, bėgimą, važiavimą dviračiu, tačiau darbe praleidžiant vis daugiau laiko prie kompiuterio supratau, kad man ima trūkti fizinės veiklos. Daugiau nei prieš metus pamėgti pėsčiųjų žygiai tapo puikiu sprendimu – pagerėjo mano bendra savijauta, atsirado daugiau energijos, be to, vaikščiodama „išvalau“ smegenis nuo įtempto protinio darbo. Ilgos distancijos ne tik ugdo fizinę stiprybę, bet ir pasitikėjimą savimi bei ištvermę“, – pasakoja mergina.

Viena įsimintiniausių Agnės kelionių – 50 km dienos maršrutas pajūriu ir Kuršių nerijos apylinkėmis. Šis žygis merginai tapo tikru fiziniu ir psichologiniu išbandymu: „Paskutiniai 3 kilometrai buvo sunkiausi: skaičiavau kiekvieną žingsnį ir nebenorėjau su niekuo kalbėti. Tačiau vos kirtus finišo liniją, užliejo beprotiškas džiaugsmas ir pasididžiavimas savimi – aš tai padariau!“, – šypteli Agnė.

Agnė Sipavičiūtė

Einate į žygį – nepamirškite paruošti organizmo

Daugelis sveikos gyvensenos specialistų sutinka, kad ėjimas pėsčiomis – puikus būdas palaikyti gerą fizinę formą, ypač tiems, kurie neturi galimybių lankytis sporto klubuose ar grupinėse mankštose su treneriu. Be to, sąnariams tenka ne toks didelis krūvis kaip bėgiojant, mažesnė traumų tikimybė. Jei iki šiol aktyviai nesportavote, pirmosioms distancijoms reikėtų pasiruošti. Prieš ilgesnį žygį Agnė rekomenduoja pasitreniruoti, stengiantis daugiau vaikščioti pėsčiomis, periodiškai didinant atstumą. Taip pat išsiruošus į kelią reikėtų pasirūpinti patogia avalyne, nesiauti naujų, nepranešiotų batelių, antraip vietoj ėjimo malonumo, galite justi nuolatinį skausmą ir trynimą.

Ne mažiau svarbu pasirūpinti mityba ir gėrimais prieš išvyką ir jos metu. Pusryčiams A. Sipavičiūtė renkasi didelį baltymų ar angliavandenių kiekį turinčius produktus – kruopų košę arba virtus kiaušinius. Žygio metu apsirūpina angliavandeniais – užkandžiauja vaisiais, energiniais batonėliais, pietums valgo kruopų košę su mėsa. Vienas pagrindinių kelionei būtinų daiktų, reikalingų gerai savijautai užtikrinti – natūralių elektrolitų kupinas mineralinis vanduo, priklausomai nuo maršruto ilgio jo išgeriama apie 2-3 litrus. Agnė pasakoja, kad teko patirti, ką reiškia kelionės metu išgerti per mažai vandens – pradėjo varginti galvos skausmas, eiti tapo kur kas sunkiau. Dabar ji ne tik pasiima pakankamą kiekį vandens, bet ir gurkšnoja jį nuolatos, o ne tik pajutusi troškulį.

Vanduo – būtinas sporto palydovas

Užsiimant bet kokia fizine veikla organizmas netenka dagiau ar mažiau skysčių, eikvoja sukauptą energiją, tad jos atsargas „pakrauti“ reikėtų ne tik maistu, bet ir gėrimais. Vienu pagrindinių sportuojančiųjų palydovu turėtų tapti becukriai skysčiai, pavyzdžiui – natūraliais elektrolitais prisotintas vanduo. Kodėl apsirūpinti reikėtų būtent natūraliu mineraliniu, o ne paprastu vandeniu iš krano? Natūralus mineralinis vanduo yra gaunamas iš žemės gelmių, todėl yra gausiai prisotintas elektrolitų, kurie reguliuoja žmogaus organizmui svarbią rūgščių bei šarmų pusiausvyrą, nervų ir raumenų funkcijas bei atstato reikalingą skysčių kiekį. Visas šias savybes turi natūralus, ekologiškai švarus mineralinis vanduo „Birutė“, kurio cheminė sudėtis subalansuota pačios gamtos.

vanduo "Birutė"
Foto: Organizacijos nuotr.

Elektrolitai mūsų organizmui itin svarbūs, o sportuojantys dar atidžiau turėtų pasirūpinti jų atsargomis. Ištvermės reikalaujantis sportas, pavyzdžiui, bėgimas ar ėjimas pėsčiomis vargina raumenis, todėl jei norite, kad jie būtų geros formos ir nevarginami mėšlungio, vartokite magnį. Imuniteto stiprinimui ir kaulų tvirtumui rinkitės kalcį, o kraujotakos ir energijos reguliavimui – kalį. Išsiruošę į žygį pėsčiomis tikrai nenorėsite pečių ir skrandžio apkrauti dideliu kiekiu maisto, o mineralinis vanduo – optimaliausias natūralių elektrolitų šaltinis.