DELFI žiniomis, vasarą tarnybinis automobilis, kuriuo buvo vežamas tuometinis Vilniaus apskrities policijos vadovas R. Kiškis, buvo užfiksuotas radaro viršijantis greitį 80-čia kilometrų. Įvykis įvyko gyvenvietėje Elektrėnų savivaldybėje.

Lietuvos kelių policijos tarnyboje buvo pradėtas tyrimas dėl pažeidimo. Tačiau tyrimas buvo nutrauktas, nes buvo nustatyta, kad tarnybinis automobilis greitį viršijo dėl būtinojo reikalingumo.

Vis dėlto dėl tokio sprendimo kyla pagrįstų abejonių, nes DELFI šaltinių žiniomis, vadovai dažniausiai į įvykius patys nevyksta, šaltiniai abejoja, ar tokiais būdais pareigūnas negali būti tiesiog dangstomas.

Pats R. Kiškis DELFI teigė, kad jį vežė į slaptą žvalgybinį susitikimą, todėl negali atskleisti, kur tiksliai jis vyko. Kelių policija taip pat atsisakė atskleisti, kur buvo važiuojama taip smarkiai viršijant greitį.

Tyrimas nutrauktas

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič DELFI patvirtino, kad tyrimas buvo pradėtas, tačiau vėliau jis buvo nutrauktas. Įdomi detalė yra ta, kad policijos pareigūnai bendro pobūdžio atsakymą rengė net dvi dienas.

„Informuojame, kad Lietuvos kelių policijos tarnyboje 2016 metais buvo atliekamas tyrimas dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimo, kuomet mobiliu greičio matuokliu buvo užfiksuotas automobilio leistino greičio viršijimo atvejis.

Tyrimo metu buvo nustatyta, kad šia transporto priemone naudojosi teisėsaugos pareigūnai, kurie veikė būtinojo reikalingumo sąlygomis. Atkreipiame dėmesį, kad mūsų šalies teisėsaugos pareigūnai dažnai vykdo ne tik viešosios tvarkos ir eismo saugumo priežiūrą, tačiau atlieka ir labai daug neviešo pobūdžio funkcijų, siekiant apsaugoti valstybinę ir viešąją tvarką, nuosavybę, piliečių teises ir laisves, tirti ir atskleisti nusikaltimus ir pan.

Šių atvejų viešinimas dažnai gali pakenkti rimtų nusikaltimų tyrimui ir atskleidimui, kitai, ypatingo pobūdžio teisėsaugos institucijų veiklai.

Informuojame, kad Kelių eismo taisyklių pažeidimo atvejis, apie kurį klausiate, buvo ištirtas Lietuvos kelių policijos tarnyboje, bylos teisena buvo nutraukta. Apie šį tyrimą buvo informuota Policijos departamento Imuniteto valdyba“, - komentavo M. Kazanovič.

Detales viešinti atsisakė

Paklausus, kur tiksliai vyko tarnybinis automobilis, į kokį įvykį ar iškvietimą, kad būtų galima patikrinti šią informaciją, Lietuvos kelių policijos tarnyba tokią informaciją DELFI pateikti atsisakė.

„Atskleisti, į kokį įvykį vyko pareigūnas, negalime - tai neviešo pobūdžio informacija ir jos atskleidimas negalimas. Be to, informuojame, kad tarnybinis automobilis važiavo su įjungtais specialiaisiais švyturėliais“, - laiške rašė M. Kazanovič.

R. Kiškis: reikėjo susitikti neviešo pobūdžio susitikime

Pats R. Kiškis DELFI teigė, kad reikėjo susitikti neviešo pobūdžio žvalgybiniame susitikime, todėl buvo taip skubama.

Rolandas Kiškis

„Tų aplinkybių niekas nepaaiškins, vairavo vairuotojas, bet aš buvau tame automobilyje. Yra tokių situacijų, jų gal būna nedažnai, bet būna. Negalime papasakoti, nes tai riboto naudojimo informacija.

Sutapo du įvykiai vienu metu ir reikėjo paskubėti. Reikėjo susitikti neviešo pobūdžio susitikime ir vėliau turėjau kitą susitikimą Trakuose, nes aš Vilniuje tada buvau. Bet vykdydami žvalgybinio pobūdžio veiksmus tam tikrus pareigūnai neretai net be švyturėlių pravažiuoja. Čia nėra kriminalo“, - kalbėjo R. Kiškis.

Paklaustas, nuo kada policijos vadai patys vyksta į įvykius, jis teigė, kad taip būna: „Patikėkit vyksta. Aš nebuvau atitrūkęs nuo biuro reikalų. Tada atostogavo mano pavaduotojas, kuruojantis tą bloką, dėl kurio reikėjo susitikti. Buvo grėsmė ir reikėjo kai kuriuos dalykus padaryti“.