Tokios gyvūnų žūties nepamena net labiausiai patyrę medžiotojai.

Šernų buvo daugiau

„Gegužę nuo autostrados prie Raseinių teko „surinkti“ briedį, tą patį darėme ir praėjusių metų pavasarį. Tačiau tokio kiekio gyvūnų žūties niekas neprisimena“, – savaitraščiui „Alio, Raseiniai“ sakė Norgėlų medžiotojų būrelio vadovas Rimvydas Mikolaitis.

Jis spėja, kad praėjusį ketvirtadienį prieš vilkiką išbėgęs būrys šernų galėjo būti dar gausesnis – apie tai liudija šalia automagistralės esančioje pievoje aiškiai matomos šliūžės.

Neatmetama, kad buvo ir sužeistų šernų, kurie įstengė pasišalinti.

„Partrenkti šernai yra antrų metų – medžiotojai taip vadina laukinius gyvūnus, gimusius praėjusiais metais. Tokio amžiaus šernai – nepatyrę, jie yra labai judrūs ir neatsargūs, todėl gali sukelti įvairių pavojų, ypač automagistralėje, kuri neaptverta apsaugine tvora. Seni šernai retai kada papuola po ratais“, – teigė R. Mikolaitis.

Prikėlė iš lovų

Apie partrenktus šernus apie pusę antros nakties medžiotojams pranešė Raseinių rajono policijos komisariato pareigūnai.

„Kai atvykome, vilkiko vairuotojas jau buvo nuvažiavęs. Tik šalikelėje gulėjo šernai, kuriuos nuo važiuojamosios dalies patraukė policijos pareigūnai. Vienas šernas buvo visiškai sumaitotas – jį pervažiavo vilkiko ratai. Vaizdas – labai nemalonus. Gerai, kad tai įvyko naktį ir niekas nematė į skerdyklą panašios kelio atkarpos. Netoli tos vietos nuolat partrenkiami gyvūnai, todėl manytume, kad ją reikėtų nedelsiant aptverti“, – sakė medžiotojas.

Nelaimė Raseinių rajone esančioje greitkelio atkarpoje įvyko ir praėjusį kovą: iš ganyklos aptvaro pabėgusi telyčia sukėlė net dvi avarijas. Tuomet nukentėjo galviją nuo greitkelio bandęs nuvesti M. E. – jį parbloškė pro šalį važiavęs automobilis. Paaiškėjo, kad nukentėjusysis – nuo teismo už vagystę ir turto sugadinimą paskirtos bausmės besislapstęs vaikinas, kurio ieškojo Raseinių policija. M. E. kelis mėnesius buvo ištiktas komos. Tačiau ir dabar jo būklė yra labai sunki. Anot ikiteisminį tyrimą atliekančios pareigūnės, nukentėjusiojo dar laukia ilgas ir sunkus gydymas.

Požiūris – atsainus

Apie pavojingus greitkelio ruožus vairuotojus informuoja kelio ženklas „Laukiniai žvėrys“. Artėjant prie Girkalnio sankryžos, netoli kurios buvo partrenkti šernai, pastatyti du tokie ženklai. Vienas iki pavojingos vietos likus 6 kilometrams, kitas – maždaug 3 kilometrų atstumu nuo grėsmingo ruožo. Avarija įvyko 169 kilometre, vilkikui važiuojant Klaipėdos link.

Kelių eismo taisyklės nenumato konkrečių reikalavimų vairuotojams, važiuojantiems kelio ženklu „Laukiniai žvėrys“ pažymėtais kelių ruožais. Patartina, ypač tamsiuoju paros laiku, būti labai atsargiems ir dėmesingiems, pasirinkti tokį važiavimo greitį, kuris būtų saugus ir leistų, iškilus nenumatytai kliūčiai kelyje, staigiai sustoti.

Raseinių rajono policijos komisariato vadovas Kęstutis Užemeckas neslėpė žinantis, kad vairuotojai gana atsainiai žiūri į ženklą „Laukiniai žvėrys“, tad daug patikimesnė apsauga būtų ties autostrada įrengti tvorą.

Pareigūnas apgailestavo, kad automagistralėje Vilnius–Klaipėda apsauginė tvora baigiasi ties Ariogala – Raseinių rajono pradžioje.

„Tvorą reikėtų pratęsti ir taip užtikrinti saugumą pavojingame kelio ruože“, – pabrėžė K. Užemeckas.

Tvoros dar nebus

Valstybės įmonės „Automagistralė“ direktorius kelių piežiūrai Mindaugas Rinkevičius savaitraščiui „Alio, Raseiniai“ sakė, kad įmonės specialistai tvoromis užtvertų visas landas į magistralę, jei tam būtų skirta lėšų.

Lėšas skiriančios Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas informavo, kad artimiausiu metu Raseinių rajone statyti šalia autostrados tvoros neplanuojama.

„Perduosiu specialistams, kad išanalizuotų duomenis apie dėl laukinių gyvūnų įvykstančias avarijas Raseinių rajone. Tačiau galiu pasakyti, kad artimiausiu metu įrengti apsauginės tvoros čia neplanuojama. Atskirų atkarpų atitvėrimas – neefektyvus. Šernai nėra katės, vaikštančios tais pačiais keliais. Susidūrę su užtvaru, jie eina pagal jį, kol randa, kur išlįsti. Geriau autostradas tverti ištisine tvora. Prioritetine atkarpa lieka autostrados dalis Vilnius–Kaunas, nes čia pats intensyviausias judėjimas, tačiau ši magistralė dar nėra apsaugota ištisine tvora“, – savaitraščiui „Alio, Raseiniai“ sakė N. Abukauskas.