Pasak komiteto pirmininko Artūro Paulausko, jos patvirtintos bendru sutarimu. Savaitgalį išvadas dar planuojama suredaguoti ir pirmadienį tikimasi jas užregistruoti Seimo posėdžių sekretoriate.

"Techninius dalykus dar šiek tiek pakoreguosime tekstą rašydami, bet manyčiau, kad darbas atliktas", - žurnalistams sakė NSGK pirmininkas A. Paulauskas.

Manoma, kad kitą savaitę, antradienį, išvadų projektas gali būti pateiktas Seimo plenariniame posėdyje.

"Esmė tokia, kad reikia stiprinti skrydžio saugos taisykles, reikia aiškiau apibrėžti skrendant per vandenį - per jūrą, per kitus vandens telkinius gelbėjimo priemonių turėjimo sąrašą", - sakė A. Paulauskas.

Jo teigimu, NSGK mano, kad reikėtų trumpinti reagavimo laiką, turi būti sutvarkyta oro stebėjimo sistema, kad būtų galima matyti skrendančius objektus. "Jeigu jų negalima matyti, reikėtų turėti susitarimus su visomis kaimyninėmis valstybėmis ir gauti operatyviai informaciją, kur buvo pastebėtas orlaivis, kur jis galėjo prarasti ryšį, nukristi ir panašiai", - sakė A. Paulauskas.

Kalbėdamas apie tai, kaip buvo komunikuojama apie operacijos eigą, jis sakė, kad čia yra padaryta daug klaidų.

"Didelė klaida, kad nebuvo išaiškinta visuomenei per žiniasklaidą, kiek buvo pajėgumų panaudota, o pajėgumų buvo panaudota tikrai labai daug. (...) Mūsų nuomone, buvo pakankamas skaičius orlaivių, kurie žvalgė visą Baltijos jūrą, ir jeigu jie būtų pastebėję ar plaustą, ar su liemene žmogų, tikrai būtų apie tai informuotas gelbėjimo centras ir būtų galimybė išgelbėti arba bent jau ištraukti iš vandens žmogų. Tai to nebuvo visuomenei pasakyta, nebuvo parodyti visi pajėgumai, nebuvo parodyta, kas padaryta, o buvo apsiribota labai tokiu sausu pareiškimu, kad operacija nutraukiama. Ir, aišku, kilo būtent tada rezonansas šito įvykio ir visuomenė, artimieji nesuprato, nes su jais labai mažai bendrauta, ir tada skambinta ministrui, ministras priima sprendimą atnaujinti operaciją. Aš manau, kad šita vieta šitos gelbėjimo operacijos tikrai yra labai silpna ir taisytina. Mūsų nuomone, koreguotini ne tiktai veiksmai, bet ir teisės aktai, kurie reglamentuoja, kaip bendrauti, turi būti iš esmės taisomi", - sakė A. Paulauskas.

Šitas įvykis, jo teigimu, atskleidė spragas, parodė visus tos sistemos trūkumus.

Gegužės 21 d. Seimas pavedė Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui ištirti, ar tinkamai buvo vykdoma šių metų gegužės 16 d. virš Baltijos jūros avariją patyrusio "Klaipėdos avialinijų" lėktuvo "An-2" paieškos ir įgulos gelbėjimo operacija.

Šiam komitetui Seimas savo sprendimu suteikė laikinosios tyrimo komisijos įgaliojimus.

NSGK tyrimą turi atlikti iki šių metų birželio 30 d.

Savo darbą jau baigė ir Vyriausybėje sudaryta speciali komisija, į kurią įtraukti Krašto apsaugos, Susisiekimo, Vidaus reikalų ir Užsienio reikalų ministerijos, Vilniaus Gedimino technikos universiteto A. Gustaičio aviacijos instituto atstovai.