Teismas pranešė, jog šis sprendimas priimtas išnagrinėjus administracinę bylą pagal Vyriausybės atstovo Vilniaus apskrityje prašymą ištirti dalį Vilniaus miesto savivaldybės tarybos priimto sprendimo, nustatančio socialinių pašalpų mokėjimo tvarką.

Vyriausybės atstovas suabejojo, ar 2013-ųjų gruodį priimtas sprendimas neprieštarauja įstatymams. Sprendimu nustatyta, kad socialinės pašalpos ir kompensacijos už išlaidas būsto šildymui bei karštam ir geriamam vandeniui, gali būti skiriamos tik asmenims, turintiems sąskaitą Lietuvos teritorijoje esančiuose bankuose ar jų skyriuose.

Pasak pareiškėjo, pašalpų ir kompensacijų mokėjimo tvarkos apraše savivaldybė nustatė „neproporcingas socialinės pašalpos mokėjimo sąlygas“ ir apsunkino nepasiturinčių asmenų galimybes gauti socialinę paramą. Vyriausybės atstovas nurodė, kad socialinės pašalpos yra mokamos nepasiturintiems asmenimis, kurie dažnai negali savimi pasirūpinti taip, kaip reikalaujama: jie neturi socialinių gebėjimų, jiems sudėtinga nueiti į banką, atidaryti sąskaitą, mokėti bankui mokesčius už sąskaitos tvarkymą.

Teismas pažymėjo, kad minėtos tvarkos aprašo punktai neprieštarauja Viešojo administravimo bei Teisėkūros pagrindų įstatymų nuostatoms. Pasak teismo, savivaldybės nustatytas vienintelis piniginės socialinės paramos išmokėjimo būdas nėra išimtis Lietuvos teisinėje sistemoje, o Konstitucinis Teismas šių metų vasarį yra konstatavęs, kad išmokų mokėjimas vieninteliu būdu - pervedant juos į banko sąskaitą - yra galimas.

VAAT sprendimas per 14 dienų gali būti skundžiamas apeliacine tvarka Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.