Žmonės, turintys aukštą dvasinį intelektą, sugeba pasiekti santarvę ir harmoniją su savimi, juos supančiais žmonėmis ir su aplinka, kurioje jie gyvena. Žmonės moka būti laimingi ir skatina pokyčius bei visuomenės atsinaujinimą, įkvepia naujų jėgų ir gyvybės bet kokiai jų vykdomai veiklai. Jie panašūs į medžius, kurie net ir po didžiausios audros atsitiesia ir toliau stiebiasi į viršų.

Ateities lyderiai ugdomi šiandien

Viena iš „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ mokinių pasakoja, kad tai yra vieta, kurioje susitinka patys šauniausiai žmonės. „Tai nėra paprasta mokykla, joje mes, vaikai, galime būti savimi ir niekas dėl to neprieštaraus. Pradėjusi lankyti šią mokyklą, aš pasikeičiau, pasikeitė ir mano požiūris į mokslus, šeimą bei draugus. Tapau atsakingesnė ir labiau susikaupusi, taip pat išmokau ir džiaugtis gyvenimu kiekvieną dieną, kiekvieną akimirką. Visos paskaitos ir užsiėmimai suteikė man galimybę pasikeisti taip, kad aš jausčiausi laiminga. Ši mokykla naudinga todėl, kad ji yra kitokia nei tikroji mokykla. Čia nėra pamokų, čia vyksta tik užsiėmimai, kuriuose mes būname savo noru ir jie tikrai yra labai įdomūs! Manau, nedrąsiems ar bijantiems atskleisti savo asmenybę paaugliams reikalinga tokia mokykla. Ji padeda visiems – vieni susiranda naujų draugų, kiti puikiai praleidžia laiką ar tobulina savo asmenybę.

Būtų šaunu, jei visose mokyklose būtų „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“. Jose mokytųsi visi, kurie nori ateityje tapti lyderiais. Mano tėvai mano, kad aš labiau pasitikiu savimi, drąsiai ir užtikrintai reiškiu savo nuomonę, dar atsakingiau atlieku visus man patikėtus darbus. Taip pat manau, kad ši mokykla suteikia puikias galimybes pažinti save kitokioje aplinkoje bei keliauti su puikia draugija. Viena iš tokių išvykų buvo kelionė į Tartu. Ji buvo kupina juoko, linksmybių, džiaugsmo ašarų ir dar daug visko. Man labai patiko Talinas, jo architektūra. AHHAA interaktyvusis mokslo centras paliko milžinišką įspūdį. Važiavimas lynu su dviračiu padėjo man nugalėti pačią save ir savo aukščio baimę. Džiugu, kad būtent Kėdainiuose yra „Sėkmės ir lyderystės mokykla“. Tik dėl jos buvimo mes visi jau esame lyderiai. Šie mokslo metai buvo nuostabūs ir, kaip mano draugė pasakytų: „Va čia tai buvo wow!“ – emocingai pasakoja viena iš mokinių Austė Šilkaitytė.

Papildomas vaikų ugdymas – tik privačių rėmėjų dėka

Kėdainiuose jau treti metai ugdymą organizuoja vienintelė tokio tipo Lietuvoje neformaliojo švietimo įstaiga „Sėkmės ir lyderystės mokykla“. Mokiniai supažindinami su įvairiomis greito įsiminimo ir greitojo skaitymo, teksto suvokimo technikomis. Tobulinami kūno kalbos ir viešojo kalbėjimo įgūdžiai. Didelis dėmesys skiriamas savęs ir aplinkinių pažinimui, savanorystės įgūdžių ir vertybinių nuostatų formavimui, mokėjimui inicijuoti ir prisiimti atsakomybę.

Vos prieš kelias savaites koncerno „Vikonda“ valdybos pirmininkė, verslininkė Jolanta Blažytė finansavo visų „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ mokinių pažintinę - edukacinę dviejų dienų kelionę į Estijos Tartu mieste esantį unikalų mokslo muziejų AHHAA.

Daugiau nei šimtas „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ mokinių vos tilpo į 2 autobusus. Pirmąją dieną aplankytas Talinas. Nepakartojamas senamiesčio grožis, jo istorija užbūrė tiek mokinius, tiek kelionėje juos lydėjusius mokytojus. Nakvynė įspūdingo grožio sodyboje, atokiau nuo miesto šurmulio, su daugybe pramogų vaikams - šokinėjimu ant batuto, plaukiojimu valtimis labai patiko mokiniams. Antroji diena prasidėjo aplankant AHHAA didžiausią Baltijos šalių mokslo centrą.

„Vaikai buvo įdomiai supažindinti su mokslu ir technologijomis, galėjo eksperimentuoti. Jie galėjo pamatyti milžinišką energijos mašiną (Niutono obelis), susipažinti su ypatingos technologijos Hobermano sfera, nusileisti nuotykių liftu į žemės gelmes, pamatyti didelį skruzdėlyną, mini laboratorijas, apsilankyti vaikų biržoje, mokslo parduotuvėse ir sužinoti daug įdomių dalykų. Ypatingame sferiniame planetariume galėjo stebėti milijonus žvaigždžių ir žiūrėti filmus apie kosmosą. Žingeidūs mokiniai išbandė daug ką, laikas tikrai visai neprailgo. Laiko mums užteko apžiūrėti ir ypatingą Tartų senamiestį, girdint įdomų gidės pasakojimą apie šio miesto istoriją“ – įspūdžiais dalijosi Kėdainių „Šviesiojoje“ gimnazijoje veikiančios „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ grupių kuratorė ir programų rengimo grupės narė, anglų kalbos mokytoja ekspertė Gitana Kaupienė.

Prioritetas – pažinti save

Tomas Urnikis, vienas iš „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ mokinių, sako, jog būtų didelė pažanga, jei kiekviename mieste būtų po tokią mokyklą. „Juk negalima iš visų ateities suaugusiųjų „gaminti“ lyderius. O lyderių kiekviename mieste yra tikrai nedidelė dalis, tad kiekvienai mokyklai tokio ypatingo vaikų ugdymo nereikia. Beje, turiu pastebėti, kad mano mama visą gyvenimą su manimi buvo kitokia nei dabar, ji mažiau kreipė dėmesio į pažymius, daugiau koncentravosi į mano vidinę būseną, didžiausias iššūkis jai buvo ir kartais tebėra dabar turėti kantrybės su manimi, o ši mokykla keičia mane į gera, tad lengvina naštą mano mamai.

Išvyka į Tartu AHHAA mokslo centrą taip pat padėjo ir man ir mano mamai, aš dar geriau pažinau save. Įsimintiniausia, kad ir kaip kvailai tai beskambėtų, buvo kelionė autobusu, nes tai ir daugiausiai išmokė ir užaugino mane per šią kelionę. Išmokė taikytis prie visko - prie nepatogumų, prie muzikos, sklindančios iš autobuso „galo“, prie draugo, kuris visą kelionę tik ir kalbėjo ir turėjo energijos kaip niekad. Manau, tai visus mus dar labiau užaugino kaip asmenybes“ – pasakoja jaunuolis.

Jis taip pat priduria, kad tokios išvykos, kaip niekas kitas, stiprina bendrystę tarp vaikų ir leidžia suprasti – kad ir kas benutiktų, tu nesi vienas.

Užsakymo nr.: PT_74777786