Užsemti sandėliukai, lifto šachta


Į Delfi redakciją kreipėsi minėto daugiabučio gyventojai, kurie norėjo likti anonimais ir pranešė apie pirmadienį dėl gausaus lietaus įvykusią „labai didelę ir staigią nuošliaužą“.

„Šiuo metu šio namo parkingai ir sandėliukai dar vis yra apsemti, išjungta elektra name, neveikia liftai, neveikia pagrindiniai praėjimo varteliai, žmonės lipa per vartelius, kad patektų į savo butus“, – antradienį Delfi rašė minėto namo gyventojai.

Anot jų, namo administratorius „Urban Holdas“ į situaciją sureagavo tik po kelių valandų, kai visas namo parkingas jau buvo po vandeniu. Tačiau, pasak namo gyventojų, jokių veiksmų nesiėmė.

„Kaip matome iš vaizdo medžiagos vanduo bėga iš gretimo sklypo, kurio savininkai nereaguoja į „Urban Holdo“ ir UAB Bonavos Lietuvos laiškus. Nežinome kur daugiau kreiptis“, – nerimauja namo gyventojai.


Anot jų, šis gyvenamasis namas yra naujos statybos, tačiau problemų – per akis, o jos nėra tvarkomos.

„Užsemtas parkingas buvo ne pirmą kartą, taip pat nuo drėgmės pradėjo bėgti vanduo lubose tiek butuose, tiek laiptinėse, bijome netekti elektros. Laiptinėje pradėjo atsilupinėti sienos. Niekas neprisiima jokios atsakomybės už padarytą žalą“, – Delfi teigė namo gyventojai.

Namą administruojanti įmonė situaciją žino


„Urban Hold“ direktorius Eimantas Remeikis Delfi paaiškino susidariusią situaciją. Jo teigimu, tiek namo statytojas UAB „Bonava Lietuva“, tiek ir namo administratorius „Urban Hold“ situaciją žino.

„Problemos priežastis – šalia esantis (...) sklypas. (Red. p. Anksčiau tekste nurodyta galima sklypo savinininkė tokią informaciją paneigė. Todėl tekstas yra pakoreguotas). Mūsų žiniomis, šalia esančio sklypo savininkai atliko sklypo pertvarkymo darbus (buvo pakeltas sklypo lygis, jis tapo aukštesnis už šalia esančius) ir tinkamai nesutvarkė paviršinio vandens (kritulių) nuvedimo sistemos.

Lietaus metu nuo šio sklypo surenkamas kritulių vanduo teka į mūsų administruojamo statinio patalpas: parkingą, privačius sandėliukus, lifto šachtą, kitas technines patalpas, daro nuolatinę žalą statiniui ir jo elementams. Vakar situacija dar labiau pablogėjo, stiprios liūties metu, pralaužus pylimą, įvyko labai didelio kiekio vandens nuotėkis tiesiai į namo patalpas. Vanduo iš kaimyninio sklypo veržėsi nestabdomai. Vakar mūsų ir statytojo darbuotojai su antstoliu užfiksavo aplinkybes ir sprendė situaciją“, – teigė E. Remeikis.

Jo teigimu, planuojami teisminiai veiksmai, „jeigu nepavyks susitarti dėl operatyvaus padarinių pašalinimo ir kitų būtinų „kaimyno“ veiksmų, kad tokios situacijos nebesikartotų“.

„Urban Hold“ direktorius taip pat pabrėžė, jog minimos patalpos užliejamos ne pirmą kartą.

„Esant stipriam lietui kaskart operatyviai šaliname padarinius, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų, organizuojame vandens išsiurbimo darbus, patalpų valymo darbus, stabdome liftus, atjungiame dalį el. sistemos dėl užliejimo ir sugadinimo pavojaus. Tai pareikalauja nemažai administratoriaus žmogiškųjų ir organizacinių resursų tiek darbo valandomis, tiek po darbo valandų. Savininkai negali naudotis parkingu, užliejami jų privatūs sandėliukai, juose esantys daiktai, patiriami nuostoliai ir dideli nepatogumai.

Nuolat sprendžiame problemos padarinius, tačiau tą problemą sklypo savininkas turi pašalinti iš esmės, tai yra taip, kad ji nepasikartotų ir nebekeltų žalos gyventojams. Kiekvieno užliejimo atveju kviečiamas antstolis ir fiksuojamos faktinės aplinkybės, – tiek statytojas, tiek mes kreipėmės į Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją, statytojas kreipėsi į sklypo savininką su teisine pretenzija“, – informavo jis.

Vilniuje Girulių g. 22 adresu esantis naujos statybos daugiabutis.

Kaimyninio sklypo savininkai, anot E. Remeikio, situacija stengėsi spręsti, tačiau nesėkmingai.

„Dėl objektyvumo, svarbu paminėti, kad sklypo savininkas bandė vykdyti darbus, pastatė sienutę ir pan., tačiau akivaizdu, kad situacija nepagerėjo, o darbai buvo akivaizdžiai nepakankami visiškam mūsų prižiūrimo namo saugumui užtikrinti. Paminėtina ir tai, kad Statytojas ne vieną kartą geranoriškai padengė dėl šios situacijos atsiradusius nuostolius su kuriais, kaip minėjome anksčiau, jis niekaip nėra susijęs, pvz.: vandens išsiurbimo iš patalpų kaštus, kurie sudarė ir tūkstantines sumas“, – pažymėjo jis.

„Urban Hold“ direktorius E. Remeikis teigė, jog „kiekvienas savininkas privalo pasirūpinti savo sklypu“.

„Su namo statytoju, kuris statinio garantiniu laikotarpiu yra atsakingas už statinio garantinius defektus, ir su namo administratoriumi, kuris atsakingas už pastato bendrojo naudojimo objektus, ši problema nėra susijusi ir, aišku, nei statytojas, nei administratorius nėra atsakingas už šios situacijos atsiradimą. Iš esmės čia yra atsakingas kaimynas, iš kurio sklypo atiteka didelis srautas nesutvarkyto paviršinio, t.y., kritulių vandens. Kiekvienas savininkas privalo pasirūpinti savo sklypu, jo kritulių ir kitomis nuotekomis, kad nebūtų gadinami gretimi, kaimyniniai sklypai bei juose esantis turtas“, – Delfi teigė įmonės vadovas.

Vilniuje Girulių g. 22 adresu esantis naujos statybos daugiabutis.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)