Delfi jau rašė, kad maždaug 5 val. ryte prasidėjusi tiesioginė transliacija truko apie 8 minutes, jos metu 1983 m. gimęs vyras žalojo save. Ją stebėję žmonės ragino kuo greičiau kviesti pagalbą.
Tačiau policija ir prokuratūra ryte išplatintuose pranešimuose rašė, kad apie tokią transliaciją sužinojo tik gavę Singapūro Interpolo nacionalinio biuro pranešimą, tai įvyko 5 val. 30 min.
Tačiau kaip Delfi sužinojo Bendrajame pagalbos centre, informaciją pareigūnus pasiekė anksčiau – 5 val. 04 min. numeriu 112 paskambinęs žmogus pranešė, kad transliacijos metu žmogus save žaloja.
Paklaustas, kaip buvo reaguota į šį pranešimą, Policijos departamento atstovas Ramūnas Matonis sakė, kad policija ėmėsi priemonių nustatyti asmenį ir jo gyvenamąją vietą, vėliau tai ir buvo padaryta.
„Susisiekus su pranešėju, jis teigė, kad matė transliaciją, kurios metu žmogus žalojo save peiliu, nesuprato, ar tai tikra, tačiau nusprendė pranešti policijai. Kur tai vyksta jis nežinojo, bet pasak jo, tikėtina, kad tai gali būti žiūrovų apgaulė, siekiant sulaukti kuo daugiau like“, – informavo R. Matonis.
Nustačius žmogaus asmenybę ir išsiaiškinus, kad jo registruota gyvenamoji vieta Prienuose, ten išvyko Alytaus vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai, bet jo ten rasti nepavyko.
Vėliau išsiaiškinta, kad jis gali būti apsistojęs Kaune. Ši informacija maždaug 10 val. perduoda Kauno teisėsaugai, tai padaryta praėjus 5 valandoms nuo transliacijos pradžios.
Šio miesto policininkams nuvykus ten ir išlaužus buto duris, viduje rastas negyvas vyras su mažiausiai 10 durtinių žaizdų įvairiose kūno vietose.
„Pirminės Teismo medicinos eksperto išvados patvirtina savižudybės versiją. Ant vyro kūno rasti daugybiniai, pasikartojantys, panašios krypties sužalojimai. Savigynos požymių nebuvo rasta“, – pranešė prokuratūra. Pradėtas ikiteisminis tyrimas mirties priežasčiai nustatyti.
Pagalbos telefonai: | |||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||
Skambučius į visas linijas apmoka SADM iš Valstybės biudžeto lėšų. | |||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||
Emocinė parama internetu | |||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||
Krizių įveikimo centre (Antakalnio g. 97, Vilnius, www.krizesiveikimas.lt) budi psichikos sveikatos specialistai, su kuriais galite pasikonsultuoti atėję arba per Messenger ar Skype be išankstinės registracijos ir nemokamai. Į budinčius psichologus bus galima kreiptis darbo dienomis 16-20 val., šeštadieniais 12-16 val. Visa papildoma informacija – puslapyje www.krizesiveikimas.lt. Pagalba nusižudžiusių artimiesiems: savitarpio pagalbos grupė, dažniausiai užduodami klausimai, literatūra ir kita naudinga informacija puslapyje artimiems.lt Vaikų ir paauglių krizių intervencijjos skyrius. Veikia visą parą. (8-5) 275 75 64. |
Stabdyti sudėtinga
Prieš pat savižudybę vyras feisbuke parašė keletą žinučių apie planus tai padaryti. Dabar po šiais įrašais komentuoja šimtai žmonių, dalis jų reiškia užuojautą, tačiau nemažai jų dalinasi įrašu, siuntinėdami jį privačiomis žinutėmis.
Beje, tai – jau antras atvejis, kai lietuvis transliuoja savo savižudybę tiesiogiai. 2019 m. vienoje populiarioje feisbuko grupėje tą padarė Vokietijoje gyvenantis Lietuvis. Nors transliacija buvo iškart pašalinta, jos įrašu imta masiškai dalintis.
Reiškinys, kai savižudybės transliuojamos tiesiogiai, egzistuoja visame pasaulyje.
Delfi paklausė IT saugumo eksperto Mariaus Pareščiaus, ką galima padaryti norint sustabdyti tiek tokias tiesiogines transliaciją, tiek ir jų įrašų plitimą.
„Problemos čia yra dvi: pirma, reikia surasti žmogų ir pabandyti sustabdyti savižudybę. Antra: sustabdyti turinio platinimą.
Šiuo atveju, pranešimas gautas iš Singapūro, jis yra šalia Kinijos, todėl gali būti, kad jie turi gerus įrankius, galbūt pats tiktokas atiduoda informaciją apie tokius pastebėtus dalykus“, – svarstė pašnekovas.
Pasak pašnekovo, tokie dalykai vyksta ir stabdyti juos sudėtinga, bet vienas realus variantas egzistuoja – tai galimybė turėti tiesioginio ir greito ryšio kanalą su pasauliniais interneto gigantais.
„Bėda ta, kad mes negalime operatyviai reaguoti. Didžiosios platformos, tokios kaip „Google“, „Facebook“, „Instagram“ turi operatyvaus reagavimo instrumentus. Pavyzdžiui, įmanomas tiesioginis kontaktas su skambučių centru feisbuke, kuris skirtas mūsų spec. tarnyboms ir reakcija iš feisbuko po pranešimo turėtų būti momentinė.
Šis įrankis labiau skirtas, kai kalbame apie dezinformaciją, netikras naujienas, bet šis instrumentas gali būti naudojamas ir tokių situacijų valdymui. Bet mūsų tarnybos tokio kontakto neturi, kiek žinau, apie tai šiuo metu diskutuojama“, – pasakojo M. Pareščius.