Visgi, kai šiandien kalbame apie elektroninį sportą, daugumai tai asocijuojasi su kompiuterinių žaidimų konsolių pulteliais ir žaidėjų žvilgsniais, nukreiptais į ekraną.

Visa tai gali pasikeisti labai greitai. „2K Sports” („NBA 2K” žaidimo kūrėjai) žvelgia į tolimesnę ateitį ir yra pristatę virtualios realybės NBA stimuliatorių.

Pagrindinis šio produkto išskirtinumas – žaidėjas privalo dėvėti virtualios realybės akinius ir specialius valdiklius.

Žaidimo metu galima rungtyniauti virtualiame tritaškių ir krepšinio įgūdžių režimuose. Kitaip nei įprastame krepšinio simuliatoriuje, krepšinio mėgėjai atlikdami metimus privalo judėti ir būti fiziškai aktyviais.

Mokslinėje literatūroje galima rasti ne viena tyrimą, kuriame nagrinėjama fizinio aktyvumo problematika žaidžiant vaizdo žaidimus. Tai tampa ypač aktualu, kai virtualios pramogos užima vis didesnę žmonių laisvalaikio dalį, o kartais tampa ir darbu.

Kineziterapeutas Marius Žukauskas jau keletą metų analizuoja vaizdo žaidimų ir fizinio aktyvumo ryšį. Specialistas sutiko pasidalinti savo įžvalgomis apie virtualios realybės sporto žaidimų perspektyvą tapti eSporto disciplinomis ir galimą jų poveikį žmogaus kūnui.

„Pagal naujausius duomenis, net 91% vaikų (nuo 2 iki 17 metų) yra žaidę vaizdo žaidimus, todėl galime matyti, kad ši veikla užima vis svarbesnę vietą žmogaus gyvenime. Interaktyviosios medijos sąveika su virtualios realybes įranga sukuria tinkamą terpę fiziniam aktyvumui.

Žmogus žaisdamas jaučia ne tik geras emocijas, bet ir atlieka įvairius judesius, kurie gerina motorinę funkciją, lavina pusiausvyrą ir kūno valdymą bei gerina smegenų veiklą. Atsižvelgiant į paskutiniuosius mokslinių tyrimų rezultatus, matoma pozityvi perspektyva, kurios dėka vaizdo žaidimai ateityje galės konkuruoti su įprasto sporto krūviais,“ – pasakojo Marius Žukauskas.

Šiuo metu jau egzistuoja keletas virtualios realybės eSporto lygų Jungtinėse Amerikos Valstijose. Visgi ekspertai pripažįsta, kad dar reikia laiko, kol virtualios realybės technologija bus patobulinta ir vis daugiau žmonių galės pasinaudoti esama inovacija. Galima tik su nekantrumu laukti, kai krepšinis sulauks dar vienos eSporto platformos.