Valstybės ar savivaldybių valdomų įmonių veikla ir jų rezultatai atlieka svarbų vaidmenį, siekiant valstybės ekonominės ir socialinės pažangos bei turi ženklios įtakos valstybės biudžeto pajamų augimui. Valstybės ir savivaldybių valdomų įmonių akcininkas yra visi Lietuvos žmonės, šios įmonės privalo ne tik siekti pelningos veiklos ar kitų joms nustatytų tikslų įgyvendinimo, bet ir atliepti visos visuomenės lūkesčius dėl jų vykdomos veiklos skaidrumo, viešumo bei efektyvaus ir racionalaus valstybės turto panaudojimo.

Valstybės ar savivaldybių valdomų įmonių vadovai yra šių įmonių veidas ir nuo jų tiesiogiai priklauso šių įmonių valdymo kokybė, skaidrumas ir veiklos rezultatai. Siekiant nuolatinio valdymo kokybės ir didesnės grąžos valstybei augimo, ypatingą svarbą įgyja valstybės ir savivaldybių valdomų įmonių vadovų gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos, techninės revoliucijos ir globalizacijos diktuojamų pokyčių. Ilgametė patirtis rodo, kad ilgai tai pačiai įmonėje vadovaujantys vadovai ne tik deda mažiau pastangų siekdami prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos situacijos, bet ir mažiau linkę diegti naujoves bei gerąsias įmonių valdymo praktikas, lemiančias ir didesnį įmonių veiklos skaidrumą bei efektyvumą.

Atsižvelgiant į tai, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo Nr. I-722 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIIIP-295 ir Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo Nr. VIII-1835 papildymo 371 straipsniu įstatymo projektu Nr. XIIIP-296 Prezidentė siūlo įvesti penkerių metų kadencijas valstybės ar savivaldybių valdomų įmonių vadovams ir nustatyti, kad tas pats asmuo gali vadovauti tai pačiai valstybės ar savivaldybės valdomai įmonei ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

Komitetas po svarstymo pritarė komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms, taip pat komiteto nario V. Poderio siūlymui papildyti įstatymo projekto nuostatas, kad vadovas antrai kadencijai galėtų būti skiriamas atsižvelgiant į tai, ar įmonės vadovo pirmos kadencijos laikotarpiu įmonė pasiekė visus jai nustatytus veiklos tikslus. Tokiu būdu vadovai būtų vertinami objektyviau, vertinant visus tikslus, o ne galimai pasirinktinai.

Taip pat komitetas pritarė komiteto nario T. Langaičio siūlymui, kuriuo terminuotos sutartys prilyginamos neterminuotoms sutartims. Siūloma nustatyti, kad terminuota sutartis prilyginama pirmai kadencijai, kai vadovas eina pareigas mažiau nei penkerius metus, ir antrai kadencijai, kai vadovas pareigas eina daugiau nei penkerius metus, bet mažiau nei dešimt metų. Tuo atveju, jeigu vadovas pareigas eina daugiau nei dešimt metų, pasibaigus su vadovu sudarytos terminuotos darbo sutarties laikotarpiui, vadovas atšaukiamas iš pareigų.