Savaitgalį į internetą nutekėjo geros kokybės nuotraukos, kuriose buvo matyti prieš tai nežinomas, juodai nudažytas karinis orlaivis, pasižymintis radarams nepastebimų lėktuvų dizainu. Gali būti, kad tai tik sutapimas, jog šio orlaivio nuotraukos pasirodė prieš pat JAV gynybos sekretoriaus Leono Panettos vizitą Kinijoje. Tačiau ne paslaptis, kad vyriausybė Pekine pasitelkia informacijos nutekinimus, kad pademonstruotų savo karinę pažangą.

Taigi dabar Kinija turi du nematomus lėktuvus, potencialiai galinčius dalyvauti mūšiuose. Tačiau reikia pabrėžti, kad dar neaišku, ar kuris nors iš jų įveiks tobulinimo, bandymų ir pilnos apimties gamybos etapus, kad patektų į priešakines kariuomenės gretas.

Užtenka pasižiūrėti į Jungtinių Valstijų karines oro pajėgas, kurioms nuo praėjusio mažiaus 9-ojo dešimtmečio buvo sukurti ne mažiau kaip keturi skirtingi slaptų lėktuvų tipai, tačiau iki šiol tik šeši kovai parengti eskadronai apginkluoti mažiau kaip 200 operaciniais orlaiviais. Tai kainavo neįtikėtinai didelius pinigus – iki 700 mln. dolerių už vieną lėktuvą, priklausomai nuo to, kaip skaičiuojama.

Šį savaitgalį pasirodęs J-21 iš pažiūros yra panašus į beveik dvejų metų senumo J-20. Abu orlaiviai turi du variklius, dvi uodegas, didelius, trapecijos formos sparnus ir aštrius, briaunuotus radarams nematomų lėktuvų bruožus. Šiuo atžvilgiu J-21 ir J-20 primena pirmuosius Amerikos nematomus lėktuvus – dviuodegius ir dvimotorius „Lockheed YF-22“ ir „Northrop YF-23“.

Pastarieji lėktuvai 1991 metais kaktomuša varžėsi dėl karinių oro pajėgų gamybos kontrakto. Tuomet šią kovą laimėjo YF-22. Prabėgus 14 metų ir išleidus 70 mlrd. dolerių, šis lėktuvas buvo perkurtas ir pradėjo tarnauti kariuomenėje kaip „F-22 Raptor“. Po dešimties metų Pentagonas surengė antrą konkursą, kuriame varžėsi vienmotoriai „Boeing X-32“ ir „Lockheed“ X-35. Šį konkursą vėl laimėjo „Lockheed“. Šiandien įmonė tobulina F-35, mėgindama sukurti kovai parengtą karinį lėktuvą, tačiau tai vyksta skausmingai lėtai.

Ar J-20 konkuruos su J-21 dėl vienintelės pirkimo programos, neaišku. Gali būti, kad gaminami bus abu lėktuvai. Tačiau įmanoma ir tai, kad nebus gaminamas nė vienas iš jų ir kad jie abu tėra griežtai bandomieji orlaiviai.

„Information Dissemination“ rašantis analitikas Fengas mano, kad Pekinas galės sau leisti gaminti tik vieną iš naujųjų lėktuvų ir bus priverstas rinktis. Tačiau tai tik spėlionė. Kaip ir bet kurios kitos kinų ginkluotės iniciatyvos atveju, pašaliečiai turi daugiau klausimų negu atsakymų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)