Ir yra opozicija, kurios mažiau, nes rinkėjų pasitikėjimo nepelnė. Tokios demokratijos taisyklės, po kuriomis pasirašėme dar 1990 m. kovo 11 d. ir nuo tos dienos visi jų laikomės ar bent turėtume laikytis.

Ar tai žino kai kurie opozicijos atstovai Seime, pasižadėję dirbti LRS Etikos ir procedūrų komisijos nariais? Tai yra stebėti ir vertinti kitų LR Seimo narių veiklą, etiką, tvarkos taisykles. Kokia situacija? Kalbant apibendrintai ir nesileidžiant į peripetijas – opozicija pyksta, kad jų yra mažiau, pozicijos daugiau, o komisijos sprendimai posėdžiuose daromi dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma, tai reiškia demokratiškai. Todėl ne visada jie būna tokie, kokių norėtų opozicinė mažuma.

Pasiaiškinkime detaliau. Žinome, kad „Opozicija – tai politinė grupė, motyvuotai prieštaraujanti daugumos nuomonei ar vykdomai vidaus ir užsienio politikai“. Atkreipkime dėmesį į žodžius „motyvuotai prieštaraujanti“ – ne griaunanti, ne žlugdanti, ne šantažuojanti, o motyvuotai prieštaraujanti. Vadinasi, besielgianti pagal pasakytus priesaikos žodžius, padėjus ranką ant Konstitucijos.

Ką gi matome? Grupė Etikos ir procedūrų komisijos narių, dalis opozicijos atstovų, vėl, jau antrą kartą, (pirmą kartą prieš metus, kai reikėjo, kaip ir dabar, tvirtinti LR biudžetą) pareiškė išeiną iš komisijos, nes jie nesutinka su priimamais sprendimais ir vertinimais pagal posėdžio daugumos nuomonę. Tai labai panašu, kai blogai išauklėti kaprizingi vaikai susirenka žaislus ir išeina iš smėlio dėžės. Tačiau čia Lietuvos Respublikos Seimas ir susirinkę jame išrinktieji Tautos atstovai, galima sakyti - politinis elitas! Toks keistas elgesys ir (ne)supratimas leidžia galvoti, gal opozicinis elitas neskaitė pagrindinio Seimo veiklą reglamentuojančio įstatymo – Statuto, grįsto LR Konstitucija. Tačiau tuo nesinorėtų tikėti. Na, o jei skaitė ir taip elgiasi, tuomet dar blogiau, vadinasi ignoruoja ir sąmoningai laužo Konstitucijos nuostatas, nors prisiekė jomis vadovautis!

Priminkime kelis teisinius akcentus. Konstitucinis Teismas dar 2004 m. liepos 1 d. nutarime ir 2005 m. vasario 10 d. Sprendime konstatavo, kad „galimos tokios situacijos, kai Seimo narys dėl ypač svarbių asmeninių, kitų pateisinamų priežasčių tam tikrą laiką negali dalyvauti Seimo, Seimo komitetų, kitų struktūrinių padalinių, ... toks Seimo narys minėtais atvejais turi kreiptis į įstatyme (Seimo statute) nurodytą instituciją dėl leidimo ...“ Minėtieji Etikos komisijos nariai jokios instancijos leidimo nedalyvauti posėdžiuose neturi. Jie tokio leidimo net neprašė. Kaip neprašė ir prieš metus. Tik šį kartą keisčiausia, o gal net blogiausia, kad tokią savivalę ir pareigų nevykdymą teisina savo frakcijos sprendimu!

Tame pačiame nutarime Konstitucinis Teismas pažymėjo: „Konstitucijoje yra nustatyta tokia valstybės valdžios sąranga, kai kiekviena valstybės valdžios institucija savo funkcijas vykdo nepertraukiamai. Pagal Konstituciją negali būti tokių teisinių situacijų, kai kuri nors valstybės valdžią įgyvendinanti institucija nefunkcionuoja.“

Dabartinėje situacijoje LRS etikos ir procedūrų komisija gali veikti. Tai ji, kaip ir Seimo Teisininkai, motyvuotai patvirtino savo Išvadoje. Nes savo Konstitucines prievoles atsisakė vykdyti tik nedidelė dali opozicionierių. Tačiau svarbus faktas – išrinktas Lietuvos Respublikos Seimo narys, Seimo etikos ir procedūros komisijos narys, tuo labiau jos pirmininkas (pagal Statutą tai opozicijos postas) atsisako ir čia nesvarbu forma, vykdyti Seimo nario funkcijas – dalyvauti LRS struktūrinio padalinio veikloje. Tai absoliučiai nepaaiškinama ir nesuprantama. Kaip net ne pirmą kadenciją dirbantys Seimo nariai nesugeba atskirti kur politika, kur politikavimas, o kur elementarūs administraciniai reikalavimai? Ne, manau jie puikiausiai atskiria, žino ir Statutą, ir Konstitucinio Teismo konstatacijas. Tiesiog sau leidžia taip elgtis. Ir imti atlyginimą už Komisijos pirmininko funkcijas.

Kodėl taip yra? Kodėl maža grupelė taip susireikšmina? Gal tai politinės kultūros trūkumas? Be jokios abejonės, tačiau yra ir gilesnių „šaknų“. Pažiūrėkime, kas tie Seimo nariai, tiksliau, kokiai politinei partijai priklausantys? Tyčia neminėsiu jos pavadinimo, skaitytojas supras, kai pasakysiu, kad tai žmonės, kurie pasisavino, pasigrobė, privatizavo teisumo monopolį, tai vieninteliai Lietuvoje „teisūs“ žmonės. Jei dar neaišku, patikslinsiu: jie vieninteliai myli Lietuvą ir yra patriotai.

Jie negali pakęsti, kai kiti pabando turėti savo teisę ir vykdyti pareigą. Todėl tiems žmonėms negalioja Konstitucija, Statutas, teismų sprendimai, nes jie visada bet kokiomis aplinkybėmis teisūs. Todėl mano galį nebaudžiamai trikdyti Seimo darbą, ar jau iš visiško bejėgiškumo šmeižti necenzūriniu, netgi kriminaliniu slengu savo oponentus. Pastaruoju metu žiniasklaidoje pasirodė, deja, ir tokio turinio bei žodyno rašliavos. Ciniška – tačiau tarp autorių yra netgi LR Seimo ETIKOS komisijos narys P.Urbšys! Galima tik liūdnai paimprovizuoti seną posakį, „Jupiteri, tu pyksti, iš bejėgiškumo jau šmeiži ...“

N.Venckienė buvo pašalinta iš LR Seimo narių, nes nevykdė Seimo nario funkcijų - už tiesioginio darbo nevykdymą nubausta kaip už Seimo nario priesaikos laužymą. Precedentą tam sukūrė Konstitucinis Teismas, paskelbdamas, kad neatlikdama savo tiesioginio darbo, N.Venckienė sulaužė priesaiką ir šiurkščiai pažeidė Konstituciją. Todėl tikiuosi, kad ir Etikos komisijos atveju garbingi opozicijos žmonės, pasakę „a“, ištars ir „ž“, tai yra patys padės Seimo nario pažymėjimus.

Ar Tauta turi laukti ir mokėti atlyginimus? Ar vadovautis Konstitucinio Teismo minėtu precedentu? – LR Seimo narys, neatlikdamas savo tiesioginio darbo, sulaužė priesaiką ir šiurkščiai pažeidė Konstituciją. Su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis.