Pasak BPC atstovės Vilmos Juozevičiūtės, nors ir labai pamažu, bet vis daugiau numeriu 112 besikreipiančių asmenų ima suprasti tikrąją jo paskirtį (numeris 112 skirtas ne visiems gyvenimo atvejams, o tik tokiems, kai reikia policijos, ugniagesių, medikų ar aplinkosaugininkų pagalbos). Deja, piktybinių ir trukdančių skambučių nemažėja: 2020 m. užfiksuoti 203 805 trukdantys skambučiai.

2020 m. pastebimai sumažėjo trukdančių SMS žinučių. 2019 m. buvo gauta 50 208 žinutės ir užregistruoti 122 prašymai. 2020 m. žinučių gauta 39 700, o prašymų užregistruota 226. Manoma, kad piktybinių SMS sumažėjimui įtakos turėjo tai, kad keli piktybinių ir trukdančių žinučių siuntinėtojai buvo nubausti (skirtos piniginės baudos).

Praėjusiais metais, kaip ir ankstesniaisiais, žmonės į BPC skambino dėl įvairiausių dalykų. Dalis jų nepiktybiniai – tiesiog žmonės (dažniausiai, vyresnio amžiaus) nežino, kur reikia kreiptis norint sužinoti kokį nors telefono numerį ar oro temperatūrą, susisiekti su žurnalistais ir pan.

Tokiais atvejais operatoriai skambintojams primena informacijos tarnybos numerį 1588, kuriuo teikiama verslo, kultūros, laisvalaikio, turizmo ir kitokio pobūdžio informacija. Juo ir turėtų skambinti žmonės, nežinantys kaip užsisakyti maisto, užregistruoti augintinį pas veterinarą, norintys sužinoti orų prognozę ar pan.


Vieną iš netikėčiausių pernykščių pagalbos prašymų pateikė, atrodo, labai girtas vyriškis. BPC darbuotojai paskui juokavo, kad jam turbūt kilo mintis pakartoti Lietuvos karaliaus Algirdo žygį į Maskvą. Vyras norėjo užimti Maskvą, o tuo pačiu ir Kremlių. Nors ir labai girtas, suprato, kad vienas to nepadarys, todėl paskambino į BPC ir paprašė karinės pagalbos.

Kitų skambintojų norai paprastesni. Pavyzdžiui, viena moteris pagalbos centre bandė užsisakyti cepelinų, o kita prašė, kad pas ją atvažiuotų ugniagesiai ir sukapotų malkas.

Su vienu pagyvenusiu vyru buvo sudėtinga išsiaiškinti, kas yra tas „Mažasai“ arba „Pipiras“, kuriam jis norėjo iškviesti pagalbą, nes pastarasis jau tris paras nevalgo.

O štai jaunas vyras skambino numeriu 112, norėdamas, kad jam skubiosios pagalbos tarnybos padėtų namo parvesti girtą draugą.

Naujųjų metų naktį vienas ponas, jau gerokai prisišventęs, BPC operatoriui pranešė, kad pas juos „jau baigėsi naujametinis šampūnas“ ir paprašė atvežti dar.


O kitam vyrui šventės pažadino sąžinę. Paskambinęs į pagalbos centrą vilnietis prisipažino, jog prieš šventes pavogė eglę, o dabar norėtų ją grąžinti.

BPC atstovė V. Juozevičiūtė dar sykį primena, kad skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeris 112 yra skirtas informuoti apie teisės pažeidimą, staiga iškilusią grėsmę gyvybei, sveikatai, aplinkai ar turtui ir iškviesti skubiosios pagalbos tarnybas į įvykio vietą. Juo reikia naudotis atsakingai ir neužimti linijų be reikalo.

Daugiausia pranešimų, kaip ir ankstesniais metais, sulaukė policija – 540 006 (18 tūkst. daugiau nei 2019 m.). Tai didžiausias policijos iškvietimų skaičius per pastaruosius šešerius metus. Greitosios medicinos pagalbos iškvietimų taip pat padaugėjo – 444 471. Ugniagesiai gelbėtojai į pagalbą vyko 32 620 kartų, o aplinkosauginių įvykių užregistruota 15 149.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)