Ar tokia nuomonė pagrįsta? Ne visai. Sekso, kaip tam tikros sporto formos, reikšmė yra perdėta. Taip, sekso metu padidėja jūsų pulsas. Tačiau kalorijų sudeginama ne tiek daug, kaip iš pradžių atrodo, rašo healthline.com.

Ką rodo tyrimai?

Per pastaruosius keletą metų pasirodė keli tyrimai, analizavę sekso metu sudeginamų kalorijų kiekį. Vieną iš jų atliko Kvebeko universitetas Monrealyje, stebėjęs 21 heteroseksualią porą, kurios amžius buvo virš 20 metų. Tyrimo autoriai lygino energijos sąnaudas sporto ir lytinių santykių metu.

Po seksualinės veiklos taip pat buvo vertinamos numanomos energijos sąnaudos, pastangų suvokimas, nuovargis ir malonumas. Kad palygintų energijos kiekį, visi dalyviai taip pat turėjo 30 minučių vidutiniu tempu bėgti ant bėgimo takelio.

Rezultatai parodė, kad vyrai per 24 minutes trukusius lytinius santykius vidutiniškai sudegino 101 kaloriją (4,2 kalorijos per minutę). Moterys sudegino 69 kalorijas (3,1 kalorijos per minutę). Taigi vidutinis vyrų fizinio aktyvumo intensyvumas siekė 6 medžiagų apykaitos ekvivalentus (MET), moterų – 5,6 MET, o tai prilygsta vidutiniškam intensyvumui. Per 30 minučių ant bėgimo takelio vyrai sudegino 276 kalorijas, o moterys – 213 kalorijas. Be to, buvo pastebėta, kad numanomos energijos sąnaudos lytinių santykių metu tiek vyrų, tiek moterų atveju buvo panašios, kai jos buvo palygintos su išmatuotomis energijos sąnaudomis.

Ką reiškia šie rezultatai? Seksas nesudegina tiek kalorijų, kiek vidutinio intensyvumo treniruotė, tačiau išeikvotų kalorijų kiekis vis tiek yra gana žymus.

Kitas tyrimas, pasirodęs leidinyje „New England Journal of Medicine“, seksualinei veiklai išnaudotų kalorijų atžvilgiu buvo dar griežtesnis. Jis teigė, kad maždaug 70 kilogramų sveriantis vyras, pasiekęs 3 MET, per stimuliacijos ir orgazmo sesiją sudegina maždaug 3,5 kalorijos per minutę (210 kalorijų per valandą).

Toks kalorijų kiekis gali būti sudegintas einant vidutiniu tempu. Tačiau tyrimas pažymi, kad lytiniai santykiai vidutiniškai trunka vos šešias minutes. Tai reiškia, kad virš 30 metų turintis vyras vieno lytinio akto metu gali sudeginti vos 21 kaloriją.

Kaip sekso metu sudeginti daugiau kalorijų?

Remiantis šiais tyrimais, „vidutinė“ seksualinė veikla neužims reikšmingos vietos jūsų energijos sąnaudų sąraše. Jei norite padidinti savo lytinių santykių naudą, jums reikėtų sudeginti daugiau kalorijų. Kaip tai padaryti?

Ilgiau mylėkitės

Jei norite sudeginti daugiau kalorijų, logika sako, kad jums reikėtų ilgiau mylėtis. Taigi stenkitės, kad jūsų lytinis aktas truktų kuo ilgiau.

Tegu seksas būna intensyvus

Kuo aistringiau ir karščiau mylėsitės, tuo daugiau prakaituosite, o tai reiškia, kad sudeginsite daugiau kalorijų.

Išbandykite įvairias pozas

Egzistuoja toks dalykas kaip sekso skaičiuoklė. Įvedus jūsų ir jūsų partnerio lytį, svorį bei pasirinktas pozas, galima sužinoti, kiek maždaug kalorijų sudeginote.

Štai, pavyzdžiui, mosionieriaus pozos metu moteris, sverianti 60 kg, per 10 minučių sudegins 14 kalorijų, o vyras, sveriantis 85 kg – 47 kalorijas.

Jei sekso metu jie stovės, ji per 10 minučių neteks 30 kalorijų, o jis – 51 kalorijos, o jei vyras sekso metu laikys moterį iškėlęs, jis per 10 minučių sunaudos 65 kalorijas, o ji – 40.

Kita sekso nauda

Be kalorijų deginimo, seksas turi daugybę kitų privalumų, kurie yra naudingi jūsų sveikatai.

Sveika širdis

Anot „American Journal of Cardiology“, vyrai, kurie mylisi bent du kartus per savaitę, rečiau serga širdies ligomis negu tie vyrai, kurie mylisi tik kartą per mėnesį.

Malšina stresą ir gerina miegą

Patyrus orgazmą, išsiskiria hormonai oksitocinas ir prolaktinas. Jie abu yra stipriai susiję su pasitenkinimo jausmu, atsipalaidavimu ir mieguistumu.

Pilvo dugno raumenys laiko šlapimo pūslę, žarnyną ir gimdą. Kai jie susitraukia, šie organai pakyla ir vaginos, išangės bei šlaplės angos užsispaudžia.

Šių raumenų stiprinimas pagerina tokias organizmo funkcijas kaip šlapinimasis. Jie taip pat didina galimybes sekso metu pajusti malonius pojūčius.