STT praneša, kad nustatė, jog teisinis reguliavimas sudaro galimybių neskaidriai organizuoti instituto vadovo rinkimų konkursą, kadangi jo vykdymo tvarka nėra pakankamai aiški ir nėra užtikrinamas komisijos ir ministro priimamų sprendimų objektyvumas, skaidrumas ir nešališkumas. Pareigūnų nuomone, skaidrumą mažina tai, kad vykdant konkursą nedalyvauja stebėtojai, nedaromi atrankos posėdžių garso ir vaizdo įrašai, pretendentams netaikoma šifrų sistema ir t. t.

Taip pat komisijos veiklos ir priimamų sprendimų skaidrumą mažina švietimo ir mokslo ministrui suteikta teisė spręsti savo nuožiūra: paskyrus save komisijos pirmininku sudaryti komisiją, tvirtinti komisijos parengtus instituto direktoriaus pareigybės ir konkurso reikalavimus, nagrinėti skundus dėl paties patvirtintų ar jo vadovaujamos komisijos priimtų sprendimų.

Be to, jokie teisės aktai nereglamentuoja komisijos narių kadencijų skaičiaus ir komisijos narių prievolės nusišalinti nuo komisijos nario pareigų galimo viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto atveju.

Pateikusi savo vertinimą, STT paprašė Švietimo ir mokslo ministerijos per tris mėnesius informuoti, kaip atsižvelgta į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktus pasiūlymus.