Tyrinėtojai Robertas Ballardas, kuris aptiko laivus „Titaniką“ ir „Bismarcką“, bei „Ocean Exploration Trust“ administracijos vadovė Allison Fundis vadovauja ekspedicijai, kurios tikslas – surasti lėktuvą „Lockheed Model 10–E Electra“, prieš daug metų dingusį prie Kiribačio salyno Nikumaroro salos. Jiems tyrinėjant vandenis, „National Geographic“ komanda planuoja „šukuoti“ salą.

Visgi keliama ir viena itin baisi teorija apie aviatorių likimą. „National Geographic“ skelbia, kad remiantis šia teorija, vienas arba abu keliautojai išgyveno po lėktuvo katastrofos atokioje Ramiojo vandenyno saloje, tačiau po kurio laiko mirė.

Paskui jų palaikus suėdė dideli kokosiniai krabai, kurie gali užaugti iki metro ilgio. Spėjama, kad tokie krabai galėjo ištampyti A. Earhart ir F. Noonano kaulus.

Ši teorija galėtų paaiškinti, kodėl kolonistai, kurie apsigyveno Nikumaroro saloje, kuri anuomet buvo vadinama Gardnerio sala, aptiko 13 žmogaus kaulų. Britanijos kolonistų karininkas Gerardas Gallagheris, kuris 1940 m. rado kaulus, teigė, kad likusius palaikus ištampė krabai. Tuomet atlikti tyrimai leido teigti, kad tai nebuvo A. Earhart kaulai. Vėliau kaulai kažkur nusimetė, dabar nebeįmanoma atlikti modernesnių tyrimų.

Jeigu krabų teorija teisinga, kai kurie kaulai galbūt tebėra saloje – guli kokio nors krabo urve.

Tarptautinė istorinių lėktuvų paieškos grupė (The International Group for Historic Aircraft Recovery), jau daug metų ieškanti A. Earhart ar jos lėktuvo pėdsakų, 2014 m. paskelbė vaizdo įrašą, kuriame urve minėtoje saloje buvo užfiksuotas milžiniškas kokosinis krabas.

Ši grupė taip pat atliko eksperimentą su kiaulės griaučiais, kad pamatytų, kas nutiks gyvūno palaikams. Kokosiniai ir mažesni krabai sudorojo audinius per vos kelias savaites, o kaulų iš pradžių nelietė.

Vis tik kamera užfiksavo, kad vienas krabas tempia kaulą, tai įrodė, jog krabai juos gali nusitempti:

Visgi po metų buvo ištampyta daugiau kaulų, spėjama, tai padarė krabai. Kai kurie kaulai buvo nutempti net 18 metrų nuo kiaulės palaikų, o dalies apskritai nepavyko rasti, nurodo „National Geographic“.

Ar krabai galėtų ištampyti vieno ar dviejų žmonių kaulus per kelerius metus? Tai reikia išsiaiškinti, nors „Gizmodo“ portalas 2014 m. sukritikavo šią teoriją.

„Negalime rasti jokių dokumentuotų įrodymų, kad jie (krabai) iš tiesų kažką paėmė ir su tuo pabėgo“, – portalui sakė Tarptautinės istorinių lėktuvų paieškos grupės vadovas Richardas Gillespie.

Jis pridūrė, kad mokslininkai nežino, ar G. Gallagheris buvo teisus, spėdamas, kad kokosiniai krabai Nikumaroro saloje ištampė kaulus. Kita vertus, jie neturi įrodymų, kad jis klydo.

„Visi šie duomenys rodo, kad šioje saloje įvyko kažkas keista“, – sakė jis.

Naujausios ekspedicijos rezultatai bus pristatyti „National Geographic“ spalį.


Viena didžiausių paslapčių Amerikos istorijoje

Aviatorės A. Earhart dingimas yra viena didžiausių paslapčių Amerikos istorijoje. Prieš kiek daugiau nei metus tyrėjai atskleidė naują detalę, galinčią paaiškinti, kas nutiko pasaulį apskristi bandžiusiai A. Earhart ir jos šturmanui F. Noonanui.

Ricas Gillespie, 30 metų tyręs nelaimingąjį A. Earhart skrydį, tvirtina turįs įrodymų, kad jos lėktuvui teko avariniu būdu leistis tolimoje daugiau nei tris tūkstančius kilometrų nuo Havajų nutolusioje Ramiojo vandenyno salelėje, skelbė cbsnews.com..

A. Earhart esą beveik savaitę šaukėsi pagalbos, kol galiausiai lėktuvą pasiglemžė jūra.

„Visi tikėjosi laimingos paieškos pabaigos, nes Amelia šaukėsi pagalbos, ir jos pagalbos šauksmas buvo išgirstas“, – sakė R. Gillespie.

Jis atrado nelaimės signalų, siųstų po A. Earhart pradingimo, dokumentus. Būtent šie signalai paskatino karinį jūrų laivyną imtis gelbėjimo misijos.

„Karo laivas užtruko savaitę, kol ten nusigavo, tuo metu radijo signalai nutrūko. Kai virš salos skraidė lėktuvai, jie negalėjo matyti A. Earhart lėktuvo“, – pasakojo R. Gillespie.

„Lėktuvą pagaminusi kompanija „Lockheed“ tvirtino: jei galima sulaukti pagalbos signalų iš lėktuvo, jis neplūduriuoja vandenyje, nes tuomet radijas sušlaptų ir nebeveiktų. Vadinasi, lėktuvas yra ant žemės, jo variklis veikia, jis stovi ant ratų – A. Earhart pavyko kažkur saugiai nusileisti“, – dėstė R. Gillespie.

Jis teigė, kad pagalbos signalus išgirdo ne tik karinis jūrų laivynas, bet ir daugybė tūkstančius kilometrų nutolusių žmonių, savo radijo imtuvuose netikėtai aptikę A. Earhart signalus.

Pagalbos prašymai esą buvo užfiksuoti tokiose vietovėse kaip Florida, Ajova ir Teksasas. Kanadoje viena moteris pranešė girdėjusi tokius žodžius: „Mus apsėmė vanduo. Daugiau nebegalime išsilaikyti“.

R. Gillespie įkurta Tarptautinė istorinių orlaivių paieškos grupė (TIGHAR) taip pat rado įrodymų, kad saloje rasti kaulai yra beveik neabejotinai A. Earhart.

Oficialiai tebelaikoma, jog A. Earhart ir F. Noonanas dingo jūroje. R. Gillespie teigimu, radijo signalai tik sustiprina jo teoriją, kad jiems pavyko išgyventi lėktuvo nusileidimą.

„Šis klausimas išspręstas“, – tvirtino R. Gillespie.