Opozicija mato bėdas

Buvęs premjeras Saulius Skvernelis tikino, jog anksčiau pradėtas naudoti priemones būtina stiprinti.

„Akivaizdžiai matome pokyčius eismo saugumo srityje, kurie yra ne vienos dienos, ne vienos savaitės, arba ne vieno mėnesio įdirbis arba kažko nepadarymas. Dabar matosi tokia tendencija, kad visos tos priemonės, kurios buvo kažkada įdiegtos, kurios buvo sėkmės pavyzdys Lietuvai kovojant su karu keliuose, juos reikia stiprinti, puoselėti, vykdyti. Bet nenaikinti“, – Žinių radijo laidoje kalbėjo Seimo opozicijos atstovas S. Skvernelis.

Jo teigimu, yra trys saugos eismo kertiniai aspektai: efektyvi kontrolė, kelių būklė ir švietimas.

„Tai kalbant apie visas šias tris pagrindines sritis, mes matome regresą. Kalbant apie policijos kontrolę, tai, deja, dėl įvairiausių reformų apskritai tos kontrolės nebelieka, o likusi yra orientuota į tokius specifinius pažeidimus.

Toliau su keliu būkle akivaizdžiai matosi, kad ne tik nuo kaimyninės valstybės kaip Lenkija atsiliekame, bet griūva tiltai, autostradose atsiveria duobės. Tai yra nediegiamos tos saugaus eismo priemonės, kurios reikalingas papildomas finansavimas – kad būtų išvengta žmogiškos klaidos“, – pasakojo parlamentaras.

Problemų yra su švietimu. S. Skvernelis Žinių radijo eteryje svarstė, jog nors socialinės reklamos yra, bet jos galbūt nebėra taiklios ar paveikios.

„Reikalinga kontroliuoti tuos piktybiškus asmenis, kurie bando paskirtos nuobaudos. Ir sulaikius ne pirmą kartą griežtos priemonės yra reikalingos. Bet jos yra reikalingos paveikios“, – pabrėžė jis.

Politikas S. Skvernelis siūlė grįžti prie pažeidėjo automobilio konfiskavimo, nepriklausomai nuo jo savininko.

Situaciją pablogino su tragiški įvykiai

Lietuvos automobilių kelių direkcijos saugaus eismo skyriaus vadovė Dovilė Krasauskaitė sutiko, kad bėda yra, o tai gali lemti ir atsipalaidavimas, pernelyg didelis įsitikinimas, jog vairuotojas yra tiek geras, kad vairuodamas gali atlikti ir pašalinius veiksmus.

„Tai viena iš pagrindinių vyraujančių priežasčių, kodėl yra ir greitis viršijamas, kodėl ir tas dėmesingumas yra sumažėjęs. Manau, kad čia yra pagrindinės priežastys. (…) Ir žinoma, toks įsitikinimas nebaudžiamumu irgi duoda savo indėlį. Nes jeigu vairuotojas žino, kas nesutiks savo kelionėje policijos pareigūnų, jis kažkaip linkęs labiau rizikuoti yra“, – Žinių radijo laidoje „Dienos klausimas“ tikino Lietuvos automobilių kelių direkcijos saugaus eismo skyriaus vadovė D. Krasauskaitė.

Susisiekimo ministerijos vyriausiasis patarėjas Vidmantas Pumputis tikino, jog du tragiški įvykiai situaciją pakeitė iš esmės.

„Jie sukrėtė visų pirma – žuvo trys vaikai, dar du žmonės, važiavę automobilyje – iš viso penki. Kitame įvykyje dėl vairuotojo, kuris važiavo be teisės vairuoti iš viso žuvo 3 žmonės. Šie du rezonansiniai įvykiai kardinaliai pablogino situaciją visą. Ir dar kartą sugrąžino mus prie reikalingų diskusijų – kaip judėti toliau su pasiektais gerais rodikliais“, – kalbėjo jis.

V. Pumputis tikino, jog vyraujančios problemos išlieka jau eilę metų.

„Saugaus greičio nepasirinkimas kaip taisyklė, akivaizdus jo viršijimas, pėsčiųjų elgsena. Matome čia teigiamus poslinkius – vis mažiau pažeidimų, vis mažiau žūsta. Tai įdirbis yra juntamas. (…) Bet vis dar lieka neišspręstas klausimas su vairuotojais.

Atrodo, kad pastangos metamos labai didelės. Pasižiūrėkime – valstybinės reikšmės keliuose kiek yra greičio matuoklių, kiek savivaldybės tam skiria dėmesio. Bet gal reikia padirbėti ir su kelių infrastruktūra, kad atitiktų nustatytus reikalavimus“, – kalbėjo Susisiekimo ministerijos vyriausiasis patarėjas.

Jis Žinių radijo laidoje „Dienos klausimas“ kalbėjo, jog vieno vaisto šiai problemai nėra.

„Tai yra signalas kaip veikia visos kompleksinės priemonės. Jeigu valstybinės reikšmės keliuose pavyksta sumažinti žuvusiųjų skaičių, tai matome savivaldybėse kai kuriose vis dar yra ne taip efektyviai sprendžiamos problemos“, – tikino V. Pumputis.

Žinių radijo laidos pašnekovas teigė, jog baudos balų sistemos grąžinimas būtų tikrai savalaikis siūlymas. Ši sistema buvo panaikinta dėl galimų korupcinių veiksmų.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys laidoje „Dienos klausimas“ taip pat teigė, jog dabar būtų palankus metas grįžti prie baudos balų sistemos.

„Ir taip tuos nedrausmingus vairuotojus eliminuoti iš to eismo tam tikram laikotarpiui“, – teigė V. Grašys.