Tarp Lenkijos infrastruktūros ministerijos pateikiamų pasiūlymų – leisti iš Ukrainos vykstantiems tuštiems lenkų sunkvežimiams įvažiuoti į Lenkiją ne el. eilės tvarka bei paprašyti Europos Komisijos išanalizuoti su Ukraina sudarytos sutarties dėl transporto liberalizavimo pasekmes.

Laiške rašoma, kad viena iš priežasčių, dėl kurių lenkų vežėjai blokuoja sieną, yra ta, kad ukrainiečiai yra įvedę el. eilės sistemą. Dėl to iš Ukrainos grįžtantiems tuštiems sunkvežimiams iš ES tenka ilgiau laukti prie sienos.

Todėl tampa neįmanoma vykdyti tolesnius užsakymus, sumažėja bendrovių konkurencingumas. Be to, protestuotojų teigimu, naujoji sistema suteikia galimybes vežėjams iš Ukrainos ir Lenkijos taikyti skirtingas sąlygas, pabrėžė Lenkijos ministerija.

Šiame kontekste ministras A. Adamczykas paragino Ukrainą imtis skubių priemonių įvykdyti Lenkijos vežėjų reikalavimus.

Kaip rašoma laiške, be kita ko, reikalaujama atsisakyti privalomos iš Ukrainos į ES be krovinio grįžtančių transporto priemonių registracijos el. eilės sistemoje bent dviejuose – Ustiuluho-Zosino bei Nišankovičių-Malhovicų pasienio kontrolės punktuose.

Lenkų ministras taip pat paprašė Europos transporto komisarės Adinos-Ioanos Vălean įsteigti bendrą komitetą išanalizuoti nuo 2022 m. liepos 1 d. galiojančios transporto liberalizavimo sutarties su Ukraina pasekmes ES kelių transporto rinkai.

Ministras A. Adamczyk pakvietė komisarę A. Vălean ir Europos Komisijos pirmininkę Ursulą von der Leyen paremti jo Ukrainos vyriausybei pateiktą prašymą dėl el. eilės sistemos reikalavimų vairuotojams iš ES. Be to, Lenkija rengia pasiūlymą įtraukti transporto liberalizavimo sutartį su Ukraina į gruodžio 4 d. Briuselyje vyksiančio ES transporto tarybos posėdžio darbotvarkę kaip vieną iš svarbiausių jos punktų.

Pranešama, lapkričio 6 d. lenkų vežėjai pradėjo neterminuotą protestą. Be kita ko, jie reikalauja Ukrainos vyriausybės vėl pradėti taikyti leidimus ukrainiečių vairuotojams, kurių atsisakyta pagal iki 2024 m. birželio 30 d. galiosiančios su ES sudarytos sutarties sąlygas. Protestuotojai nori, kad sutartis būtų nutraukta ir nuo sausio 1 d. vėl būtų taikoma leidimų sistema.

Dėl šio streiko buvo visiškai paralyžiuotas eismas ties trimis – Dorohusko-Yahodyno, Korčiovos-Krakivetso ir Hrebenne-Ravos-Ruskos Lenkijos ir Ukrainos pasienio punktais. Prie sienos nusidriekė kilometrinės ukrainiečių vilkikų eilės, kuriose kartais laukti tenka net dešimtį dienų.

Valstybinio lygio derybos kol kas jokių rezultatų nedavė.

Lapkričio 23 d. prie protestuojančių vežėjų su savo reikalavimais prisijungė ir lenkų ūkininkai, užblokavę krovininių transporto priemonių eismą Medykos-Šehynių kontrolės punkte netoli Pržemyslio.

Pirmadienį Lenkijos prezidentas Andrzejus Duda ministru pirmininkų paskyrė Mateuszą Morawieckį ir prisaikdino naująjį ministrų kabinetą. Naujuoju infrastruktūros ministru vietoje A. Adamczyko tapo Alvinas Gajadhuras.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)