BBC praneša, kad keleivinis lėktuvas „Boeing 777“ tokius ketinimus išreiškė vos 1,5 sekundės prieš avariją.

Patikslintais duomenimis avarijos metu du žmonės žuvo - avarijos aukomis tapo dvi paauglės kinės, sėdėjusios lainerio gale. 182 patyrė įvairius sužeidimus.

San Fransisko oro uoste tūpimo metu sudužęs lėktuvas „Boeing 777“ prieš paliesdamas nusileidimo taką skrido „kur kas mažesniu“ greičiu nei turėtų, teigia Jungtinių Valstijų tyrėjai, pridūrę, kad pilotas mėgino išvengti nusileidimo.

Iš Seulo skridusio „Asiana Airlines“ lėktuvo pilotas likus 1,5 s iki sudužimo, prašė nutraukti tūpimą ir tęsti skrydį pakartotiniam artėjimui tūpti, sakė jie.

Lėktuvas, kuriuo skrido 307 žmonės, šeštadienį nulėkė nuo tūpimo tako. Per šią avariją žuvo du žmonės ir dešimtys buvo sužeisti.

Manoma, kad lėktuvas užkliudė užtvarą nuo jūros, kuris nuplėšė jam uodegą.

Lėktuvui užsidegus, keleiviai ir įgula evakavosi pro atsarginius išėjimus.

„Asiana Airlines“ patvirtino, kad per šį incidentą žuvo dvi kinų paauglės. Jos sėdėjo lėktuvo gale.

Manoma, kad tai pirmosios kada nors įvykusios „Boeing 777“ katastrofos aukos.

San Fransisko koroneriai šiuo metu tiria, ar viena iš aukų nežuvo tuomet, kai ją pervažiavo gelbėtojų automobilis, skubėjęs į avarijos vietą.

Viskas tiriama

Sekmadienį per spaudos konferenciją Nacionalinės transporto saugumo tarybos vadovė Deborah Hersman sakė, kad artėjant prie tūpimo tako, lėktuvo greitis nesiekė planuotų 137 mazgų (254 km/h).

Remdamasi informacija tiek iš pilotų kabinos garso įrašymo aparato, tiek iš skrydžio duomenų įrašymo įrangos, ji teigė, kad likus maždaug 2 s iki smūgio, buvo užregistruotas prašymas padidinti greitį.

Tuomet pilotas pareikalavo „susisiekus paprašyti leidimo paskraidyti aplinkui“ ir dar nesileisti, pridūrė D. Hersman.

„Turime išnagrinėti šviežius duomenis ir suderinti juos su radarų bei oro eismo informacija, kad nustatytume labai tikslų greitį“, - sakė ji.

„Tačiau mes nekalbame apie kelis mazgus šen bei ten. Kalbame apie gerokai mažesnį greitį, nesiekusį 137 mazgų“, - pažymėjo ji.

Paklausta apie galimas priežastis, kodėl greitis buvo toks mažas, D. Hersman pabrėžė, kad „viskas yra tiriama“ ir „kol kas anksti kažką spręsti“.

Dabar aiškėja, kad lėktuvą valdęs pilotas buvo skraidęs beveik 10 tūkst. valandų, bet tik 43 valandas su „Boeing 777“.

„Asiana Airlines“ nurodė, kad Lee Kang Kookui asistavo kitas pilotas, turėjęs daugiau patirties skraidant tokio tipo lėktuvais.

Be to, Jungtinių Valstijų pareigūnai patvirtino, kad San Fransisko oro uoste profilaktiniam patikrinimui buvo išjungta navigacijos sistema, padedanti pilotams saugiai nusileisti.

Leidimosi trajektorijos sistema naudojama nusileidimui blogomis oro sąlygomis, nors šeštadienį, kai sudužo „Asiana Airlines“ laineris, buvo giedra ir saulėta.

Dvimotoriai „Boeing 777“ turi gerą saugumo reputaciją ilgiems skrydžiams. Šiais orlaiviais skraidina daug stambių oro linijų bendrovių.

Vienintelė didesnė avarija įvyko tik 2008 metais, kai Londono Hitrou oro uoste nuo tūpimo tako nuslydo „British Airways“ lėktuvas.

Šiuo metu San Fransisko bendrojoje ligoninėje gulinčių penkių keleivių būklė yra kritinė, sakė ligoninės atstovė spaudai Rachael Kagan. Trys keleiviai gydomi Stanfordo ligoninėje.

15 pacientų turi atgauti sąmonę, pažymėjo laikinoji chirurgijos vadovė Margaret Knudson.

Iš viso į ligoninę pateko 181 žmogus, daugiausia patyrę nestiprius sužalojimus.

Lėktuvu skrido 291 keleivis ir 16 įgulos narių, nurodė „Asiana Airlines“.

Tarp keleivių buvo 141 kinas, 77 pietų korėjiečiai ir 61 amerikietis, nurodė bendrovė.