Taisyklių pakeitimai nuo šiol draus pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais ir kitais veiksmais blaškyti dėmesį, vairuotojai privalės praleisti pėsčiuosius dar prieš jiems žengiant į perėją.

„Turbūt visi sutinkame su tuo, kad pėsčiųjų, kertančių perėjoje kelią, gatvę, dėmesys ne visuomet sutelktas į tai, kaip jie dalyvauja eisme. Bet kurie žingsniai, kurie įpareigoja pėstįjį atsakingiau elgtis perėjoje, turėtų būti teigiamai vertinami. Laukiame teigiamų rezultatų. Be abejo, manau, avaringumas turėtų sumažėti“, – BNS sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas.

V. Grašys nežada išskirtinio policijos dėmesio stebint, kaip eismo dalyviai laikosi pakeitimų – pasak jo, tam yra ir savivaldybių vaizdo stebėjimo sistemos.

„Pirmiausia, taisyklės reikalingos visiems eismo dalyviams – pėstiesiems, automobilių vairuotojams, dviratininkams. Po to, galbūt, reikėtų galvoti, kad būtina kontroliuoti, žiūrėti, kaip jų paisoma. Tai – ne vien policijos funkcijos, yra daug techninių galimybių“, – sakė jis.

Kelių policijos vadovas patvirtino, kad pėstieji, ypač didmiesčiuose, susiduria su kliūtimis, kaip pereiti judrią gatvę net ir esant nereguliuojamai pėsčiųjų perėjai, todėl tikisi, kad naujos priemonės padės problemą išspręsti.

V. Grašys taip pat pritaria pradedančiųjų vairuotojų leistino greičio didinimui.

„Manau, kad sutinkame su tuo, kad gerėjant infrastruktūrai, kelių būklei, galima greitį šiek tiek padidnti, juolab, kad tai nėra žymus padidinimas“, – kalbėjo pašnekovas.

Vyriausybė taip pat numatė draudimą įvažiuoti į perėją, jei už jos yra automobilių grūstis.

Už pažeidimus pėstiesiems kertant perėją gali būti skirta 10-40 eurų bauda, vairuotojams, už pėsčiųjų nepraleidimą prieš perėją – 30-90 eurų bauda.