Krepšinio pasaulyje galimu šios srities lyderiu pripažįstamas MIT absolventas ir Hiustono „Rockets“ generalinis vadybininkas – Darylas Morey. Matydamas technologijų verslo statistinius rodiklius, jis buvo pirmasis NBA klubo vadovas, įkūręs elektroninio sporto padalinį. Taip pat jis organizuoja vieną prestižiškiausių sporto analitikos konferencijų MIT universitete.

NBA, atsižvelgdama į duomenų analitikos tendencijas, jau antrus metus organizuoja studentų konkursą „Hackthon“. Šio renginio tikslas – per 24 valandas išspręsti keletą lygos sporto arba verslo problemų, pateikiant informacinių technologijų sprendimus, kurie remtųsi statistiniais duomenimis.

Praėjusiais metais NBA „Hackathon“ vyko pirmą kartą, ir Niujorke susirinkę studentai (nuo bakalauro iki doktorantūros pakopos) sprendė šiuo uždavinius:

1. Sukurti naują metodiką ar įrankį, kuris padėtų įvertinti gynybos elementą, rungtyniaujant NBA;

2. Sukurti naują metodiką ar įrankį, kuris padėtų įvertinti minutinės pertraukėlės elemento panaudojimo veiksmingumą gynybos ar puolimo strategijose;

3. Sukurti metodiką arba modelį, kuris padėtų prognozuoti atliktų metimų gaunamus rezultatus.


Šių metų rugsėjo 23-24 dienomis, NBA atstovai suteiks galimybę pasireikšti ir verslo vadybos studentams. Konkurso metu bus analizuojami ne vien krepšinio žaidimo analitikos, bet ir marketingo aspektai: bilietų pardavimai, rėmimo pasiūlymai ir kiti vadybiniai sprendimai.

Pagrindiniai renginio prizai – vakarienė su lygos komisaru Adamu Silveriu bei kelionė į NBA „Visų žvaigždžių“ renginius Los Andžele. Šis renginys yra lyg vienos dienos darbo pokalbio formatas, po kurio geriausiai pasirodę turės galimybę įsidarbinti NBA. 2016 metų geriausieji „Hackathon“ dalyviai jau darbuojasi lygos analitikos skyriuje Niujorke.

Vienas iš Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narių ir UAB „Sneakybox“ vadovas Liudas Ubarevičius pasidalino savo įžvalgomis apie NBA „Hackathon“.

„Manau tai yra pagirtina JAV krepšinio atstovų iniciatyva, kuri skatina įvairių specialybių studentus jungtis į komandas ir sukurti inovatyvius sprendimus sporto analitikos tematika. Be abejonių, tai galėtų būti puiki terpė mūsų šalies IT ir vadybos srities jaunuoliams, kurie norėtų dirbti stipriausioje pasaulio krepšinio lygoje.

Visgi, yra matomos įdomios iniciatyvos ir tarp Lietuvos sporto organizacijų, kurios domisi galimybėmis vystyti savo veiklą per vaizdo žaidimų ir kitų IT kanalų prizmę. Tikėtina, kad ateityje mūsų studentai turės galimybę sudalyvauti panašiuose renginiuose, kaip NBA „Hackathon“, organizuojamuose Lietuvoje.“