„Nuolat, kas dvi valandas, bankams atiduodame po keliasdešimt tūkstančių pavedimų, kurie vykdomi, todėl išmokas gyventojai gauna nuolat, tačiau dėl didelio susikaupusių pavedimų skaičiaus procesas užtruko. Atsiprašome žmonių už kilusius nepatogumus“, – „Sodros“ išplatintame pranešime cituojamas VSDF valdybos direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Strumskis.

Paprastai didžiausią dalį pensijų į gavėjų sąskaitas „Sodra“ perveda kiekvieno mėnesio 10 – 12 dienomis. Jei šios pasitaiko savaitgalį, tai dalis pinigų pervedama penktadienį, dalis – pirmadienį.

Daugiausia sąskaitų iš visų 600 tūkst. pensininkų turi atsidarę „Swedbank“. Dėl didelio gavėjų kiekio iki šiol „Sodra“ pensijas pervesdavo ne į atskiras pensininkų sąskaitas šiame banke, o bendrai didesnėmis sumomis, kurias bankas vėliau išskirstydavo gavėjams.

Nuo šio mėnesio atliekami pavieniai pervedimai. Kaip informuoja „Sodra“, dėl šios priežasties gali kilti nenumatyti techninių nesklandumų, dėl ko ir gali vėluoti kai kurios pensijos.

Valstybės kontrolė, atlikusi „Sodros“ 2014 m. auditą yra nustačiusi, kad ši nepagrįstai motyvuodama techninėmis priežastimis ir darbuotojų užimtumu, „neįsigijo apie 15 mln. Lt per metus leidžiančios sutaupyti paslaugos ir už įstatyme nustatytas nemokamas fondo lėšų apyvartos operacijas 2014 m. sumokėjo 15,5 mln. Lt“.

Panašų „Sodros“ veiklos trūkumą auditoriai nustatė ir įvertinę 2013 m. institucijos veiklą.

Pati „Sodra“ yra informavusi, kad pereiti prie pavienių pervedimų jai anksčiau trukdė pasiruošimas euro įvedimui ir perėjimas prie bendros ES mokėjimų erdvės SEPA.