Valgyk geriau

„Prastos kokybės maistas, pavyzdžiui, transriebalai, sukelia uždegimą, o senėjimas iš esmės yra lėtinė uždegiminė būsena. Ar galite atrodyti vyresni, nes valgote šlamštą? Tikrai taip“, – sako medicinos mokslų daktaras Timothy Harlanas.

Pavyzdžiui, valgant per daug cukraus ir perdirbtų angliavandenių (pvz., makaronų, duonos ir kepinių), gali būti pažeistas odos kolagenas, dėl kurio oda išlieka elastinga ir atspari raukšlėms, sako sveikatos analitikė Andrea Giancoli. Be to, šie maisto produktai kenkia sveikatai. Jie yra susieti su tokiomis ligomis kaip širdies ligos ir diabetas, sako ji.

Tuo tarpu tokie produktai, kaip vaisiai ir daržovės, yra naudingi jūsų odai. Štai paprastas sąrašas, ką valgyti ir ko – ne, norint pagerinti savo odos būklę ir išlaikyti jaunystę.

Ribojami maisto produktai

  • Bulvių traškučiai ir gruzdintos bulvytės

Viskas, kas kepta aliejuje, gali sukelti uždegimą visame kūne. Ypač venkite transriebalų. Jie gali padidinti „blogojo“ cholesterolio kiekį ir sumažinti „gerojo“, o tai padidinti riziką susirgti širdies ligomis. Patikrinkite maisto produktų etiketes ant kepinių ir krekerių ir venkite „iš dalies hidrintų aliejų“.

  • Spurgos ir saldūs pyragaičiai

Juose gausu cukraus, kuris, pasak A. Giancoli, gali būti susijęs su raukšlių atsiradimu.

  • Dešrainiai, šoninė ir dešra

Perdirbtoje mėsoje paprastai yra daug sočiųjų riebalų ir nitratų. Abu jie gali sukelti uždegimą.

  • Riebi mėsa

Jei valgote mėsą, rinkitės liesą. Nugarinė dažniausiai būna liesesni. Ieškokite maltos jautienos, kurioje riebalai neviršija 5 proc. Taip pat puikiai tiks kalakutienos ir vištienos krūtinėlė.

  • Alkoholis

Gausus alkoholio vartojimas gali pagreitinti senėjimo procesą.

Kam teikite pirmenybę?

Laikykitės Viduržemio jūros dietos, sako T. Harlanas. Daržovės, vaisiai, sveiki grūdai, neriebūs pieno produktai ir liesi baltymai gali padėti kovoti su uždegimu ir išlaikyti jaunystę.

Valgykite visavertį maistą, kuris būtų kuo arčiau jų natūralios būsenos. Pavyzdžiui, vietoj pomidorų padažo išbandykite šviežią pomidorą.

Pabandykite valgyti daugiau šių maisto produktų:

  • Romaninės salotos

Jose yra daug vitaminų A ir C, kurie mažina uždegimą. Taip pat išbandykite brokolius, špinatus, rukolą, rėžiukus, eskaroles ir endivijas.

  • Pomidorai

Juose gausu maistinių medžiagų, vadinamų likopenu. Taip pat tinka arbūzai, greipfrutai, gvajavos, šparagai ir raudonieji kopūstai.

  • Lašiša

Joje yra daug omega-3 riebalų rūgščių, kurios kovoja su uždegimu. Tunas yra dar vienas geras pasirinkimas.

  • Lęšiai ir pupelės

Tai puikūs baltymų šaltiniai, juose gausu skaidulų ir maistinių medžiagų. Išbandykite juodąsias pupeles, skaldytus žirnelius, avinžirnius.

  • Avižiniai dribsniai

Nesmulkinti grūdai, tokie kaip avižiniai dribsniai, viso grūdo duona ir makaronai, rudieji ryžiai ir bolivinė balanda, padeda pažaboti uždegimą.

Mėgaukitės įvairove ir paverskite šį mitybos būdą įpročiu. „Jei reguliariai negaunate pakankamai gerų medžiagų, jūsų organizmas negalės gaminti sveikų naujų odos ląstelių taip, kaip turėtų“, – sako A. Giancoli.