Jis teigė, jog apie šią problemą signalizuojama buvo jau prieš maždaug 8 metus.

„Tuometinis valdžios tada buvo kalbama, kad yra jaunų mokytojų trūkumas, pedagogo specialybė nėra tiek patraukli, kad ją rinktųsi. Tai ta tendencija buvo, ji gilėja. Bet tai, kad niekas nedaroma nesutikčiau.

Paskutinius kelerius metus mes turime situaciją, kai stojimas į deficitines specialybes yra pasirenkamas nemažai. Ministerija apie šių metų stojimus pateikė pozityvius ženklus. Bet tai yra fragmentas, mums reikia sistemingo jaunų pedagogų parengimo“, – įžvalgomis LNK žinių eteryje dalijosi D. Žvirdauskas.

Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas taip pat dėmesį atkreipė ir į tai, kad pedagogo studijas pabaigę asmenys ne visada renkasi dirbti mokykloje.

Pašnekovas tikino, jog nemažai pensinio amžiaus mokytojų su malonumu grįžta, arba toliau moko mokyklose, gali tai daryti.

„Ir jie geba dirbti jau kitomis, labiau šiuolaikiškomis sąlygomis“, – tvirtino D. Žvirdauskas.

Jis teigė, jog kritiško momento, kai jauni mokytojai dar neparuošti, o vyresni mokytojai pasirenka išeiti į pensiją jau vyksta.

„To pradžia to vyksta. Ir artimiausi penki metai gali būti labai kritiniai. Ministerija, ar savivaldybės situaciją matytų statistiškai dar geriau, o aš galėčiau savo organizacijos rėmuose kalbėti. Tokių grėsmių jau ir mūsų organizacijoje yra.

Jeigu vienu metu sugalvotų išeiti visi dirbantys senjorai, tai turėtume didžiulę problemą ir nerastume tiek trūkstamų mokytojų“, – LNK vidurdienio žinioms sakė D. Žvirdauskas.

Moksleiviai

Paklaustas, o kaip išspręsti šią situaciją, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas svarstė, jog reikėtų kalbėti ir su pačiais jaunais mokytojais.

„Bet manau, kad finansinis motyvas (veikia, aut. p.). <...> Manau, kad tos sąlygas reikia spręsti ir organizacijos lygmenyje, ką gali kiekvienas vadovas iš dalies, reikia spręsti savivaldybės lygmenyje priemones, taip pat ir nacionalines priemones.

Aš įkurčiau tokį personalizuotą jaunų mokytojų, arba asmenų, kurie nori dirbti pedagoginį darbą, skatinimo, motyvavimo registrą. Ir dirbčiau su mentoriais, žmonėmis, motyvuoti tuos žmones dirbti mokyklose. Nes jeigu mes nesiimsime kompleksinių, visuose lygmenyse mano įvardintų priemonių, gali atsitikti krizės net ir didmiesčiuose.

Regionuose gal dar nenorima garsiai rėkti, bet atskirais epizodais dirba mokyklą ką tik baigę mokiniai, studentai, neturintys tik pedagoginio išsilavinimo“, – kalbėjo D. Žvirdauskas.

Visą LNK vidurdienio žinių pokalbį su D. Žvirdausku žiūrėkite čia: