Apie tai skelbia spiegel.de.

Juodoji dėžė rasta po devynias paras trukusios paieškos, pranešė tyrimo pareigūnai ketvirtadienį.

Tikimasi iš jos išgauti daugiau informacijos apie įvykusią nelaimę po to, kai lakūnų kabinos garsų įrašai padėjo nustatyti, jog antrasis pilotas Andreas Lubitzas tyčia nukreipė lėktuvą į kalno šlaitą.

Prancūzijos pareigūnai ketvirtadienį sakė, kad nelaimingojo bendrovės „Germanwings“ lėktuvo antra juodoji dėžė, rasta po devynias dienas trukusių ieškojimų, „teikia vilčių“, jog joje esantys duomenys bus tinkami naudojimui.

Tyrėjas Brice'as Robinas dar sakė, kad iš katastrofos vietos Prancūzijos Alpėse nustatyta 150 skirtingų DNR profilių. Keleivinis „Germanwings“ lėktuvas sudužo čia kovo 24 dieną, žuvo visi juo skridę 150 žmonių.

Antra juodoji dėžė registruoja techninius skrydžio parametrus; šie duomenys gali tiksliau atskleisti paskutines 4U9525 skrydžio akimirkas prieš sudužimą ir 150 žmonių žūtį antradienį.

Pirmoje juodojoje dėžėje, rastoje sudužimo dieną, buvo įrašyti lėktuvo kapitono ir antrojo piloto pokalbiai; šie įrašai įrodo, kad kabinoje lėktuvo katastrofos metu buvo tik 27-metis vokietis A.Lubitzas.

Tyrėjų nuomone, lėktuvo „Airbus A320“ antrasis pilotas kovo 24 dieną tyčia užsirakino pilotų kabinoje, kai įgulos kapitonas iš jos trumpam išėjo, ir nukreipė žemyn iš Barselonos į Diuseldorfą skridusį lainerį, kuris, skrisdamas 700 km per val. greičiu, galiausiai rėžėsi į kalno šlaitą. Žuvo visi 150 žmonių: pusė jų buvo vokiečiai, daugiau kaip 50 – ispanai.

Anot tyrėjų, iš įrašytų garsų spėjama, kad keleiviai nežinojo, kas vyksta iki pačių paskutinių sekundžių, kai pasigirdo klyksmai.

Gelbėtojai visą laiką po katastrofos sijote sijoje nuolaužas, stengdamiesi rasti žuvusiųjų palaikus, identifikuoti juos DNR tyrimais, taip pat ieškojo antros juodosios dėžės.

Darbus sunkino itin nelygus kalnų reljefas bei didelis nuolaužų išsibarstymas dėl galingo smūgio į kalną.

Balandžio 2 d. pranešta, kad antrasis praėjusią savaitę Prancūzijos Alpėse sudužusio „Germanwings“ lėktuvo pilotas Andreasas Lubitzas domėjosi pilotų kabinos durų veikimo principu.

Kaip rašo abcnews.go.com, iš A. Lubitzo namų paimta planšetė, kuria jis naudojosi kovo 16-23 dienomis, – katastrofa įvyko kovo 24 d.

Prokurorai išsiaiškino, kad A. Lubitzas naudojosi planšete, ieškodamas informacijos apie savižudybės būdus ir pilotų kabinos saugumo parametrus.

Šie faktai įrodo, kad nusikaltimą jis planavo ir apgalvojo iš anksto.

„Germanwings“ tikina nežinojusi, kad dėl lėktuvo katastrofos kaltinamam pilotui buvo diagnozuota depresija

Vokietijos oro bendrovė „Germanwings“ pareiškė nežinojusi, kad jos pilotas, praėjusią savaitę veikiausiai nukreipęs savo lėktuvą į Prancūzijos Alpių šlaitus, buvo patyręs depresijos priepuolį mokydamasis lakūnų kursuose.

Tyrėjų nuomone, lėktuvo „Airbus A320“ antrasis pilotas A.  Lubitzas kovo 24 dieną tyčia užsirakino pilotų kabinoje, kai įgulos kapitonas iš jos trumpam išėjo, ir nukreipė žemyn iš Barselonos į Diuseldorfą skridusį lainerį, kuris galiausiai rėžėsi į kalno šlaitą. Visi 150 lėktuve buvusių žmonių žuvo.

Vokietijos oro vežėjų flagmanė „Lufthansa“, kuri yra „Germanwings“ pirminė įmonė, antradienį patvirtino, kad jai šešerius metus buvo žinoma, jog A.Lubitzas patyrė „sunkią depresiją“ prieš baigdamas pilotų kursus, bet pabrėžė, kad pagal visus sveikatos patikrinimus jis buvo pripažintas tinkamu skraidyti.

Tuo tarpu vienas „Germanwings“ atstovas ketvirtadienį sakė, kad bendrovei, kurioje A.Lubitzas dirbo nuo 2013 metų rugsėjo, nebuvo žinoma apie tą depresijos epizodą – kitaip negu „Lufthansa“.