Nustatyta, kad pastarosios įmonės vykdo joms nebūdingas valstybinės reikšmės kelių administravimo funkcijas, jose nepakankamai aiškiai atskirtos darbų užsakovo ir rangovo pareigos bei atsakomybės.

Tikimasi, kad šis sprendimas ne tik sutaupys šalies biudžeto lėšas, visa valstybės kelių administravimo sistema taps žymiai efektyvesnė ir skaidresnė.

Įgyvendinus šią reformą, valstybinės reikšmės kelius valdyti patikėjimo teise numatoma perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos. Kelių valdymas ir priežiūra bus organizuojami ne regioniniu, bet valstybės mastu. Taip bus dirbama efektyviau ir taupiau. Planuojama, kad ši reforma kasmet leis sutaupyti beveik 8,5 mln. eurų.

Šiuo metu šalies valstybinės reikšmės keliais rūpinasi VĮ „Automagistralė“ ir 10 regioninių kelių priežiūros valstybės įmonių – po vieną kiekvienoje apskrityje.

Pagal Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijas kelių priežiūros įmones siekiama pertvarkyti iki 2018 metų. Įstojimas į šią organizaciją bei valstybės įmonių veiklos efektyvumo didinimas yra vieni didžiausių šios Vyriausybės prioritetų. Tokiai reformai dar turės pritarti Seimas.

Užsakymo nr.: PT_73948556