Tada Šarūnas Jasikevičius netgi buvo prasitaręs, kad jo vaikystės draugas labai laukė artėjančių pirmųjų rungtynių ir klausinėjo įvairiausių smulkmenų apie sporto batelių ir kitų aksesuarų spalvas, vilkint nacionalinės komandos aprangą. Deja, po atliktų papildomų sveikatos tyrimų, Ž. Ilgauskui nebuvo leista dalyvauti žaidynėse ir visų svajonę teko atidėti neribotam laikui.

Vėliau paaiškėjo, kad Klivlando „Cavaliers“ legenda nebeturėjo daugiau galimybių apsivilkti Lietuvos rinktinės marškinėlių ir drauge su savo draugu Jasikevičiumi kovoti dėl medalių.

Visgi dėka ilgalaikės NBA partnerės – vaizdo žaidimų kompanijos „Electronic Arts“, Kauno krepšinio mokyklos auklėtinių tandemas kartu išbėgo į virtualią krepšinio aikštelę.

Skaitmeninė Lietuvos rinktinė

Tuo metu, prieš dešimtmetį, Tarptautinė krepšinio federacija (FIBA) pasiekė susitarimą su „EA“, ir dvidešimt keturios nacionalinės viso pasaulio krepšinio rinktinės buvo integruotos į „NBA Live 09 ir 10” kompiuterinius žaidimus. Šios naujovės dėka, Lietuvos krepšinio aistruoliai pagaliau galėjo sužinoti potencialų atsakymą į klausimą: kas būtų, jeigu būtų?

Žaidime vartotojai valdė dabartinį nacionalinės rinktinės trenerį Ramūną Šiškauską, Liną Kleizą, brolius Lavrinovičius, buvusį NBA žaidėją Martyną Andriuškevičių ir kitus krepšinio atstovus. Kūrėjų manymu, pagrindinės Lietuvos rinktinės lyderių rolės turėjo atitekti Jasikevičiui ir Ilgauskui, kurių atitinkami reitingai siekė 77 ir 79 iš galimų 99 skalės taškų. Nors mūsų šalies rinktinė negalėjo pasigirti itin aukštu bendru lygiu žaidime, bet krepšinio mėgėjai turėjo tikrai nenusivilti ir nudžiugti, pamačius savo palaikomos komandos narius virtualiame pasaulyje.

Skaitmeninė Lietuvos rinktinė

Kol kas tai vienintelis kartas, kai Lietuvos vyrų rinktinė buvo oficialiai integruota vaizdo žaidime. Viena iš tai lėmusių priežasčių – „NBA Live“ serija neatlaikė „NBA 2K” konkurencijos.

Ne paslaptis, kad „2K Sports“ artimai bendradarbiauja su Eurolygos organizacija, tad greitu metu FIBA integracijos sunku tikėtis. Visgi, LKF generalinis sekretorius Mindaugas Špokas siūlo nenusiminti, ir užsimena apie intriguojančius ateities planus.

„Lietuva dažniausiai yra siejama su krepšinio šalies vardu, tad minėtas integracijos atvejis NBA produkte buvo tiesioginis to pripažinimas ir reikšmingas įvykis LKF veikloje. Neįtikėtinu tempu besivystantis IT technologijos ir skaitmeninis pasaulis – papildoma galimybė sporto plėtrai. Apskritai augantis e-sporto rinkos mastas yra absoliučiai fenomenalus atvejis, o tolimesnė Lietuvos krepšinio integracija vaizdo žaidimuose leistų populiarinti sportą ir šalį tarptautiniu lygmeniu. Todėl stebime virtualaus sporto plėtrą ir analizuojame įsitraukimo į šią veiklą galimybes“, – teigė M. Špokas.

Skaitmeninė Lietuvos rinktinė

„Pirmasis LKF žingsnis – statomuose „Krepšinio namuose“ įrengti e-sporto ir vaizdo žaidimų erdvę. Šiuo metu konsultuojamės su virtualaus sporto ekspertais ir analizuojame potencialią šios srities vystymo programą. Remiantis kitų šalių patirtimi, sporto vaizdo žaidimai yra susiejami su fizinio aktyvumo puoselėjimu, ir tokiu būdu populiarinama bendra sporto kultūra. Neatmetame galimybės, kad ateityje galime turėti ir Lietuvos e-krepšinio rinktinę, kuri dalyvautų oficialiuose Europos ir Pasaulio čempionatuose“, – pasakojo LKF generalinis sekretorius.

Skaitmeninė Lietuvos rinktinė
Skaitmeninė Lietuvos rinktinė