Dvidešimtą kartą surengto konkurso „Lietuvos metų gaminys“ pagrindinis tikslas – didinti aukštos kokybės lietuviškos produkcijos konkurencingumą, pristatyti ir įtvirtinti šalies pramonės produkciją, prekes ir paslaugas vietiniam ar tarptautiniam vartotojui, skatinant rinktis kokybišką lietuvišką produktą, taip vystant Lietuvos verslo plėtrą.

„Džiaugiamės, kad esame įvertinti už tai, ką darome. Vienas iš mūsų tikslų yra uoste turėti maksimalų 17 m gylį, kad į Klaipėdą galėtų atplaukti didžiausi į Baltijos jūrą per Belto sąsiaurį galintys įplaukti laivai. Šiemet atverstas naujas puslapis Klaipėdos uosto istorijoje – atlikus išorinio uosto laivybos kanalo gilinimo darbus dalyje uosto buvo patvirtinta nauja leistina grimzlė. Tai signalas krovinių eksportuotojams, kad Klaipėdos uoste laivai gali būti pilniau pakrauti, Klaipėdos uostas tapo dar konkurencinis“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Šių metų pradžioje iki 15,5 m atlikti gilinimo darbai atviroje jūroje esančiame laivybos kanale. Tai pirmieji žingsniai Klaipėdos uoste siekiant 17 metrų gylio. Išorinis laivybos kanalas išgilintas maždaug 1 200 m ruože. Gilinimo metu iškasta 51 431 kub. m grunto. Darbų vertė siekia 1,098 mln. Eur. Darbus atliko belgų kompanija „Jan de Nul n. v.“.

Šių metų kovo pabaigoje dėl šių darbų buvo patvirtinta nauja maksimali grimzlė dalyje uosto – vietoj buvusių 13,4 m leistina grimzlė padidinta iki 13,8 m. Didesnė leistina grimzlė – tai vienas esminių pokyčių Klaipėdos uoste šiais metais, žingsnis į priekį siekiant į „Panamax“ laivus krauti kuo daugiau krovinių. Tai svari galimybė Lietuvai išlaikyti tranzitinių krovinių srautus, auginti jų apimtis ir labiau konkuruoti su kaimyniniais uostais pritraukiant naujus tranzitinius krovinius.

Kiekvienais metais pasaulyje laivų parametrai didėja, tad Uosto direkcijos siekis yra Klaipėdos uoste turėti maksimalų 17 m gylį.

Užsakymo nr.: PT_73192860