Vis dėlto kai kurių desertų geriau atsisakyti. Tinklalapis marieclaire.ru pateikė sąrašą tų, kurie kenkia labiausiai.

Vafliai su įdaru

Traškūs vafliai
Foto: Shutterstock

Savaime suprantama, jei vafliai iškepti namuose iš natūralių produktų, be dažiklių, skonio stipriklių, jie nėra pavojingi. Jei vafliai be kreminių, šokoladinių įdarų, 100 g turi 490 kalorijų. Iš jų: 5,5 g – baltymai, 22 g – riebalai, 66 g – angliavandeniai.

Didžiausią pavojų kelia palmių riebalai, kurių dažniausiai dedama į parduotuvėse parduodamus vaflius (taip pat ir į sausainius, keksus, duoną ir konservus). Viename palmių aliejaus šaukšte yra net 114 kalorijos ir 14 g riebalų.

Geriami desertai su grietinėle ir kremais

Pereikime prie tikros angliavandenių bombos – 1500 kalorijų viename kokteilyje, kas turėtų atstoti ir pusryčius, ir pietus, ir vakarienę. Šiuose kokteiliuose yra ne tik ledų, plaktos grietinėlės, šokolado, bet ir gali atsirasti spurga, žemės riešutų sviesto, zefyriukų, ledinukų, saldainių ir netgi gabalėlis torto.

Esminis tokio deserto trūkumas – didelis kalorijų skaičius, didžiulė cukraus koncentracija, minimalus vitaminų, maistingų medžiagų ir mikroelementų kiekis, kokį galėtumėte gauti, suvalgę pusryčiams du kiaušinius ir skrebutį su avokadu, daržovių salotų su bolivinės balandos kruopomis ir vištienos sultinio pietums bei ant grotelių keptą žuvį su daržovėmis vakarienei. Bendras visų išvardintų patiekalų kaloringumas – vos 1400 kalorijų.

Batonėliai iš dribsnių ir javų

Dažniausiai šių batonėlių valgo vietoje visaverčių patiekalų, manydami, kad batonėlio sudėtis prilygs daržovių salotoms. Deja, neatsižvelgia į faktą, kad batonėlių sudėtyje gali būti palmių aliejaus (daugiau leistinos normos – 15 proc.), pridėta kvapiklių, o kaloringumas gali varijuoti nuo 100 iki 300 kalorijų, priklausomai nuo cukraus kiekio.

Viename batonėlyje gali būti 15 g cukraus, o tai reiškia, kad suvalgėte 3 šaukštelius su kaupu cukraus. Kai kurie gamintojai keičia cukrų dirbtiniais saldikliais, bet tai negerina padėties. Cukraus spiritas, kurio dedama į batonėlius, ne iki galo suskaidomas, dėl to gali kilti virškinimo problemų, atsirasti pilvo pūtimas, vidurių užkietėjimas, ypač tiems žmonėms, kurių jautresnis organizmas.

Batonėlį galima suvalgyti tik kaip lengvą užkandį prieš treniruotę (ne daugiau 1 batonėlio per dieną), jokiu būdu – ne vietoje pietų ar pan. Viename batonėlyje – 100–300 kalorijų, lygiai tiek turi troškintos mėsos porcija su daržovėmis ar troškinta žuvis.

Saldainiai su kremu

Daili dėžutė, maži šokoladu aplieti saldainiai, pabarstyti riešutais, su švelniu kreminiu įdaru – kas gali būti skaniau? Šios pagundos patartina ypač vengti.

Visų pirma, 100 g tokio produkto yra 550–623 kalorijos, iš jų 8,2 g – baltymų, 42,7 g – riebalų ir 44,4 g – angliavandenių. Antra, nedidelius saldainius suvalgome tiesiog nepastebimai – vienas po kito, ir štai suvalgyta praktiškai dienos kalorijų norma, o maistingų medžiagų ir vitaminų – nulis. Trečia, kraujyje padidinamas cukraus lygis. Sacharozė skatina susidaryti pieno rūgtį, dėl to ima berti odą, atsiranda paraudimų.

Įsidėmėkite: cukrus – viena labiausiai odą sendinančių produktų.