Turi įtakos automobilio gedimams

Labai svarbu, kad naudojamas „AdBlue“ būtų tik iš licencijuotų gamintojų ir atitiktų ISO 22241 standartus. Pastebima, kad nors ir labai mažas šio produkto užteršimas ilgainiui gali sugadinti brangią ir jautrią SCR išmetamųjų dujų valymo sistemą.

Tik pagal ISO 22241 standartą gaminamas „AdBlue“ skystis gali būti visiškai švarus. Naudojant nekokybišką produktą ilgą laiką didėja tikimybė užkimšti purkštuką, katalizatorių ar išmetimo sistemą. Jei produktas bus netinkamos koncentracijos, automobilio sistemos gali „neleisti“ jo net užvesti. Be to, kemšantis išmetimo vamzdžiui, silpnėja variklio galia, didėja degalų sąnaudos.

Licencijuotas „AdBlue“ skystis plombuotame konteineryje

O vėliau automobilio gedimų taisymas gali kainuoti daugiau kaip 1,5 tūkst. Eur. Todėl labai svarbu, kad naudojamas „AdBlue“ skystis būtų sertifikuotas – kokybiškas ir iš patikimo tiekėjo.

Kokybei įtakos turi ir transportavimas

Jau ilgus metus „AZO AdBlue“ skystį Lietuvoje, Suomijoje ir Švedijoje gaminančios ir prekiaujančios UAB „Gaschema“ AZO verslo direktorius Žilvinas Ravinskas pasakoja, kad itin svarbu pirkti patikimą „AdBlue“, nes neaiškaus, nelicencijuoto gamintojo „AdBlue“ gali būti pagamintas iš trąšų. Tokio skysčio sudėtyje gali būti viršytos sieros, fosforo ar kitų priemaišų leidžiamos normos.

„Nelicencijuoto ir tinkamų technologijų neturinčio gamintojo „AdBlue“ produktas gali būti netinkamos koncentracijos, o gamybai, tikėtina, naudojamas paprastas, t. y. nedistiliuotas vanduo“, – teigia Ž. Ravinskas.

Plombuotas „AdBlue“ konteineris

Šio skysčio kokybei įtakos turi ne tik tai, kokiu būdu ir iš ko jis yra gaminamas, tačiau net ir kaip transportuojamas. „Jei „AdBlue“ pervežamas nespecializuotomis autocisternomis, atsiranda didelė rizika jį užteršti prieš tai vežtu produktu. Pavyzdžiui, blogai išplovus cisterną ar išpylimo žarnas, skystį perpilant atvirose, neapsaugotose nuo dulkių patekimo teritorijose ar į blogai paruoštą tarą“, – vardija AZO verslo direktorius. Jei atvažiuoja neženklinta autocisterna, reiktų prašyti cisternos plovimo sertifikato.

Sertifikuotas gamintojas prisiima atsakomybę už visą procesą, nuo gamybos iki pristatymo vartotojui. Nes neturint specialių technologinių linijų nesertifikuotas „AdBlue“ gamintojas gali produktą užteršti dar žaliavos atsivežimo metu. Pavyzdžiui, blogai išplovus vagonus. Gamintojas taip pat gali užteršti žaliavą ją sandėliuodamas nuo kritulių ar dulkių neapsaugotose vietose.

„Mūsų produktas gaminamas iš pirminės žaliavos – skysto karbamido lydalo, kuris uždaroje sistemoje maišomas su distiliuotu vandeniu. Tuomet nerūdijančio plieno vamzdynais perduodamas į uždaras talpas, iš kurių vyksta specializuotų autocisternų ir konteinerių ar bakelių pildymas, kokybės patikrinimas ir plombavimas“, – apie gamybos procesus pasakoja Ž. Ravinskas. Jei perkate „AdBlue“ IBC konteineriais, atkreipkite dėmesį, ar produktas yra plombuotas, jei bakeliais – ar yra neprasukti dangteliai. „AdBlue“, kuris yra nesertifikuoto gamintojo, neplombuotoje taroje ar su netinkamais dokumentais (kada pateikiami dokumentai yra skirtingų gamintojų, ne visi ar ne lietuvių kalba), ar apskritai be dokumentų, rekomenduojama tokio skysčio iš viso nepirkti.

Licencijuoto „AdBlue“ gamintojo  „Gaschema" dokumentai

Pasitikrinkite, ar perkate tikrą „AdBlue“

Turint galvoje galimus veiksnius, turinčius įtakos šio skysčio kokybei, prieš perkant būtina pasitikrinti, ar „AdBlue“ gamintojas (pagal ISO22241 standartą etiketėje privalo būti nurodytas gamintojas) yra licencijuotas. Licencijuotų gamintojų sąrašą galite rasti čia. Gamintojas turi teisę perduoti sublicenciją susijusioms įmonėms arba platintojams, kurie platina jų pagamintą produktą.

Tik licencijuotos įmonės turi teisę naudoti pavadinimą „AdBlue“. Tai – karbamido tirpalo prekinis ženklas, priklausantis Vokietijos automobilių pramonės asociacijai (toliau – VDA). VDA nuolatos ir reguliariai atlieka auditus, siekdama garantuoti, kad jos licencijos gavėjai atitiktų griežtus reikalavimus ne tik gaminant kokybišką produktą, atitinkantį standartus, bet taip pat reikalaujama, kad kiekviena „AdBlue“ partija būtų laboratoriniu būdu išbandyta naudojant įgaliotus bandymo metodus.

Lietuvoje vienintelė licencijuota gamintoja yra „Achema“, kuri gamina „AZO AdBlue“ dar nuo 2007 metų. „Gaschema“, priklausanti „Achemai“, turi platinimo licenciją.

Jei kyla klausimų dėl „AdBlue“ naudojimo, UAB „Gaschema“, viena pirmųjų Europoje gavusi „AdBlue“ licenciją, gali suteikti ekspertines konsultacijas dėl produkto naudojimo.

UAB „Gaschema“ parduoda „AZO AdBlue” net ik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje, Norvegijoje Lenkijoje, Baltarusijoje, Rumunijoje, Nyderlanduose, Moldovoje bei turi savo „AdBlue” gamyklas Švedijoje ir Suomijoje.

Užsakymo nr.: PT_77595291