„Lenkijos protestuotojai sutiko, kad per valandą pravažiuotų penki vilkikai, tačiau šios sąlygos dažnai nesilaikydavo. Tačiau vakar pasieniečiai Krakivietso–Korčiovos pasienio kontrolės punkte per valandą ėmė praleisti po 20 vilkikų už Ukrainos, nors kituose punktuose padėtis nepasikeitė“, – sakė V. Mychalevyčius.

Pranešama, kad lenkų vėžėjai lapkričio 6 d. pradėjo neterminuotą protestą. Vienas iš pagrindinių reikalavimų vyriausybei yra vėl pradėti taikyti leidimus vežėjams iš Ukrainos, kurių pagal sutartį su Europos Sąjunga atsisakyta iki 2024 m. birželio 30 d. Protestuotojai nori, kad sutartis būtų nutraukta ir nuo sausio 1 d. būtų grąžintas leidimų režimas.

Dėl streiko visiškai sustojo eismas trijuose – Dorohusko-Yahodyno, Korčiovos-Krakivetso ir Hrebenne-Ravos-Ruskos – Lenkijos ir Ukrainos pasienio kontrolės punktuose. Kai kuriose vietose eilės abejomis kryptimis tiesiasi po 40 kilometrų, o automobilių stovėjimo aikštelės Lenkijoje daugeliui vairuotojų jau yra tapusios laikinomis gyvenamosiomis vietomis.

Lenkijos ūkininkai prisijungė prie vežėjų protestų pasienyje su Ukraina

Lenkijos ūkininkai prisijungė prieš vežėjų protestų ir užblokavo dar vieną sienos perėją su kaimynine Ukraina. Ketvirtadienį ūkininkai pradėjo blokuoti Medykos pasienio perėjimo punktą krovininiam transportui, pranešė naujienų agentūra PAP. Lengvieji automobiliai, autobusai ir sunkvežimiai, gabenantys humanitarinę paramą ir Ukrainos kariuomenei skirtus krovinius, ir toliau yra praleidžiami, stočiai TVN24 sakė ūkininkų atstovas. Ūkininkai, be kita ko, reikalauja valstybės subsidijų kukurūzams pirkti ir likvidumo paskolų išsaugojimo.

Dabar visi didieji pasienio perėjimo punktai tarp Lenkijos ir Ukrainos iš esmės uždaryti krovinių gabenimui. Lenkijos krovinių pervežimo bendrovės jau nuo lapkričio 6 d. blokuoja Dorohusko, Hrebenės ir Korčovos perėjas. Prie Dorohusko punkto, policijos duomenimis, 750 vilkikų laukia 18 km ilgio eilėje. Laukti tenka penkias dienas. Kai daug sunkvežimių vairuotojų prieš tai pasuko Medykos kryptimi, lenkų ūkininkams pradėjus blokadą, čia susidarė 34 km spūstis.

Lenkijos vežėjai protestuoja prieš pigią konkurenciją iš Ukrainos, kuri esą neigiamai veikia jų verslą. Prieš Rusijos invaziją Ukraina didelę dalį savo prekių eksportavo jūra. Prasidėjus karui, prekių gabenimas persikėlė į sausumos kelius. ES panaikino prieš tai ukrainietiškų krovinių gabenimui reikalingus transporto leidimus. Dabar blokuotojai reikalauja vėl juos grąžinti.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją