Kaip informavo Nacionalinės teismų administracija, LAT pirmininkas prašo išaiškinti, ar konstitucinės doktrinos nuostatos dėl konstitucinio teismų finansinio nepriklausomumo principo užtikrinimo palieka galimybę pačiai teismų sistemai planuoti, skirstyti ir valdyti centralizuotą biudžetą.

Vadovaujantis prieš aštuoniolika metų suformuota KT doktrina, šiuo metu lėšos teismų sistemai ir kiekvienam teismui yra skiriamos įstatymu patvirtintame valstybės biudžete, t.y. kiekvienas teismas atitinkamų metų valstybės biudžeto rodiklius įtvirtinančiame įstatyme turi atskirą biudžeto eilutę.

R. Norkus pažymi, jog anksčiau suformuotomis KT doktrinos nuostatomis buvo siekiama užtikrinti teismų nepriklausomumą nuo kitų valdžių, tačiau šiandien situacija pakitusi.

„Atsižvelgus į šiandien galiojantį teisinį reguliavimą, kai yra sukurta nuo vykdomosios valdžios nepriklausoma teismų savivaldos sistema ir veikia tik iš teisėjų sudaryta šios savivaldos vykdomoji institucija – Teisėjų taryba, kuri turi reikiamą kompetenciją sprendžiant lėšų paskirstymo tarp teismų klausimą, svarstytinas toks mechanizmas, kuris leistų ne tik tinkamai užtikrinti teismų finansinį nepriklausomumą, bet kartu ir efektyviau planuoti, paskirstyti ir valdyti teismų sistemai skiriamas lėšas“, – pranešime cituojamas R. Norkus.