Kai tik bus atvežta vakcina ir poliklinikos pradės masinę vakcinaciją, Lietuvos problemos tik prasidės.

Kita pusė Lietuvos deda ant saugojimosi snarglėtą pimpišką nosį, platina Rusijos šnipų pakištą „gerąją naujieną“ apie 400 eurų šeimai už melagingą koronaviruso diagnozę ir kitaip varo ant medikų, kurie iš nuovargio vos bepavelka kojas kojas. Pandemijos neigėjai kaip plėšikai šlaistosi aplink ligonines, reikalauja šviečiančių lempų, burna į burną kvėpuoja prie naujos burgerinės ir kitaip liudija savo durnumą.

Viename Tauragės rajono miestelyje per laidotuves į bažnyčią pagerbti mirties sėjos sugužėjo 80 velionio giminių ir kaimynų. Du trečdaliai jų po to nuvarė gedulingų pietų. Kaimo sodyboje. Taip, gerasis Dieve, še-šias-de-šimt!

Kai tik bus atvežta vakcina ir poliklinikos pradės masinę vakcinaciją, Lietuvos problemos tik prasidės.
R. Valatka

Petys petin valandą pusantros. Kai vienu metu bandymas naudotis šakute ir peiliu iš trijų gedulingų patiekalų valgytojo reikalauja aukšto sportinio meistriškumo, o paslaugus kaimynas, norėdamas papildyti stiklelius, lenkiasi per tris nosis į kairę ir tiek pat į dešinę.

Kaip manote, kuo dauguma šių visai mielų žmonių tiki labiau – pasaulį ant menčių paguldžiusia pandemija ar tuo, kad į kaktą įbestas termometras išsiurbs jų smegenis?

Kitu metu galima būtų ilgai ir linksmai stebėtis, kodėl žmonės labiausiai bijo prarasti tai, ko gerasis Dievas jiems nedavė. Bet, humoro atsargoms senkant, paklauskim, kiek iš tų gedulingų pietų valgytojų sutiktų laisva valia skiepytis nuo koronaviruso?

Vadovaujantis apklausa, kad tai darytų tik 43 proc. lietuvių, išeitų 25. Jie nesiskiepys, ir ką jūs jiems padarysit?

Nujausdama būsimą skiepų kebeknę premjerė Šimonytė pasižadėjo skiepytis pirmoji. Filosofas Ališauskas apskritai siūlo jėzuitų vertą gudrybę – paskelbti, kad konservatoriai ir jų šeimų nariai skiepus gaus pirmieji. Kadangi pavydas ir neapykanta konservatoriams po meilės rusiškiems interneto raštams yra dvi kitos didžiosios antivakserio vertybės, dauguma jų, tai išgirdę, turėtų pasiusti dėl tokios neteisybės ir pareikalauti skiepo be jokių blatų.

Pavyzdys ir jėzuitiškas priėjimas prie skiepų reikalo yra gerai. Bėda tik, kad valstybėje, padėjusioje pimpišką nosį ant atskirai paimtos medicinos ir mokslo apskritai, vis didesnė dalis tautos pavyzdį ima ne iš premjerės, mokslininkų ir gydytojų, o iš kepenių ir maksimaliečių.

Šalyje, kur pusmoksliams prokurorams ir STT agentams valstybė moka triskart daugiau nei mokslininkams, profesoriams ir daktarams, žmonių mintis valdo šarlatanai.

Koronavirusas veikia ne tik plaučius, o ir smegenis. Su plaučiais dabar daug kam blogai, bet COVID-19 paveiktų smegenų skaičius – dar didesnis nei plaučių.

Per dešimt pandemijos mėnesių valdžia nieko nedarė, kad apsaugotų šiaip jau mielų žmonių smegenis. Priešingai, šarlatanai buvo toleruojami ir godojami aukščiausiu lygiu. Mokslui jie primetė absurdišką disputą, kuriame mokslo ir medicinos daktarai turi įrodinėti aksiomas, ir net TV laidų vedėjams atrodo, kad čia viskas gerai.

Valstybė ir visuomenė moka už tą absurdą. Dar brangiau mokės ateity. Jei tik šarlatanams bus palikta teisė nekliudomai veikti, mokslui ir medicinai klūpant ant žirnių valdžios prieangyje. Apkvailinti žmones nėra sudėtinga. Daug sudėtingiau įrodyti žmonėms, kad jie yra kvailinami.

Tą ir pamatysim atvežus skiepus. Kokia prasmė nuo koronaviruso skiepyti tik to norinčius, jei tokių mažuma? Kas šiandien būtų su žmonija, jei nuo raupų, tymų, poliomelito ir tuberkuliozės būtų skiepyti tik tie, kurie to norėjo?

Siūlymas įvesti privalomus skiepus? Apsaugok, Viešpatie. Net mintį apie prievartinį skiepijimą reikia išmesti iš apyvartos. Jokios prievartos. Čia laisva šalis. Bet kažką daryti reikia?

Šalyje, kur pusmoksliams prokurorams ir STT agentams valstybė moka triskart daugiau nei mokslininkams, profesoriams ir daktarams, žmonių mintis valdo šarlatanai.
R. Valatka

Valstybės pareiga – ginti šalį nuo priešo. Gal pandemija – dar ne karas? Iki gruodžio 10-osios JAV nuo koronaviruso mirė daugiau žmonių, nei šalis neteko Antrojo pasaulinio karo mūšiuose.
Žiauriausiame kare žuvo 291 557 amerikiečiai, nuo koronaviruso mirė 291 754.

