Dėl klaidingų Ispanijos valstybinės laivų statyklos „Navantia“ inžinierių skaičiavimų pirmą iš keturių povandeninių laivų pastatė dviem metais vėliau.

Povandeninis laivas – iš naujų „S-80“ modelių.

Balandį paaiškėjo, kad povandeninių laivų išradėjo ispano garbei pavadintas „Isaac Peral“ sveria mažiausiai 75-iomis tonomis per daug, todėl yra grėsmės, kad laivas neiškils į paviršių.

„Navantia“ pripažino, kad defektas susijęs su laivo svorio balansu, ir paskaičiavo, kad pašalinti trūkumui prireiks dar dvejų metų.

71 metro ilgio laivą gali tekti pailginti, kad būtų atkurtas svorio balansas. Koregavimai kainuos po 7,5 mln. eurų (25,8 mln. Lt) už kiekvieną papildomą metrą.

Laivų statykla kreipėsi patarimo dėl laivo defekto ištaisymo į užsienio specialistus.

Moderniausią šiuolaikinį povandeninį laivą turėjo pastatyti 2015 m. kovą, tačiau darbų pabaiga atidedama dar mažiausiai dvejiems metams.

Ispanijos karinis jūrų laivynas užsakė keturis povandeninius laivus po 2,2 mlrd. eurų. Tai viena iš brangiausių sutarčių Ispanijos kariuomenės istorijoje, kuri, regis, atsieis dar brangiau.

Šiuo metu teks mokėti ir už senstančių povandeninių laivų priežiūrą, kasmet tai kainuos po 15 mln. eurų (51,7 mln. Lt).

2008 m. prasidėjus ekonomikos krizei siekiant taupyti Ispanijos Gynybos ministerijos biudžetą sumažino 30 proc.