Lietuva artėja prie 1000-osios mirties. Galim palyginti: Sausio 13-ąją žuvo 13. Po dvi tris Sausio 13-ąsias kasdien turim. Valstybės kontrolė nuostolius kare su koronavirusu dar prieš antrosios bangos piką įvertino 11 mlrd. eurų. Ką privalo daryti Seimas ir Vyriausybė, jei nenori paminti Konstitucijos XIII skirsnio „Užsienio politika ir valstybės gynimas“?

1. Paskelbti, kad skiepai yra Respublikos ginklas kovoje su koronavirusu. 2. Skiepų pasą prilyginti tapatybės kortelei ir Lietuvos piliečio pasui.

Be skiepų paso – neįstosi į karo mokyklą, kariuomenę, policiją, apskritai valstybės tarnybą. Pasibaigus karantinui paskiepyti moksleiviai sugrįšta į mokyklas. Neskiepyti toliau mokosi nuotoliniu būdu. Tas pats galioja universitetų ir kolegijų studentams.

Po karantino eini į restoraną, barą – parodai skiepų pasą, mielai prašom. Neturi skiepo, atleiskite, pone, mes nenorim rizikuoti būti uždaryti dar ir trečią kartą, kuris mums būtų paskutinis. Tas pats galioja viešbučiams, autobusams, traukiniams, lėktuvams.

Pasiskiepijai, vėl uliavoji Islandijos ir Vilniaus gatvių baruose iki ryto. Nesiskiepiji, nes ten abortų liekanos ir sekimo čipai, važiuoji pas Kepenį ant ledo lyties, šaldai prostatą.

Diskriminacija? Pažeistos mano konstitucinės teisės? Valstybė negali įsakinėti privačioms bendrovėms? Taip, negali. Bet gali gražiai paprašyti skelbimu informuoti, kad, pvz., mūsų restoranas, viešbutis, autobusas yra draugiškas katėms, šunims, papūgoms ir antivakseriams.

Kirpėja turi teisę nedaryti šukuosenos poniai, kuri nepasiskiepijo ir todėl platina mirtiną ligą. Kaip ir kirpėjos ar manikiūrininkės klientas turi teisę žinoti, ar jos pasiskiepijo, Pasiskiepijęs, kaip ir nesiskiepijęs, turi tokią pat konstitucinę teisę žinoti ir rinktis – eiti jam į tokią kavinę ir kirpyklą, kurios toliau platina koronavirusą, ar pasirinkti kitą.

O dėl teisių, tai Konstiturcijoje dar ir pareigos yra surašytos. „Lietuvos valstybės gynimas – kiekvieno piliečio teisė ir pareiga“, skelbia Konstitucijos 139 str.

Trečias valstybės žingsnis – pakoreguoti įmoką, kuria finansuojamas PSD fondas: padidinama, jei nesiskiepiji. Arba sumažinama tiems, kurie skiepijosi. Čia jau kaip valdžiai patogiau.

Ir vėl diskriminacija? Diksriminacija bus tada, jei tie, kurie saugosi, turės apmokėti gydymą tų, kurie iš principo atsisako saugotis.

Kodėl jūs, skiepininkai, bijote, kad užsikrėsite nuo manęs, nepasiskiepijusio, turbūt patys netikite tais savo skiepais?

Kirpėja turi teisę nedaryti šukuosenos poniai, kuri nepasiskiepijo ir todėl platina mirtiną ligą. Kaip ir kirpėjos ar manikiūrininkės klientas turi teisę žinoti, ar jos pasiskiepijo. Pasiskiepijęs, kaip ir nesiskiepijęs, turi tokią pat konstitucinę teisę žinoti ir rinktis – eiti jam į tokią kavinę ir kirpyklą, kurios toliau platina koronavirusą, ar pasirinkti kitą.
R. Valatka

Tikim. Bet, viena vertus, šimtaprocentinės vakcinos nėra, tai kodėl tie žmonės, kuriems skiepas nesuveiks, turėtų kentėti dėl kvailių sporto? Antra, kadangi skiepytis nežada geras milijonas, koronavirusas tarp jų plis toliau. Antivakseriai sirgs ir toliau užkimšinės ligonines, eikvos ir taip jau skystas PSD fondo lėšas. Dėl jų toliau teks atidėlioti planines operacijas, daugiau žmonių mirs nuo infarktų ir vėžio.

Kodėl sąmoningi piliečiai savo pinigais turi šelpti sąmoningai nesisaugančius? Kodėl medikai toliau turi dirbti karo lauko sąlygomis?

Pasirinkimas yra. Kiekvienas renkasi pagal savo sugedimo laipsnį. Nori, toliau sau spjaudai į mokslo daržą ir klausai šaralatanų paistalų. Šiek tiek kainuos? Taip. Bet taip buvo visada. Viskas šiame gyvenime turi kainą – brangiai kainuoja ne tik laisvė. Dar brangesnė yra anarchija.

Esminis liberalizmo, o ir liberalios demokratijos principas – mano ir tavo laisvė baigiasi ten, kur ji pradeda trukdyti kito žmogaus laisvei. Šiuo atveju valstybės pareiga – garantuoti, kad pimpianosio ir antivakserio laisvė netrukdytų save ir kitus saugančio piliečio laisvei.

Valstybė, kuri kaip organizacija, iš esmės tik tam ir reikalinga, kad garantuotų nacionalinį saugumą, o ypač maro, karo ir bado metais, turi teisę anarchistus laikinai padėti į vietą. Priešingu atveju, kam mums ta Respublika? Kam ta Konstitucija, jei anarchija čia – tvarkos motina?

P.S. Nebijokite, broliai antivakseriai. Nebus čia daniškų samfundssind. Vyriausybė ir Seimas to nedrįs. Čia Lietuva, čia prezidentiniais pažadais – sukurti gerovę tiems, kurie kaip Jemelios ant pečiaus – nei dirba Lietuvos labui ir žmonių gėrybei, nei savo artimą saugo – lyja.